Aluplast już na czwartym miejscu

Zainteresowany? Poproś o ofertę!


Aluplast przejął wszelką działalność firmy Forbo - Helmitin GmbH, Pirmasens, związaną z PVC, ze skutkiem od 01 września 2000. Tym samym silna polityka ekspansji prowadzona przez dyrekcję przedsiębiorstwa dalej zyskuje na prędkości. Na chwilę obecną aluplast przesunął się wraz z tym przejęciem na czwarte miejsce listy przedsiębiorstw zajmujących się ekstruzją. Na temat ceny zakupu ustalono zachowanie milczenia.


W sektorze działalności profile z tworzyw sztucznych firma Helmitin zatrudniała ostatnio 103 osoby, które zostały przejęte w całości, i osiągała obrót 39 mln DM, z tego ca 5 mln DM przypadało na segment profili technicznych. Aluplast osiągnie w tym roku obroty ponad 260 mln DM (bez Helmitin) i zatrudnia włącznie z działalnością zagraniczną 500 osób, przy czym już tylko w Ettlingen i Karlsruhe pracuje 300 pracowników. W 1998 zainwestowano w budynki i nieruchomość (nowa produkcja w Karlsruhe i administracja w Ettlingen) 15 mln DM, podczas gdy w ostatnim roku inwestowano przeważnie w maszyny i urządzenia w wysokości 13 mln DM. Na nowej produkcji w Karlsruhe stoi 10 linii do ekstruzji, na koniec pierwszego etapu rozbudowy będzie ich 24. Obecnie rozpoczęto prace na drugim odcinku budowy nad dalszym magazynem o powierzchni 6.000 m2. Pierwotnie, jak mówi Manfred J.Seitz, miały zostać podniesione moce przerobowe mieszalni, ale te plany mogły zostać odłożone po przejęciu Helmitin. Firma z Pirmasens zainwestowała zaledwie pięć lat temu 10 mln. DM w nową linię do mieszania, tak że te moce przerobowe mogą być dobrze wykorzystane dla Karlsruhe.


Przedsiębiorstwo aluplast, wyłonione w drodze Managament-Buy-Out w roku 1983 z grupy Schmalbach- Lubeca wystartowało od 5 mln DM obrotu w przeważającej części przede wszystkim jako wykonujące ekstruzję za opłatą. Podstawowe i decydujące impulsy młode przedsiębiorstwo otrzymało w roku 1989 wraz z przejęciem systemu Golde Ideal. Poprzez ostrożne przejęcie i zachowanie systemów nie straciliśmy wykonujących przetwarzanie firm. Permanentny dalszy rozwój doprowadził do systemu IDEAL 2000 z uszczelnieniem zewnętrznym oraz głębokości zabudowy 60 - nasi klienci aluplastu byli zachwyceni. Odtąd poszło ostro w górę. Rok później nastąpiło wprowadzenie na rynek Ideal 3000 z uszczelnieniem środkowym, również jako systemu trzykomorowego oraz 60 mm głębokości zabudowy. W 1997 wprowadzono system z uszczelnieniem zewnętrznym Ideal 4000 o 70 mm głębokości zabudowy, opracowany jako system czterokomorowy. Profile historyczne umożliwiają wierną restaurację obiektów.


Przedsiębiorstwo Greiner-Intertec zostało przejęte przez aluplast w roku 1997 i podarowało klientom znowu highlight - system pięciokomorowy o głębokości zabudowy 70 mm. Decydujące przy wszystkich systemach jest to, że są one kompatybilne między sobą. To zorientowane pionowo ukształtowanie rodzin systemowych umożliwia pracującym na tych profilach zachowanie ekstremalnie niskich stanów magazynowych. Z takimi samymi założeniami dokonano wprowadzenia na rynek systemu Ideal 6000 z uszczelnieniem środkowym w skrzydle i głębokości zabudowy 80 mm oraz opracowanego jako system sześciokomorowy.


Na tym tle dyrektorzy Manfred J. Seitz i Dirk M.Seitz są zgodni, że wcielenie klientów Helmitin do rodziny aluplast przebiegnie bez problemów. Ponieważ cały program firmy Helmitin KSL będzie bez wyjątku kontynuowany, a mianowicie pod nazwą system aluplast Helmitin. Ponadto dla przerabiających profile do dyspozycji są wszystkie systemy Ideal firmy aluplast, podczas gdy odwrotnie przerabiający profile aluplast mogą podjąć program KSL.


Kierownictwo przedsiębiorstwa widzi także efekt fuzji wynikający z połączenia; np. w programie rolet, który doświadczy teraz dzięki firmie Helmitin sensownego uzupełnienia i będzie doprowadzony do szerszej warstwy kupujących.


7 systemów (Ideal 1000,2000,3000,KSL, 4000,5000 i 6000), 4 głębokości zabudowy (50,60,70 i 80 mm), kompatybilne między sobą, to są nasze argumenty, którymi osiągamy sukces jak mówi szef ds. rozwoju Lothar Fischer.


Helmitin może powiedzieć o sobie, że był często przodującym przedsiębiorstwem w rozwoju techniki systemowej, wymienić trzeba w związku z tym skrzydła przesunięte o połowę powierzchni lub skrzydła o ściętych krawędziach, które dały oknom odnawianym rasowy wygląd. Do tych sukcesów chciałaby nawiązać nowa dyrekcja przedsiębiorstwa, ponieważ teraz dysponuje urządzeniami badawczymi i laboratoryjnymi, których nie posiadają na własność nawet większe firmy systemowe.


Ta wypowiedź podkreśla także równocześnie, że lokalizacja produkcji w Pirmasens zostanie dalej zachowana, ponieważ niektóre z 20 linii do ekstruzji zawierają wyrafinowane rozwiązania, które powodują, iż ekstruzja staje się wysoko wydajna. Aluplast dysponuje tym samym razem ponad 80 liniami do ekstruzji. Także na rynku oba przedsiębiorstwa uzupełniają się, firma Helmitin wykazuje dobrą reprezentację w strukturze niemieckich klientów i jest silnie reprezentowana w sąsiedniej Francji. Oba przedsiębiorstwa uzupełniają się ponadto w Polsce i na Węgrzech, podczas gdy aluplast wykazuje silną prezencję w Europie Wschodniej. W sumie grupa dysponuje obecnie trzema niemieckimi miejscami produkcji, Ettlingen (Profile techniczne), Karlsruhe (siedziba i centrala) i Pirmasens jak i w Austrii Wartberg/Krems, aluplast Sp z o.o. Poznań i od końca października w Podolsku koło Moskwy. Wysoki internacjonalizm odzwierciedlają także następujące państwa (aluplast osiąga 40% obrotu w eksporcie); z Austrii następują dostawy i opieka do filii lub magazynów w Sarajewie i Belgradzie a od 22 września także do Budapesztu . Karlsruhe jest wiodące dla aluplast iberica w Arrigorriaja w Hiszpanii, aluplast S.R.I w Bukareszcie, a-plast w Kijowie , Czechach, Słowacji, Grecji, Chorwacji i Meksyku. Polska spółka jest właściwa dla państw bałtyckich z firmą - córką w Wilnie.


Mimo wszelkich planów ekspansji kierownictwo przedsiębiorstwa zwraca uwagę na to, by aluplast pozostał przedsiębiorstwem krótkich dróg i decyzji. Przy tym przedsiębiorstwo stawia również na niezależnych zewnętrznych doradców, którzy są wiodącymi w swoich dziedzinach i regularnie kontrolują oraz oceniają przedsiębiorstwo. Do zadań należy przy tym management projektowo - procesowy jak i trening sprzedaży, kierowanie przedsiębiorstwem itd.

 

Według motta, że to co jest dobre dla przedsiębiorstwa nie może zaszkodzić także zakładom partnerskim opracowano specjalne programy przedsiębiorcze, marketingowe i sprzedaży dla zakładów partnerskich.

 

Formowanie kultury przedsiębiorstwa jest dla właścicieli dużym wyzwaniem.

Kierownictwo Aluplast w Polsce podkreśla, że czwarte miejsce w Niemczech zobowiązuje i nie ukrywa, rok 2001 będzie rokiem konsekwentnej ekspansji firmy która teraz może zaoferować swoim partnerom wyjątkowo uniwersalny i bogaty program produkcyjny. Jednym z elementów aktywnej obecności jest przygotowywana nowa profesjonalna strona internetowa na, której każdy będzie mógł w łatwy sposób zapoznać się z bardzo ciekawą ofertą firmy. Wszystkich zainteresowanych ALUPLAST zaprasza  na zblizające się targi BUDMA do pawilonu 25 C, stoisko nr 5 i do siedziby:

 



Zainteresowany? Poproś o ofertę!



ALUPROF Kreatorem Budownictwa 2016

ALUPROF Kreatorem Budownictwa 2016

Nagroda, przyznawana przez Wydawnictwo Polskiej Izby...

Nowości SIEGENIA na BAU 2017 w Monachium

Nowości SIEGENIA na BAU 2017 w Monachium

SIEGENIA zaprezentuje nowe rozwiązania, które mają...

Nowy zakład produkcyjny i centrum dystrybucyjne SELENA w Kazachstanie

Nowy zakład produkcyjny i centrum dystrybucyjne SELENA w Kazachstanie

Selena uruchomia w Kazachstanie najnowszą fabrykę i...

Nowość: ultra wąskie złożenie profili w systemie GEALAN S 9000

Nowość: ultra wąskie złożenie profili w systemie GEALAN S 9000

W ramach standardowego systemu S 9000 GEALAN wprowadza do...

Nowości Schüco na BAU 2017

Nowości Schüco na BAU 2017

Na stoisku 301 w hali B firma Schüco zaprezentuje swoje...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria