KRYSZTAŁOWY PROFIL 2006 OKNA

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za skok w rozwoju i odwagę w działaniach)

OKNA RĄBIEŃ Sp. z o.o.

Chyba nikt, kto śledzi rozwój firm w branży, nie był zdziwiony zwycięzcą w sektorze OKNA w kategorii "za skok w rozwoju, odwagę w działaniach". Nawet jedno z uzasadnień nominacji brzmiało: „za skok na miejsce 3 lub 4 rynku okien”. Janusz Piąstka i Sławomir Wasiak nie oglądają się za siebie i bardzo prawdopodobne są uzasadnienia do nominacji w następnych edycjach nagrody Kryształowy Profil „ za skok na miejsce 1 lub 2 rynku okien”


Jesteśmy zaskoczeni, mile zaskoczeni, to nagroda za ciężką robotę. Nie wiem, czy zasłużyliśmy, czy nie. Cieszę się, że się o nas mówi. Staramy się działać na rynku bardzo uczciwie i bardzo ze wspólnikiem, Sławkiem Wasiakiem, stawiamy na nowoczesną logistykę. Jeszcze raz bardzo dziękujemy.
Uzasadnienia Wielkiej Kapituły Branżowej:
  • za skok na miejsce 3 lub 4 rynku okien
  • za niezwykle dynamiczny rozwój
  • za coraz mocniejszą pozycję na rynku krajowym oraz na rynkach krajów sąsiednich
  • za determinację w budowie firmy, która z powodzeniem może pretendować do miana ścisłych liderów rynku producentów okien z PVC
  • to o nich mówiło się najwięcej
  • za pionierstwo odkryte 200 lat temu w Ameryce
  • Znam ich kilka lat i są to Ludzie, którym pożyczyłbym ostatni grosz...

Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za stabilny i długoletni rozwój)

OKNOPLAST-Kraków Sp. z o.o.

"Jedyni z wielkich, którzy wiedzą jak sprzedawać", takimi mocnymi słowami jeden z członków Kapituły uzasadnił swoją nominację. Nie ulega wątpliwości, że stanowią dowód na to, że rentowność firmy zależy od nas samych. To motto powoli staje się inspiracją dla  rynku.

Nie ukrywam, że nie spodziewaliśmy się od branży tego wyróżnienia... Nie mam przygotowanego przemówienia, więc przytoczę tylko zdanie wypowiedziane przez naszego szefa Adama Placka. Zapytany o swój osobisty sukces odpowiedział, "że jest nim stworzenie oddanego i kreatywnego zespołu". I mimo, że jest nas w firmie ponad 400 osób, dalej jesteśmy rodziną.

Uzasadnienia Wielkiej Kapituły Branżowej:
  • za marketing oparty na jakości i innowacyjności a nie na cenie
  • za przykład firmy, która osiągnęła sukces nie walcząc o rynek ceną a jakością
  • za stałe poszukiwanie wyróżników rynkowych
  • za rewelacyjną kampanię marketingową
  • jedyni z wielkich, którzy wiedzą jak sprzedawać


Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za innowacyjność)

M&S Pomorska Fabryka Okien

Często spotyka się opinie, że innowacje w oknach są pozorne. Przeczą temu rozwiązania wprowadzane przez M&S, a branża zdecydowanie to doceniła.
 
Barbara Sarna
 


Bardzo chcę podziękować i powiedzieć, że nie ustajemy w badaniach. Naszym kolejnym krokiem będzie okno pasywne, czyli jeszcze lepsze wzmocnienia i jeszcze lepszy współczynnik przenikania.

Uzasadnienia Wielkiej Kapituły Branżowej:
  • za własną formę produktową; za eksport i budowę nowej silnej marki
  • za urozmaiconą ofertę pod względem dostawców (Aluprof, Yawal i Schueco)
  • za to, że rozstanie współwłaścicieli "nie połamało" nóg firmie a raczej dodało skrzydeł
  • za wzmocnienia z tworzywa sztucznego posiadającego walory i wytrzymałość stali 
  • za przeprowadzenie skutecznej, ogólnopolskiej kampanii reklamowej "TYTANOWE OKNA". Pokazali, że można wymyślić i zareklamować taki element okna, na który jeszcze nikt inny nie wpadł
  • za rozbudowę firmy do rangi giganta pod względem sprzedaży okien i drzwi z pcv i aluminium, w krótkim czasie otwarto dwie nowe fabryki na Pomorzu (okien z drewna oraz kamiennych parapetów) co podwoiło możliwości wykonawcze tej firmy
  • za wprowadzenie na rynki zachodnie produktów wykonanych z komponentów polskich producentów takich jak ALUPROF, Yawal. Bardzo odważne jeżeli rozpatrujemy rynek niemiecki oraz francuski pod względem odporności na obce produkty
  • za sprzedaż produktów w kraju i za granicą poprzez jakość a nie cenę, co tworzy pozytywny wizerunek naszej gospodarki na arenie międzynarodowej
  • za syndrom feniksa (odbudowanie pozycji na rynku)

Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za skok w rozwoju i odwagę w działaniach) - Pierwsza dziesiątka i uzasadnienia nominacji
  1. OKNA RĄBIEŃ sp. z o.o.

  2. OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.

  3. DOBROPLAST

  4. DRUTEX S.A.

  5. JEZIERSKI

  6. EKO-OKNA sp. z o.o.

  7. TECHNIKA OKIENNA sp. z o.o.

  8. M&S Pomorska Fabryka Okien

  9. BUDVAR Centrum S.A.

  10. WIWATOWSKI Raciążek

DOBROPLAST:
  • za dynamiczny rozwój, premia za odważną (niekoniecznie słuszną) decyzję
  • za własną ekstruzję profili
DRUTEX S.A.:
  • za dynamiczną ekspansję na rynkach zagranicznych
  • za wysoką jakość produktów, sukcesywny rozwój sieci sprzedaży
  • za pozytywny wizerunek firmy, szeroką ofertę, indywidualne rozwiązania

JEZIERSKI:

  • za zerwanie z tradycją taniego okna i wejście w najwyższy standard
  • za to, że kampania reklamowa sprawiła, że Klienci nie mający z Jezierskim nic wspólnego zaczynają dostrzegać tą firmę

WIWATOWSKI Raciążek:

  • za odważne inwestycje w rozwój nowoczesnej produkcji.
Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za stabilny i długoletni rozwój) - Pierwsza dziesiątka i uzasadnienia nominacji
  1. OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.

  2. DRUTEX S.A.

  3. M&S Pomorska Fabryka Okien

  4. FAKRO sp. z o.o.

  5. STOLBUD S.A. WŁOSZCZOWA

  6. STOLARKA WOŁOMIN S.A.

  7. VIDOK Rudna Mała

  8. PINUS J&M SMOLARCZYK

  9. EKO-OKNA sp. z o.o.

  10. BUDVAR Centrum S.A.

DRUTEX S.A.:
  • za to, że od kilku lat firma stabilnie realizuje strategię: "lider w kraju i lider w eksporcie"
  • największy wytwórca okien tworzywowych, ale coraz silniejszy w produkcji okien drewnianych
  • stabilna rozbudowa zakładu, konsekwencja w działaniach handlowych, wiarygodność wśród klienta
  • firma widoczna nie tylko w Europie ale również na innych kontynentach
  • stałe poszerzanie rynków sprzedażowych; za bardzo szybki rozwój oraz postęp w sprzedaży co czyni firmę Drutex jednym z największych producentów okien na naszym rynku
  • za znakomitą logistykę

VIDOK:

  • za podejmowane ryzyko w trakcie wprowadzania nowych produktów
  • firma na którą można liczyć pod względem terminów realizacji a także samej obsługi
  • za powiększenie oferty o okna i drzwi drewniano-aluminiowe

PINUS:

  • za rozwój drobnymi krokami w kierunku europejskiego, a nawet światowego standardu - felcowe i bezfelcowe okna otwierane na zewnątrz
  • za długoletni stabilny rozwój od zakładu stolarskiego do nowoczesnej fabryki
  • za poważne traktowanie dostawców i odbiorców
  • za długą listę poważnych realizacji
  • za usadowienie swoich produktów na rynku amerykańskim i angielskim


Kryształowy Profil 2006 w kategorii OKNA (za innowacyjność) - Pierwsza dziesiątka i uzasadnienia nominacji

  1. M&S Pomorska Fabryka Okien

  2. OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.

  3. FAKRO sp. z o.o.

  4. TECHNIKA OKIENNA

  5. TECHMAPROJEKT

  6. MILEWSKI Olbrachcice

  7. ADPOL

  8. DOBROPLAST

  9. FILPLAST

  10. DRUTEX S.A.

OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.:

  • za ciągłe nowości

FAKRO sp. z o.o.:

  • za okna dachowe dwutworzywowe
  • za okno obracane wokół osi

TECHMAPROJEKT:

  • za odwagę we wprowadzaniu nowych rozwiązań oraz nie uleganie stereotypom

MILEWSKI Olbrachcice:

  • za nowatorskie zespolenie tradycyjnej szyby dmuchanej z szybą zespoloną
  • za wierność w odtwarzaniu zabytkowych obiektów przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii produkcji

ADPOL:

  • za drewniane okna z systemem Eko
  • za pierwszą aprobatę techniczną ITB na okna Meranti
W pierwszej edycji nagrody KRYSZTAŁOWY PROFIL wszystkie firmy i osoby wskazane przez Wielką Kapitułę Branżową uzyskały oficjalną nominację. W przyszłym roku nominacje ograniczone będą do pierwszych 5 miejsc. Decydując o tym mieliśmy dwie intencje, "zarazić" skutecznie Branżę ideą PROFILI oraz zbudować jak największą i ciekawą WIELKĄ KAPITUŁĘ BRANŻOWĄ 2007. Wszyscy zwycięzcy i nominowani z edycji 2006 są automatycznie zaproszeni do członkostwa w kolejnej KAPITULE. Procedurę zaczniemy w październiku 2007 a wyniki poznamy w styczniu 2008 na BUDMIE. Już dziś zapraszamy.

Redakcja
oknonet.pl



Reklama
Zainteresowany? Poproś o ofertę!