ABLE – jak z sukcesem wyróżnić swój salon sprzedaży

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Adrianna Kiełbiowska

fot. ABLE

Adrianna Kiełbiowska


Centrum Logistyczne Amazon

fot.Amazon

Centrum Logistyczne Amazon

Pani Adrianna Kiełbiowska kilka lat temu otworzyła salonu drzwi ABLE w Chorzowie (przeczytaj). Choć już raz sprawdzaliśmy, jak radzi sobie salon (przeczytaj), to troski nigdy za wiele – ponownie rozmawiamy z Panią Adrianną. 

Pani Adrianno, jak od czasu poprzedniej rozmowy z Panią zmienił się salon ABLE?

Myślę, że zmienił się w wielu aspektach i dużo można by tu opowiadać. Jak pewnie każda firma, musimy się zmieniać, aby nadążyć za bieżącymi trendami. Wymieniona została praktycznie cała ekspozycja – nasi dostawcy wciąż udoskonalają swoje produkty, wprowadzają nowe modele, zmieniają kolorystykę... a my chcemy te nowości pokazywać naszym klientom. Do grupy dostawców drzwi wewnętrznych, obok takich marek jak Porta, Pol-Skone, Sapeli i Invado, dołączyły dwie kolejne: firma Ronkowski, gdyż nie mieliśmy dotychczas w ofercie drzwi drewnianych, oraz firma Platinum Design, która ma ciekawe rozwiązania technologiczne w zakresie sposobu otwierania drzwi (drzwi ukryte, drzwi z odwrotną przylgą). Obydwie firmy produkują niestandardowe drzwi pod wymiar, praktycznie bez żadnych dopłat. Są też rzeczy, których nie chcemy zmieniać. Funkcjonujemy od 2009 roku bez żadnych zmian kadrowych. Są to ciągle Ci sami ludzie, którzy z pasją podchodzą do tego, co robią, i utożsamiają się z firmą. To jest dla mnie bardzo ważne.

Co, według Pani, jest najważniejsze, aby funkcjonować i rozwijać się w dzisiejszych czasach na rynku?

Trzeba inwestować zarówno w siebie, jak i w salon, oraz pracować, pracować, pracować... My, jako obsługa Able Salon Drzwi, musimy być profesjonalni, wyszkoleni i elastyczni. W ostatnim czasie postawiliśmy na własny rozwój. Ciekawym doświadczeniem był dla nas udział w projekcie, a właściwie w cyklu szkoleń, pt. „Kierunek kwalifikacje – rozwój pracowników MMP branży stolarki otworowej”. Dużo dowiedzieliśmy się o sobie, a pod okiem trenerów okazało się, że, niestety, nie wszystko, co wydawało nam się, że robimy dobrze, było prawdą. To takie odkrywanie siebie i nauka, jak umieć słuchać klienta. Daliśmy się też zweryfikować, tzn. poddać testowi tzw. „Tajemniczego Klienta” przystępując do ciekawego programu „VIP – Najlepsze Salony Stolarki”. Poddając się szeregowi kryteriów kapituły, otrzymaliśmy tytuł „Super VIP”. Oczywiście jesteśmy również certyfikowani jako „Firma Godna Zaufania”. Co do elastyczności, to mam tu na myśli między innymi czas dla klienta. W naszym salonie klient ma możliwość umówienia się z nami poza godzinami urzędowania firmy. Tak więc to my dopasowujemy się do jego ram czasowych, a nie odwrotnie.

Jakie produkty są najchętniej wybierane przez Państwa klientów?

Nie możemy tu generalizować. Pracujemy przy naprawdę dużych inwestycjach, często dla ludzi z pierwszych stron gazet, ale również dla przysłowiowego „Kowalskiego”. Gdybym ujęła to statystycznie, zestawiając ilość sprzedanych sztuk z typem produktu, to obraz byłby zakłamany. Jedno jest na pewno stałe: wszyscy klienci mają doskonałą obsługę i autoryzowany montaż niezależnie od typu i ilości zakupionych u nas drzwi. 

Co Was wyróżnia na tle innych salonów?

To trudne pytanie. Osobiście uważam, że jest to obsługa klienta, który naprawdę może czuć się u nas komfortowo. Z wieloma naszymi klientami utrzymujemy kontakt, polecają nas oni swoim przyjaciołom, budują z nami kolejne domy lub domy dla swoich dzieci. Dla mnie jest to właśnie miarą naszego sukcesu i mojego zadowolenia z życia biznesowego. Stolarka drzwiowa jest ważną częścią udanego projektu, realizowanego praktycznie na koniec inwestycji. Często klienci, przy końcowym etapie budowy, mają niedobre doświadczenia, obawiają się nierzetelnych sprzedawców i wykonawców, są nieufni. Największą miarą sukcesu salonu jest więc szczery uśmiech klienta po zakończeniu prac, dobre słowo lub krótkie „dziękuję”.

Czy miniony rok był dobry? Obecny będzie lepszy?

Miniony rok był przede wszystkim pracowity. Braliśmy udział w kilku ważnych przedsięwzięciach, które wymagały dużego zaangażowania. Największym z nich była budowa centrum Amazon pod Wrocławiem, światowego lidera w e-handlu, gdzie dostarczaliśmy wewnętrzną stolarkę drzwiową. Oczywiście wywiązaliśmy się z zadania terminowo. Czy obecny rok będzie lepszy? Tak byśmy sobie życzyli, jednak nasze dotychczasowe wyniki wykazują raczej mały spadek zamówień w stosunku do roku ubiegłego.

Jakie są plany na przyszłość?

Przyszłość to kontynuacja dobrej, uczciwej i rzetelnej pracy.

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Kontakt do redakcji oknonet.pl


Drewniane drzwi zewnętrzne – jak je wybrać?

Drewniane drzwi zewnętrzne – jak je wybrać?

Jaki model drzwi zewnętrznych wybrać, aby...

VIKKING na targach BATIMAT we Francji

VIKKING na targach BATIMAT we Francji

Producent kompozytowych drzwi i energooszczędnych okien...

Automatyczna zasuwnica trzypunktowa w drzwiach aluminiowych Drutex

Automatyczna zasuwnica trzypunktowa w drzwiach aluminiowych Drutex

Od grudnia br. Drutex wprowadza do swojej oferty...

Polstar – wizje i marzenia przekute w fabrykę drzwi

Polstar – wizje i marzenia przekute w fabrykę drzwi

Fabryka drzwi Polstar została otwarta w 2016 roku....

Tradycyjny design drzwi od Vostera

Tradycyjny design drzwi od Vostera

Wśród wielu modeli drzwi ramowych i płytowych,...



» Więcej na subportalu drzwi