PamProjekt oczami Macieja Ignaszaka

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

PAMProject z Poznania to twórca oprogramowania służącego do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem (pisaliśmy wcześniej…). Tym razem Maciej Ignaszak opowiada o historii powstawania firmy i jej rozwoju.
 
Skąd pomysł na firmę?

Pomysł napisania programu, który sterowałby produkcją pojawił się w naszych głowach bardzo dawno. Dość dobrze orientowaliśmy się w zagadnieniach dotyczących branży osłonowej, znaliśmy wiele firm produkcyjnych, wiedzieliśmy na jakich zasadach funkcjonują, jakie są ich potrzeby i co mogłoby usprawnić ich pracę. Jednak dopiero nawiązanie bliskiej współpracy z jednym z poznańskich producentów, stało się iskrą zapalną całego przedsięwzięcia. Wspólnie z pracownikami tego przedsiębiorstwa udało się nazwać i doprecyzować ich potrzeby i wymagania stawiane systemowi. Początkowo stworzyliśmy w PAMProject narzędzia do zarządzania produkcją, a w kolejnych etapach – system zarządzający całą firmą.

Jakie były początki działania?

Początki nie były łatwe, ponieważ na rynku nie istniał żaden podobny system zarządzania – brakowało wzorców i możliwości wykorzystania doświadczeń poprzedników. Do wszystkiego musieliśmy dojść sami metodą prób i błędów. Stworzenie takiego programu, jakim jest PAM, wymagało ogromnej inwestycji w postaci poświęconego czasu i zaangażowania. Nie było przy tym żadnej gwarancji, że system odniesie sukces i znajdzie nabywców. Ostatecznie PAMProject nie był potentatem i uznaną na rynku marką, a jedynie nowym tworem, powołanym do życia przez pasjonatów. Początkowe problemy ze znalezieniem źródła inwestowania mocno utrudniały pracę, nigdy jednak nie przesłoniły celu i nie osłabiały naszego zapału do pracy. Postawiliśmy sobie za cel stworzenie czegoś całkiem nowego, pierwszego systemu dedykowanego branży osłonowej i nie zrażało nas to, że aby ten cel osiągnąć, musimy mu poświęcić nawet kilka lat wytężonej pracy.

Jakie wasze cechy sprawiły, że Wam się udało?

Myślę, że przede wszystkim wiara w sukces i wytrwałość. Nie oczekiwaliśmy, że program już od początku będzie przynosił zyski. Woleliśmy udostępniać go pierwszym nabywcom za stosunkowo niewysoką cenę, ale z możliwością „pracy na żywym organizmie”. Współpracujemy z naszymi odbiorcami na zasadzie stałej wymiany informacji. Dzięki temu udało się wyeliminować wszelkie niedoskonałości systemu, a nasi klienci mają „full serwis” i nowe aplikacje tworzone w miarę zgłaszanych potrzeb. Wypracowaliśmy model współpracy, który przynosi wymierne korzyści obu stronom: system stale się rozwija, a jego użytkownicy mogą liczyć, że wszystkie ich oczekiwania zostaną w nim uwzględnione. Naszym atutem jest umiejętność połączenia w ramach jednego projektu pracy świetnych programistów i fachowców orientujących się w zawiłościach branży osłonowej.

Czym się zajmujecie i co was wyróżnia?

PAM to nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym i handlowym. To wyjątkowy program, stworzony przez ludzi związanych z branżą osłonową od wielu lat, znających jej specyfikę i potrzeby, orientujących się w istniejących w niej zależnościach. PAM nie jest narzędziem dostosowanym do technik osłonowych i okiennych, lecz pierwszym na rynku systemem dedykowanym produkcji rolet zewnętrznych, bram, wertikali, roletek i żaluzji. Ostatnio stworzyliśmy także moduł do produkcji okien PVC i drewnianych, uwzględniając ich specyfikę i wszelkie różnice.

System PAM zwiększa wydajność przedsiębiorstwa, przyspiesza proces produkcji i podnosi jej jakość, porządkuje dokumentację i pozwala skutecznie zarządzać zarówno produkcją i magazynem, jak i sprzedażą.

Tym, co wyróżnia program, jest nie tylko jego funkcjonalność, lecz także korzystna cena.

Działacie w ramach swojego regionu czy jesteście raczej firmą ogólnopolską? Eksportujecie?

Początkowo naszym celem był rynek polski. Jednakże wielu naszych klientów na stałe współpracuje z odbiorcami zza granicy i uruchomienie systemu PAM u swoich kontrahentów bardzo ułatwiłoby im pracę, pomyśleliśmy więc o sprzedaży programu także poza Polską. W tej chwili jesteśmy w trakcie przygotowywania wersji niemieckiej i angielskiej. Myślimy także o wersji wielojęzycznej (z opcjonalnym wyborem języka) dla firm, które posiadają swoich klientów w różnych krajach.

Dostawcy?

PAM jest narzędziem uniwersalnym, nie związanym tylko z jednym dostawcą. Działa w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od tego, na jakich podzespołach i elementach oparta jest jego produkcja. Funkcjonuje także w firmach, które współpracują z wieloma zmieniającymi się dostawcami. Klienci, których obsługujemy dotychczas, pracują m.in. na systemach ALUKON, BeClever, ALUPROF, HEROAL a ostatnio też EXTE. Dysponujemy również bazą danych surowców firm takich jak: SOMFY, MOBILUS, SUKCES. Moduł okienny dla obecnych klientów skonfigurowany jest do pracy z profilami firmy BRUGMANN/SALAMANDER oraz okuciami firmy SIEGENIA.

Ile osób zatrudnia firma?

W tej chwili w PAMProject zatrudnia 5 osób, ale pracy jest dużo i myślimy o kolejnych pracownikach. Szukamy zarówno zdolnych programistów, jak i fachowców z branży osłonowej. Zakładamy, że przedsiębiorstwo będzie się rozrastać.

Jakie są statystyki dot. sprzedaży?

Firma PAMProject powstała w 2009 roku, trudno zatem mówić o statystykach sprzedaży. Tym bardziej, że początkowo udostępnialiśmy tylko projekt systemu w zamian za współpracę w jego udoskonalaniu. Dopiero od niedawna, po uzyskaniu pozytywnych referencji od pilotażowych klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenia w pełni komercyjnych wersji systemu. Obecnie już 5 firm pracuje na naszym systemie, a w kolejnych 3 prowadzimy wdrożenia. Ostatnio podpisaliśmy następne 2 umowy z nowymi klientami. Myślę, że już teraz możemy powiedzieć, że PAM okazał się programem bardzo potrzebnym, trafiającym w oczekiwania przedsiębiorców.

Do kogo skierowana jest oferta?

Kierujemy naszą ofertę do wszystkich firm produkcyjnych związanych z branżą osłonową. Naszymi odbiorcami są producenci rolet, roletek, wertikali, bram, okien, drzwi i okuć do nich. System PAM realizuje zadania zarówno z zakresu zarządzania produkcją i magazynem, jak i sprzedażą, przy czym nie jest konieczne wdrożenie wszystkich oferowanych przez nas aplikacji. Umożliwiamy wybór opcji najbardziej odpowiadających potrzebom danego przedsiębiorstwa i każdorazowo dopasowujemy ofertę do wymagań klienta.

Jak oceniacie miniony rok?

Rok 2010 był dla nas czasem wytężonej pracy, okresem wielkich wyzwań, ale też i spełnionych nadziei. Wdrożyliśmy PAM w kilku przedsiębiorstwach i okazało się, że nasz długotrwały wysiłek przyniósł efekty, a stworzony przez nas system sprawdza się w działaniu i realizuje postawione mu zadania.

Jakie macie plany na przyszłość?

Oczywiście naszym celem jest rozwój. Pragniemy, aby PAM zagościł u jak największej liczby odbiorców. Zależy nam, aby nasi klienci byli zadowoleni, żeby fundusze zainwestowane w nasz program zwróciły się dzięki usprawnieniu działalności firmy i zmniejszeniu czasu oraz kosztów produkcji. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem PAM-u, dlatego tak bardzo zależy nam na współpracy w przedsiębiorstwami, które już wdrożyły program. To od nich właśnie dowiadujemy się o nowych potrzebach, realizację których staramy się uwzględniać w kolejnych wersjach programu. Sprowokowani przez naszych odbiorców, myślimy także o wyjściu poza granice Polski. Stąd prace nad wielojęzyczną wersją systemu.

Co jest dla Was ważne?

Ważne jest, żeby w pracy realizować swoje pasje, wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności. Nie nudzić się, lecz cieszyć tym, nad czym się pracuje. Chcemy udowodnić, że możliwe jest stworzenie naprawdę dobrego i użytecznego produktu bez inwestowania wielkiego kapitału, wykorzystując jedynie swój zapał i zaangażowanie. Pragniemy współpracować ze swoimi klientami nie tylko dla osiągnięcia zysków finansowych, ale także dla satysfakcji, jaką daje robienie nowych rzeczy, wkraczanie w rejony, które do tej pory nie były jeszcze zagospodarowane. Stale się uczymy, a efekty tej nauki przekładają się na coraz to lepszy i szerszy zakres działania stworzonego przez nas systemu PAM.

red. Paweł Sommer, oknonet.pl
Zainteresowany? Poproś o ofertę!





Lista 100 Najbogatszych Polaków 2018 a branża stolarki otworowej

Lista 100 Najbogatszych Polaków 2018 a branża stolarki otworowej

Aby znaleźć się na Liście 100 Najbogatszych Polaków...

Ważna wiadomość dla polskich eksporterów stolarki otworowej do Szwecji

Ważna wiadomość dla polskich eksporterów stolarki otworowej do Szwecji

Władze Szwecji z własnej inicjatywy zaostrzyły...

Forum Wiedzy Inoutic rozpoczęło sezon 2018

Forum Wiedzy Inoutic rozpoczęło sezon 2018

W ramach inicjatywy „Forum wiedzy Inoutic” sezon 2018...

Okno przeciwpożarowe MB-86EI – nowość w ofercie ALUPROF

Okno przeciwpożarowe MB-86EI – nowość w ofercie ALUPROF

Najnowszy system przeciwpożarowy MB-86EI dedykowany jest...

Mobilna Akademia fischer rusza w Polskę

Mobilna Akademia fischer rusza w Polskę

Już 2 marca w trasę wyruszy fischerTRUCK –...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria