O zmianach w MACO z Dyrektorem Zarządzającym Tomaszem Mirką

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Tomasz Mirka, dyrektor zarządzający Maco Polska

fot. MACO

Tomasz Mirka, dyrektor zarządzający Maco Polska


Maco przechodzi obecnie proces zmian organizacyjnych, dlatego nie ma lepszej osoby do opowiedzenia o nich niż Pan Tomasz Mirka, który 1 marca został dyrektorem zarządzającym Maco Polska.

Panie Tomaszu, został Pan Dyrektorem Zarządzającym Maco Polska. Czy był Pan wcześniej związany z Maco, czy dopiero trafił Pan pod strzechy tej firmy?

Biorąc pod uwagę staż pracy, to śmiało mogę powiedzieć, że jeżeli chodzi o MACO Polska, to jestem jednym z dinozaurów (śmiech), bowiem trafiłem do firmy w 2000 roku. Od tego czasu przeszedłem praktycznie całą ścieżkę kariery, od doradcy technicznego, kierownika regionu, poprzez dyrektora sprzedaży na Polskę, a w ostatnich kilku latach doszła także odpowiedzialność m.in. za Łotwę, Litwę, Estonię, Białoruś, Gruzję oraz tak egzotyczne dla nas rynki jak Kazachstan, Mongolia czy Tadżykistan. 

Czy może Pan opowiedzieć o zmianach organizacyjnych, jakie przechodzi obecnie Maco Polska?

Rzeczywiście od ponad dwóch lat MACO przechodzi intensywne zmiany organizacyjne, zarówno na szczeblu centrali w Salzburgu, jak i poszczególnych filii europejskich. Dotyczy to nie tylko zmian związanych z procesami produkcji, ale również procesami zarządczymi. Pracujemy nad nową strategią firmy i jej implementacją w poszczególne obszary. Dotyczy to m.in. usprawniania wewnętrznych procesów w firmie w celu jak najlepszej obsługi naszych klientów czy chociażby stałego rozwoju działu badań ukierunkowanego na nowe produkty i rozwiązania systemowe. Myślę, że dla naszych klientów zwłaszcza ta druga kwestia była doskonale widoczna, gdy mieli okazję odwiedzić nasze stoisko na targach Fensterbau Frontale w Norymberdze, gdzie pokazaliśmy wiele innowacji. Zmiany organizacyjne dotyczą również poszczególnych rynków, gdzie budujemy silne, lokalne filie, których zadaniem jest w 100% obsłużyć potrzeby klientów z tych krajów.

Zmiany dosięgły również kwestii marketingu przedsiębiorstwa. Może Pan zdradzić dokładnie, w jakim zakresie?

MACO od wielu lat zajmuje pozycję czołowego producenta okuć okiennych. Stale rozwijamy także naszą dywizję zamków do drzwi, jak również systemów do drzwi przesuwnych. Jesteśmy producentem komponentów i ta orientacja B2B, ukierunkowana na najwyższą jakość produktów dla naszych klientów i bezproblemową współpracę z nimi, od lat jest naszym wyróżnikiem. Stale jednak poszerzamy protfolio produktowe. To już nie tylko okucia okienne i drzwiowe, ale systemowe rozwiązania do domu, które są również adresowane do finalnego odbiorcy. Dlatego naturalną konsekwencją takiego działania jest uwzględnienie w naszych działaniach marketingowych finalnego klienta, komunikowanie się z nim i zainteresowanie go naszymi rozwiązaniami. Takim przykładem może być chociażby system MACO openLife, czyli inteligentne zarządzanie dostępem do domu w czasie rzeczywistym. 

W kwestii zmian produktowych, to czy może Pan zdradzić nad czym pracuje obecnie Maco? 

Pracujemy nad wieloma kwestiami, ponieważ ciągłe udoskonalanie produktów i tworzenie nowych rozwiązań wpisane jest w misję firmy. Klienci, którzy z nami pracują, mogą potwierdzić, że w zasadzie cały czas prezentujemy im mniejsze lub większe nowości. Obecnie bardzo mocno rozwijamy naszą grupę produktów związanych z systemami przesuwnymi i zamkami do drzwi. Jak również wspomniany wyżej system MACO openLife oraz system mTronic, które sterują dostępem do drzwi i okien za pomocą smartfonów czy komputerów. To nie tylko rozwiązania do biur czy budynków użyteczności publicznej, pozwalające zarządzać dostępem do pomieszczeń, ale również ciekawe rozwiązanie dla domów prywatnych. Wyobraźmy sobie, że dziecko zapomniało kluczy do domu, czy kurier właśnie dzwoni do naszych drzwi. W obu przypadkach możemy otworzyć drzwi na odległość, a w przypadku kuriera powiadomić go, że drzwi otworzą się tylko na 10 sekund, więc musi zostawić paczkę za drzwiami i szybko wyjść. 

Jakich nowości możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach?

Nie ma co ukrywać, że w przypadku prezentacji nowości, to w naszej branży takim momentem są targi Fensterbau Frontale w Norymberdze. I to właśnie tam zaprezentujemy innowacyjne produkty, nad którymi obecnie pracujemy. Dlatego proszę wybaczyć, ale na tę chwilę nie mogę zdradzić szczegółów. Mogę jedynie zapewnić, że w każdej z naszych trzech głównych grup produktowych: okuć okiennych, zamków drzwiowych i okuć do drzwi przesuwnych, pokażemy coś zaskakującego. To, o czym mogę teraz powiedzieć, to produkty, które wprowadziliśmy w Polsce w ostatnich tygodniach lub wprowadzimy w ciągu najbliższych dni. To m.in. produkt Multi Secuair, czyli możliwość wentylacji pomieszczenie przez okno w pozycji uchylnej, przy jednoczesnym zabezpieczeniu tego okna w klasie antywłamaniowej RC2. Kolejnym rozwiązaniem wzmacniającym bezpieczeństwo domu jest zasuwnica samohamująca. Zaletą tego rozwiązania jest automatyczne blokowanie czopa bezpieczeństwa, który podczas próby włamania nie pozwala się przesunąć nawet przy użyciu siły 300 kg, a tym samym nie pozwala otworzyć okna – i to bez zastosowania klamki z blokadą. Oraz, jak mówią Anglicy „last but not least”, Multi Zero, czyli próg tarasowy o wysokości zero milimetrów. To duży komfort dla użytkowników i rozwiązanie całkowicie wolne od barier m.in. dla małych dzieci używających chodzików czy dla osób niepełnosprawnych. 

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Kontakt do redakcji oknonet.pl


Impet Systems – systemy stalowe nie tylko do specjalnych zastosowań

Impet Systems – systemy stalowe nie tylko do specjalnych zastosowań

Działalność Impet Systems opiera się na autorskich...

Produkcja w liczbach – Inoutic partnerem Excel Day

Produkcja w liczbach – Inoutic partnerem Excel Day

Inoutic wraz z przedstawicielami innych firm postanowili...

Nowy katalog wypełnień drzwiowych VEYNA 2018

Nowy katalog wypełnień drzwiowych VEYNA 2018

W chwili obecnej wchodzi w życie nowy katalog...

Konstrukcje ppoż. ALUFIRE w biurach Wirtualnej Polski

Konstrukcje ppoż. ALUFIRE w biurach Wirtualnej Polski

ALUFIRE dostarczył bezszprosowe ścianki AVL EI 30 do...

Świeże powietrze w domu zimą – jak wietrzyć, żeby nie żałować?

Świeże powietrze w domu zimą – jak wietrzyć, żeby nie żałować?

Widmo rosnących kosztów eksploatacyjnych, zachwianie...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria