| Wyświetleń:388

blueCompact a RODO

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

W świetle obecnie panującego prawa dotyczącego ochrony danych osobowych, firmy consultingowe, jednostki certyfikujące i im podobne mają duże pole do manewrów. Nie próżnują też dostawcy i producenci z sektora stolarki otworowej. O tym, co ma wspólnego blueCompact z RODO, opowiedzą eksperci z firmy ProfiLine.


Obowiązki stawiane przed przedsiębiorcami budzą pewne wątpliwości względem stosowania Rozporządzenia UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Większość zabezpieczeń w sferze pozainformatycznej nie jest problemem. W przypadku tej drugiej pojawia się wiele zapytań. Nie ma co ukrywać, trudno dziś spotkać firmę, która choć w minimalnym stopniu nie korzystała z dobrodziejstw XXI w. Dlatego też przedsiębiorcy tak licznie zaopatrują się w rozwiązania na najwyższym poziomie. 

Jakiś czas temu opowiadaliśmy o systemie blueCompact firmy Winkhaus. Tymczasem powracamy do tematu w odniesieniu do niniejszego rozporządzenia. Przede wszystkim użytkownik systemu blueSmart jest identyfikowany za pomocą klucza. Klucz jest swoistym nośnikiem danych dzięki technologii RFID (wykorzystuje fale radiowe do identyfikacji osób i przedmiotów na odległość). Sposób obsługi jest podobny do klasycznego klucza : wsuwamy klucz do wkładki i przekręcamy. Dostęp danego klucza do pomieszczenia, budynku jest ograniczony czasowo. Po upływie ważności klucza dostęp nie jest już możliwy. Jednakże, aby wejście było możliwe, klucz należy aktualizować. Polega ona na umieszczeniu klucza w czytniku blueSmart. Okres ważności klucza można dowolnie regulować, w zależności od systemu funkcjonowania użytkowników w obiekcie. Czytnik aktualizujący (najczęściej) jest montowany przy wejściu do budynku, po to, by codzienna aktualizacja stała się naturalnym odruchem. 
 
Czytnik jest niezwykle istotnym elementem systemu blueSmart. Jest stale połączony z siecią komputerową i komunikuje się z oprogramowaniem zarządzającym, zainstalowanym na serwerze. To właśnie tam gromadzone są dane dotyczące praw dostępu do poszczególnych pomieszczeń dla każdego klucza. Zmiany dokonywane przez administratora są przesyłane do czytnika i tam oczekują do momentu kolejnego logowania za pomocą klucza. Czytnik jednocześnie zapisuje dane na kluczach i tym samym odczytuje dane tam zapisane przez używane wkładki. Tym sposobem administrator jest informowany o stanie baterii wkładek oraz aktywności kluczy w poszczególnych wkładkach. 

Jakie dodatkowe zabezpieczenia?


Bywają miejsca, sytuacje, gdzie dostęp do pomieszczeń musi być wyjątkowo strzeżone. Ryzyko zgubienia klucza istnieje zawsze, dlatego też system blueSmart umożliwia ustawienie konieczności aktywowania klucza co kilka godzin i z możliwością zastosowania dodatkowego zabezpieczenia w postaci aktywacji klucza kodem PIN. Niezbędny do tego jest dotykowy wyświetlacz współpracujący z czytnikiem aktualizującym. Jedną z jego funkcji jest pobieranie kodu PIN przy próbie aktualizacji klucza. 

Jeśli zaistnieje taka potrzeba, czytników aktualizujących w systemie może być więcej. Dzięki podłączeniu do sieci komputerowej, administrator może zdalnie, z poziomu swojego komputera, zarządzać dostępami w wielu rozproszonych lokalizacjach, tworząc jeden spójny system. Administrator może przypisać różnym kluczom różne profile. Jest ich 16 do wyboru, a każdy z nich może być dowolnie konfigurowany. 
 
Często używanymi podzespołami systemu blueSmart są czytniki offline, służące do sterowania elektrycznymi urządzeniami, np. elektrycznie sterowane drzwi, przejścia wyposażone w elektrorygle lub zwory elektromagnetyczne. Podobnie jak wkładki, czytniki offline posiadają wbudowany zegar z kalendarzem, dzięki któremu rejestrują datę i godzinę użycia danego klucza. Pamięć rejestru pozwala na zapis ostatnich 2000 użyć. System Winkhaus blueSmart pozwala także na zabezpieczenie szafek, witryn, kontenerów za pomocą elektronicznych zamków. W zamkach meblowych blueSmart również funkcjonuje system rejestracji użytych kluczy. Ma to istotne znaczenie dla wspomnianej wcześniej ochrony danych osobowych.

Kolejną użyteczną funkcją klucza blueSmart jest rozpoznawanie użytkowników w obcych systemach elektronicznych. Idealnym przykładem wykorzystania tej metody jest użycie kluczy do logowania użytkowników na urządzeniach drukująco-kopiujących. Czytnik podłączony do takiej drukarki pozwala na wydruk dokumentów do rąk konkretnej osoby, po jej uprzednim zalogowaniu. Nie ma więc obaw, że wydrukowane dokumenty trafią w niepowołane ręce. 

Reasumując, system dostępowy blueSmart jest idealnym rozwiązaniem dla firm ceniących sobie praktyczne i elastyczne zarządzanie systemem ochrony pomieszczeń i dokumentów. Jest to system niewymagający montażu kłopotliwego okablowania, wręcz przeciwnie! Daje możliwości ograniczenia kosztów i czasu montażu systemu w obiekcie. Ponadto jego minimalistyczny design komponuje się zarówno w nowoczesne, jak i klasyczne wnętrza.

#blueCompact, #elektroniczne_wkladki, #wkladki_drzwiowe, #master_key, #zabezpieczenia_drzwi, #winkhaus, #kontrola_dostepu

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Jak skutecznie ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii?

Jak skutecznie ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii?

W czasach naznaczonych przez epidemię koronawirusa,...

Napęd DTN 80 wyróżniony w konkursie StolArchi 2020

Napęd DTN 80 wyróżniony w konkursie StolArchi 2020

Napęd do drzwi rozwiernych DTN 80 został wyróżniony w...

Zero zachorowań na koronawirusa w spółce REHAU Polska

Zero zachorowań na koronawirusa w spółce REHAU Polska

Restrykcyjne przepisy dotyczące bezpieczeństwa...

Transparentna architektura w najlepszym wydaniu

Transparentna architektura w najlepszym wydaniu

Wszędzie tam, gdzie holistyczne planowanie...

Grawerowane okucia do drzwi szklanych od dormakaba

Grawerowane okucia do drzwi szklanych od dormakaba

dormakaba wprowadziła możliwość grawerowania...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria