Rozwój to ciągłe zmiany

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Z Andrzejem Jezierskim, właścicielem jednej z największych firm produkujących stolarkę okienną PVC i aluminium, rozmawia Krzysztof Zieliński, redaktor naczelny "Świata Szkła".

Od jak dawna istnieje firma "Jezierski"?
Pierwsze kroki jako przedsiębiorca stawiałem jeszcze w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Początkowo zajmowałem się produkcją żaluzji i w stosunkowo krótkim czasie opanowałem większość lokalnego rynku. Pierwsze sukcesy pozwoliły na rozszerzenie działalności firmy. Czternaście lat temu rozpocząłem więc produkcję okien z PVC. Był to produkt w Polsce zupełnie nieznany. Pierwsze takie okna, które pojawiły się na naszym rynku jeszcze pod koniec lat osiemdziesiątych, były tak złej jakości, że uruchamiając produkcję najlepszych w owym czasie okien, byłem pełen obaw czy uda mi się przekonać odbiorców, że są one rzeczywiście trwałe i przez wiele lat zachowają wszelkie walory estetyczne.

Jak zmieniała się oferta wraz z rozwojem firmy?
Okno to produkt, który musi być idealnie zamontowany, żeby dobrze funkcjonował. Dlatego już w pierwszym okresie istnienia firmy zdawaliśmy sobie sprawę, że niezbędne jest zorganizowanie grup monterskich. Obecnie każdy autoryzowany przedstawiciel posiada odpowiednio przeszkolone zespoły montażystów, gdyż ponad 95% zamówień dotyczy okien razem z montażem. Wraz z rozwojem rynku okien z PVC okazało się, że istnieje zapotrzebowanie na rolety zewnętrzne, tak więc natychmiast znalazły się w ofercie i pozwalają kompleksowo obsłużyć klienta.

Za to produktem naprawdę wyjątkowym są żaluzje wewnątrz hermetycznie zespolonych szyb. Jesteśmy pierwszym i największym w Polsce producentem tych żaluzji. Stosowane są wszędzie tam, gdzie są wymagane najwyższe standardy czystości: szpitale, zaplecza gastronomiczne, zakłady kosmetyczne itp. Znalazły ostatnio nowe zastosowania w przepierzeniach biurowych, ogrodach zimowych, czy też oknach łazienkowych. Żaluzja jest zamknięta w pakiecie szybowym o szerokości 30 mm, co umożliwia montowanie do każdego typu okna.

Kolejnym produktem są kurtyny i drzwi przeciwpożarowe. Wykonane z atestowanych materiałów, w technologii spełniającej wszelkie kryteria Unii Europejskiej, stanowią wciąż rosnącą pozycję w naszej ofercie.

Znaczącą rolę w działalności firmy odgrywa stolarka aluminiowa. Wykonaliśmy kilkaset realizacji, wśród których znajdują się obiekty handlowe, hotelarskie, biurowe czy rekreacyjne - jak chociażby najnowocześniejsza w Polsce kryta pływalnia w Ostrowcu Świętokrzyskim (2500 m2 przeszkleń).

Najnowszą usługą oferowaną przez naszą firmę jest okleinowanie folią profili PVC. W ostatnim czasie coraz więcej osób odważnie aranżuje swoje domy. Dlatego zdarzają nam się zamówienia nietypowe np. na zewnątrz kolor szary, wewnątrz kolor drewna. Jeszcze w ubiegłym roku takie zlecenia były nie do zrealizowania.

Jaki jest Pana przepis na sukces?
Jedynym przepisem jest dbałość o jakość tego, co się robi. W mojej branży znam wielu, którzy konkurowali tylko ceną i już ich nie ma na rynku. Bo robiąc rzeczy najtańsze musieli je albo wykonać z najgorszych materiałów, oszukując klientów, że to produkty wysokiej jakości, albo też używać dobrej jakości komponentów ale nie płacić za nie dostawcom. W obu wypadkach efekt jest ten sam: upadek firmy.

Sądzę, że oferując najwyższą jakość można również proponować rozsądną cenę. Zależy to głównie od wielkości produkcji. Oczywiście, podstawową rzeczą jest nowoczesny park maszynowy i doskonale wyszkolona załoga, dlatego wymiana linii technologicznych i kształcenie pracowników to działania permanentne w mojej firmie.

Czym przekonali Państwo klientów do swoich produktów na tak trudnym rynku?
Każda firma musi dbać o swój wizerunek i na tym polu wszelkie działania z zakresu public-relation są nie do przecenienia. Utrwalanie marki poprzez działania reklamowe i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej to także konieczność w naszych czasach. Sądzę jednak, że najważniejsza jest budowana przez lata świadomość niezawodności produktu. Tworzenie tej świadomości to dla każdej poważnej firmy rzecz najważniejsza. To dzięki niej takie marki jak Mercedes, Dior, Sony są wyznacznikami jakości.

Firma "Jezierski" to jedna z najdłużej działających firm produkujących okna z PVC w Polsce. Jej produkty przez lata dobrze służą w tysiącach domów i mimo tego, że ciągle pojawiają się nowe wyroby, o coraz lepszych parametrach, te dawne wciąż są w doskonałym stanie i to one pracują na świadomość dobrej marki firmy "Jezierski". Dlatego też w nasze logo są wpisane słowa "markowe okna".

Jak uzyskują Państwo wysoką jakość swoich produktów - jakim działaniem Państwa okna uzyskały renomę wyrobów markowych?
Na rynku okien, podobnie jak np. w branży samochodowej, trwa wyścig technologiczny. Coś, co jeszcze niedawno było luksusem, za chwilę staje się standardem. Każdy rozwój jest nieodłącznie związany ze zmianami i do tego trzeba się przyzwyczaić. Oczywiście należy zachować rozsądek i nie gonić za byle nowinkami, ale wszelkie znaczące innowacje trzeba wprowadzać bardzo szybko. Kiedyś okno było prostym przedmiotem, w naszych czasach stało się skomplikowanym urządzeniem, obdarzonym wieloma funkcjami i możliwościami, o których jeszcze trzydzieści lat temu nikt nawet nie pomyślał. Ilość parametrów branych pod uwagę przy ocenie okna uświadamia nam, jak wielki skok technologiczny nastąpił w ostatnim czasie. Kształt profilu, rodzaj pakietu szybowego, rodzaj okucia czy wreszcie kolor powodują, że okno o typowych wymiarach może mieć nawet kilkaset wariantów. Możliwość tak szerokiego wyboru daje klientowi duży komfort tym bardziej, że każdy z podzespołów posiada aprobaty techniczne i niezbędne certyfikaty. Firma "Jezierski" od początku istnienia postawiła na jakość swoich wyrobów. Już kilka lat temu wdrożyła system ISO. Posiada wiele cennych nagród i wyróżnień jak chociażby "Europrodukt 2002" czy "Najlepsza firma regionu w 2003 roku". 

Gdzie szukają Państwo rynków zbytu poza Polską?
Już kilka lat temu zaczęliśmy sprzedaż do państw Europy Wschodniej i Kanady, sprzedajemy także do Włoch, Słowacji i Czech. Obecnie penetrujemy także rynek węgierski. Bardzo interesująco rozwija się współpraca z firmami niemieckimi. Już dawniej realizowaliśmy sporo kontraktów w Niemczech ale od momentu wprowadzenia przez nas profilu Schüco, która to marka jest najbardziej prestiżową na tamtym rynku, kontakty bardzo się ożywiły. Prowadzimy również rozmowy ze Szwedami i Chorwatami ale to dopiero początki.

Jak planują Państwo dalszy rozwój firmy?
Będziemy nadal robić to, co robimy najlepiej, czyli stolarkę z PVC i aluminium. Bardzo dobrze rozwija się okleinowanie profili, świetnie sprzedają się żaluzje wewnątrz hermetycznie zespolonych szyb. Niestety siedem hal, którymi obecnie dysponujemy, to trochę za mało. Dlatego planuję budowę nowego zakładu, być może już w przyszłym roku.

Dziękuję za rozmowę.




Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Krispol zapewnia ciepło podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Krispol zapewnia ciepło podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Zapewnienie dzieciom ciepła i poczucia bezpieczeństwa...

Jak poprawnie wymiarować stolarkę okienną

Jak poprawnie wymiarować stolarkę okienną

Wybór odpowiedniej jakości produktów to z pewnością...

Honorowe Odznaki SITPMB dla FAKRO

Honorowe Odznaki SITPMB dla FAKRO

Podczas gali zaprezentowano rozwój i dorobek przemysłu...

Spłonęła fabryka stolarki otworowej Partner S

Spłonęła fabryka stolarki otworowej Partner S

29. listopada, w nocy z poniedziałku na wtorek,...

DRUTEX odświeża swój wizerunek i prezentuje nowe logo

DRUTEX odświeża swój wizerunek i prezentuje nowe logo

DRUTEX, wiodący producent okien pionowych w Europie,...



» Więcej na subportalu okna