Solidny Parapet - wreszcie obiecany wywiad z właścicielem firmy GRUBEK

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

   

redakcja: Nie wielu ma taką szansę żeby wymieniać okna wykonane 40 lat temu przez swojego dziadka. Okna to tradycja rodzinna? Proszę nam opowiedzieć o tej historii firmy.

 

Pan Robert Grubek: To brzmi trochę jak anegdota, ale rzeczywiście mój dziadek miał duży (na tamte czasy) zakład stolarski w którym wytwarzał również okna. Często się zdarza, że bywamy u klientów zamieszkałych w Sulejówku i jego okolicach, wyrażających opinię, że są tradycjonalistami, ponieważ okna kupują w jednej, sprawdzonej firmie. Można uznać, że to co dziś robię jest tradycją rodzinną, ponieważ mój ojciec również był właścicielem zakładu tworzyw sztucznych w którym co prawda nie wytwarzał okien, ale znajomość tej tematyki bardzo pomogła mi wprowadzić się w nowoczesność jaka dziś panuje w tej branży.


Macie dłuższą historię niż PLASTMO, z którego między innymi wykonujecie okna. Chciałbym zapytać dlaczego właśnie PLASTMO i DECEUNINCK?


R.G.:
Porównanie naszej firmy do tak renomowanych i dużych koncernów jest z Pana strony bardzo miłe, ale różnica między Firmą Plastmo i Deceuninck a Grubek jest nieporównywalna. Współpracujemy z wieloma firmami o zasięgu światowym i możemy się cieszyć, że ta współpraca jest rozwojowa i układa się dobrze. Co do drugiej części Pańskiego pytania, to wybór producenta profili jest wynikiem wielu porównań, badań i analiz. Ponieważ jest mowa o dwóch producentach nie chciałbym bawić się w opiniodawcę, bo musiałbym wymienić wady i zalety obu tych firm a to nie ma sensu. Współpraca układa się dobrze.


O ile w pcv korzystacie z zagranicznych systemów o tyle w aluminium preferujecie polskie systemy, dlaczego?


R.G.: W ramach rozwoju firmy zdecydowaliśmy się na powiększenie asortymentu o bardzo przyszłościowy produkt jakim są wyroby z aluminium. W wyniku, iż aluminium jest droższe w zakupie już jako surowiec (profil), stwierdziliśmy, że wyroby finalne np. drzwi będą miały znacznie wyższą cenę końcową niż proponowane dotychczas drzwi z pcv. Wymagania rynku i polityka cenowa inwestorów podyktowały nam ten właśnie wybór. Ale po kilku latach nie możemy stwierdzić, że wyrób produkcji krajowej jest na tyle zdystansowany od propozycji zagranicznych, że musimy zmienić dostawcę.


Pana zdaniem co jest ważne dla uzyskania dobrej jakości okna?


R.G.: Sądzę, że prawidłowo przeprowadzony cały cykl od początku. To znaczy: po dokonaniu wyboru dostawcy dobrego profilu należy wyprodukować na dobrych maszynach wyrób finalny. Należy przy tym zastosować dobre okucia, uszczelki i inne dodatki oraz dopasować sobie odpowiednich dostawców w celu zabezpieczenia jakości i terminowości dostaw. Ostatnim – bardzo ważnym ogniwem jest montaż, który musi być wykonany przez profesjonalistów, bo to właśnie oni decydują, czy dorobek poprzedników nie idzie na marne. Na koniec należy mieć szczęście do płatników, bo to też zabezpiecza utrzymanie dobrej jakości wyrobu poprzez stosowanie coraz to lepszych rozwiązań.


A teraz inny temat z Pana działalności. Pomysł z parapetami okazał się być trafiony, odnoszę wrażenie, że jesteście dobrymi specjalistami w tej dziedzinie i macie nowoczesny sprzęt. Zdradzi nam Pan trochę tajemnic? Jaką pozycję zajmujecie w tym sektorze? Liczba firm (około 600) z wami współpracująca w tym zakresie jest naprawdę imponująca.


R.G.: Temat parapetów jest bardzo młodą dziedziną naszej działalności i wciąż się uczymy. Ale faktycznie udało nam się w wielu kwestiach dokonać prawidłowych posunięć i podjąć trafne decyzje. Zarówno w parapetach wewnętrznych jak i zewnętrznych postawiliśmy przede wszystkim na jakość. Nasze produkty wytwarzane są z surowców produkowanych przez potentatów światowych w tej dziedzinie. Nie interesowała nas od początku ilość, ale jakość. Temat parapetów traktowaliśmy jak dodatek do okien, ale fakt, że na przykład w parapetach wewnętrznych możemy poszczycić się aktualnie najbogatszą rozmiarówką w kraju oraz ciekawą kolorystyką spowodował, że dynamika wzrostu sprzedaży zaskoczyła nas zupełnie. Podobnie jest z parapetami zewnętrznymi. Niby proponujemy to samo, ale jednak o dużo lepszej jakości. Co do pozycji zajmowanej w tym sektorze, to mamy duży szacunek dla innych producentów, którzy technologię opanowali do perfekcji, z niektórymi współpracujemy, a nie rywalizujemy, dlatego jakakolwiek lista rankingowa nie ma sensu. Ilość obsługiwanych podmiotów rosła na przestrzeni całej naszej działalności i dlatego łatwiej jest nam sprzedawać nowy produkt mając sieć sprawdzonych odbiorców.

 
Jesteście holdingiem firm, jak wygląda ta struktura?


R.G.: To faktycznie jest struktura przypominająca holding. Są zakłady produkcyjne wytwarzające artykuły tylko i wyłącznie pod potrzeby jednostki centralnej („GRUBEK”). Ta jednostka zajmuje się obsługą sprzedaży oraz wyszukiwaniem rzeczy nowych. Być może zostanie w niedługim czasie uruchomiony „GRUBEK-TRAVEL”. Przy logicznym połączeniu wszystkich elementów i z zaangażowaniem dobrych specjalistów mamy pełną kontrolę nad wspólną działalnością, co daje możliwość rozwoju, nawet w tych trudnych czasach.


Dlaczego trudnych?


R.G.: Jest wiele nieuregulowanych kwestii formalno-prawnych. Jeśli na przykład przystępując do przetargu czytamy, że kryterium wyboru oferenta wygląda procentowo: 70 – cena; 30 – termin a o jakości nie ma mowy, to według mnie jest to wyrzucanie kapitału w błoto. Przecież de facto ktoś musi za to zapłacić. „Pan Kowalski” ma zakodowane, że powinien kupić sobie „tanie buty”, bo jest biedny, a to jest dokładnie odwrotnie. W krajach rozwiniętych nikogo nie interesują półśrodki. Każdy robi rachunek ekonomiczny, a z niego zawsze wynika, że należy prowadzić politykę długo terminową i inwestować w rzeczy trwałe.


W naszej sondzie 35% ankietowanych uznało, że przepisy dotyczące aprobat są bez sensu. Czy Pan się z tym zgadza?


R.G.: Uważam, że powinny obowiązywać jakieś normy zapewniające konsumentowi otrzymanie tego za co płaci.


Jest Pan zwolennikiem publikowania listy dłużników w branży?


R.G.: Uważam, że należy tępić wszelkie zło powstałe w wyniku chęci zagarnięcia cudzego mienia przez osobę drugą. W Polsce niestety powstało przyzwyczajenie operowania towarem a nie kapitałem. Często produkt przechodzi przez wiele rąk i tak naprawdę nie wiadomo kto jest na jakim etapie jego właścicielem. Nie należy przy tym działać pochopnie i przyjmować do takiej listy zgłoszeń bez pokrycia, ponieważ stanie się to formą rozgrywek pomiędzy stronami spornymi.

 
Jaki jest cel uczestnictwa w imprezach targowych według Pana i związane z tym oczekiwania?


R.G.: Na targach BUDMA 2001’ wystawiamy się w tym roku i robimy sobie dwu-trzy letnią przerwę. Oczywiście będzie nas reprezentował któryś z dealerów. Jako firma zaś pokażemy się znowu w przypadku gdy będziemy mogli zaprezentować coś nowego. W między czasie zechcemy się wystawić w miastach gdzie nas nie ma lub gdzie chcielibyśmy wspomóc partnerów regionalnych. To jest nasza polityka.


Na koniec proszę o przedstawienie planów na przyszłość.


R.G.: Przede wszystkim jest kilka spraw zaległych, lub takich spraw dla których trzeba znaleźć specjalne rozwiązania. Między innymi chcemy bardziej się przyłożyć do sprzedaży wyrobów na które oceniamy, że przyjdzie czas za kilka lat. Poprzez częste uczestnictwa na zagranicznych imprezach targowych mamy wiele ciekawych propozycji. Tak więc jest co robić.


Życzymy w imieniu OKNONET-u dalszego rozwoju i dobrych pomysłów.


R.G.: Dziękuję, również życzę tego samego i udanego podboju Internetu.



Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

GRUBEK P.P.H.U.

05-070 Sulejówek
ul. Dworcowa 92
tel.: 022 7832532
tel.: 501-868-856
Fax: 022 7833969
e-mail: biuro@grubek.pl
http://www.grubek.pl/



Nowości SIEGENIA na BAU 2017 w Monachium

Nowości SIEGENIA na BAU 2017 w Monachium

SIEGENIA zaprezentuje nowe rozwiązania, które mają...

Nowy zakład produkcyjny i centrum dystrybucyjne SELENA w Kazachstanie

Nowy zakład produkcyjny i centrum dystrybucyjne SELENA w Kazachstanie

Selena uruchomia w Kazachstanie najnowszą fabrykę i...

Nowość: ultra wąskie złożenie profili w systemie GEALAN S 9000

Nowość: ultra wąskie złożenie profili w systemie GEALAN S 9000

W ramach standardowego systemu S 9000 GEALAN wprowadza do...

Nowości Schüco na BAU 2017

Nowości Schüco na BAU 2017

Na stoisku 301 w hali B firma Schüco zaprezentuje swoje...

Go to Brand – pomóż sobie w promocji firmy za granicą

Go to Brand – pomóż sobie w promocji firmy za granicą

Polskie firmy mają potencjał, aby zwiększać udział...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria