| Wyświetleń:10280

Budma, Budma… i po Budmie.

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Choć większość wystawiających się firm zgodnie stwierdza, że targi w Poznaniu to już nie to samo, co kilkanaście lat temu (choć w dobie łatwego dostępu do informacji to raczej naturalna kolej rzeczy), to często dało się słyszeć opinie, że jest zdecydowanie lepiej niż rok czy dwa lata temu. My również tak uważamy i postaramy się wyjaśnić, dlaczego.

  • Więcej wystawców

Zdecydowanie głównym plusem tegorocznej Budmy była większa (boimy się jeszcze użyć słowa – duża) liczba wystawców. Mówimy tu zarówno o producentach stolarki (takich jak FAKRO, DRUTEX, VELUX, DOBROPLAST, SONAROL, DAKO, DAKEA, INTERNORM, POZBUD, PINUS, VETREX, ADAMS, DRE, INVADO, VOSTER, CLASSEN, POL-SKONE, KMT, STOLPAW, CAL, DELTA, OK WINDOW, NEXBAU i wielu innych), jak i producentów bram i osłon okiennych (jak NOVOFERM, BAMAR-POL, GMS, PORTOS itd.).

Zwiedzając popularną 5-tkę (hala nr 5) niemal wszędzie dostrzec można było branżę stolarki otworowej, tak więc nie dochodziło do sytuacji, że okien wypatrywało się wśród innych, niebranżowych produktów budowlanych (jak miało to miejsce na przykład rok temu). Podobnie rzecz się miała na halach 3 i 3A, gdzie zdecydowaną większość wystawców stanowili producenci drzwi czy okuć drzwiowych. Część firm z naszej branży rozsiana była też po innych halach, przeważnie w ramach projektów/wydarzeń specjalnych (np. CAL w hali nr 4 w ramach Domu Inteligentnego czy SELENA w ramach Strefy Testów na hali 12).

Oczywiście nie zabrakło też dostawców okuć (m.in. G-U, POLSOFT, SFS Intec), narzędzi (m.in. FREZWID, FABA), oprogramowania (m.in. WINPRO, ORGADATA, STOLCAD, KLAES, UNI_LINK), chemii do szyb zespolonych (GRAN) i wiele więcej. Jak kogoś ważnego pominęliśmy, to przepraszamy – nieświadomie.

  • Więcej zwiedzających

Wystawcy to jedno, i dobrze, że było ich dużo, ale bez zwiedzających nie można byłoby mówić o sukcesie jakiejkolwiek imprezy. Na szczęście i w tym aspekcie tegoroczna Budma wypadła lepiej (ponownie ciśnie nam się na usta "dobrze", ale ostrożność bierze górę). Choć nie dysponujemy oficjalną informacją, co do ilości gości, to namacalnie dało się wyczuć (ścisk – czasami dość duży – na niemal każdej hali), że była ich masa. I nie przesadzamy tutaj w żaden sposób – nawet w pierwszy dzień, po dwóch czy trzech godzinach od rozpoczęcia targów, zaroiło się od zwiedzających. Równie zaskoczeni, jak my, byli także wystawcy i często to podkreślali.

  • Pokazy montażu/materiałów montażowych

Nie samą stolarką człowiek żyje i dobrze, że na targach nie zabrakło takich dostawców jak Penosil, Iso-Chemie, Tremco Illbruck, AiB, Selena i wiele innych. Co najważniejsze, na wielu stoiskach tych wystawców obserwować można było pokazy z wykorzystaniem ich materiałów montażowych czy prezentacje wydajności produktów. Można więc było obserwować, dopytywać o szczegóły eksperta i poznawać zastosowanie bogatej gamy produktów do montażu. Takie inicjatywy cieszą, bo zwiększają świadomość zarówno branżowców, jak i klienta końcowego, uświadamiając dobitnie, że montaż okna to nie tylko kotwy i puszka pianki.

  • Maszyna, maszyna... o i jeszcze jedna!

Firm wytwarzających i dystrybuujących maszyny dla segmentu stolarki otworowej było mnóstwo, więc była to zarówno atrakcja dla zwiedzających klientów końcowych, jak i okazja dla producentów stolarki do obejrzenia nowości czy dyskusji z przedstawicielami danego dostawcy. Na targach znajdowały się – często pokaźnych rozmiarów – stoiska takich firm jak: URBAN, ALUMA, FIMTEC, ELUMATEC, KABAN, MURAT, R&D Tech, FELDER, AFS Federhenn, DRACO, WEGOMA, HOMAG, SCM GROUP i wielu innych. Kilku dostawców maszyn podczas rozmów z nami podkreślała, że wiele z ich produktów znalazło nabywców już w czasie trwania targów.


  • Fabryka Okien na Żywo

Na pewno miłym akcentem targów, który przyciągał zwiedzających, była Fabryka Okien na Żywo. Obejrzenie produkcji okien w czasie rzeczywistym dla większości osób niezwiązanych ściśle z naszą branżą nie jest normalnie możliwe, dlatego inicjatywy takie na pewno służą promocji targów i zwiększają zainteresowanie nimi. Przy okazji obrazują, że produkcja okien to nie wcale taka prosta sprawa. Kto z producentów/dostawców brał udział w tym przedsięwzięciu, to Państwo na pewno doskonale wiedzą (jeśli nie to proszę przeczytać chociażby ten tekst), dlatego nie będziemy się niepotrzebnie powtarzać.

  • Konferencje

Konferencji było sporo, stąd każdy mógł wybrać coś interesującego dla siebie. Z racji ograniczonego czasu, my wybraliśmy dwie. Jedna organizowana była przez ASM i dotyczyła polskiego eksportu stolarki oraz przepisów związanych z właściwościami cieplnymi okien, w tym głośny temat etykiet energetycznych. Wśród zaproszonych prelegentów znajdowali się m.in. Pan Jerzy Żurawski z DAEŚ i Pan Bogdan Wójtowicz z LTB.

Drugą z konferencji, w której braliśmy udział, była prezentacja nowości – w tym nagrodzonej Złotym Medalem MTP markizy AMZ Solar – producenta okien dachowych FAKRO. Była to świetna okazja to bliższego poznania konstrukcji i właściwości okien dachowych tego producenta oraz przyglądnięcia się działaniu ich najnowszego produktu – wspomnianej markizy, która może być zasilana panelem słonecznym. Oczywiście na targach można było przyjrzeć się wszystkim produktom nagrodzonym Złotymi Medalami MTP. Aby i tu się nie powtarzać, odsyłam do tego artykułu (przeczytaj), jeśli ktoś nie poznał jeszcze nagrodzonych produktów.

  • Wydarzenia specjalne       

Wydarzenia specjalne, takie jak Strada di Architettura 2.0 (specjalnie wyznaczona ścieżka zwiedzania prezentująca najnowsze osiągnięcia polskiej oraz międzynarodowej architektury), Strefa Testów (miejsce, gdzie przetestować można było na przykład produkty Seleny) BudShow – dom autonomiczny, zaczynają stawać się pomału wizytówką poznańskiej Budmy, a z roku na rok tych wydarzeń tych przybywa. I bardzo dobrze, bo  to kolejny sposób, aby dotrzeć do grypy konkretnych odbiorców i zachęcić ich do odwiedzania targów.

Aby nie popadać w zbytni zachwyt (i nie zanudzać przydługim podsumowaniem), trzeba chłodno dodać, że Budma raczej nie dorówna rozmachem imprezom organizowanym u naszych zachodnich sąsiadów, jak chociażby BAU czy fensterbau/frontale, jednak cieszy fakt, że – takie przynajmniej odnosimy wrażenie po tegorocznej imprezie – nasze rodzime targi odzyskują formę po kilkuletniej zadyszce. Oczywiście to tylko nasza subiektywna ocena i nie wszyscy chwalili imprezę. Jeśli byli Państwo na targach i mają ochotę podzielić się swoją opinią, to bardzo prosimy dodać swój komentarz.

Przy okazji zapraszamy Państwa do kolejnego artykułu (pojawi się w najbliższych kilku dniach), gdzie skupimy się na prezentowanych przez firmy produktach i na ocenie imprezy, ale już z perspektywy wystawców.



Reklama
#

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY


MONTERIADA 2020: montaż drzwi przesuwnych Roto i Aluplast na żywo

MONTERIADA 2020: montaż drzwi przesuwnych Roto i Aluplast na żywo

Pokazy montażu przesuwnych drzwi tarasowych Smart-Slide...

LogiKal® MES – cyfrowe zarządzanie projektami

LogiKal® MES – cyfrowe zarządzanie projektami

Przemysł 4.0 to znacznie więcej niż samo hasło. To...

Komentarz do pisma w sprawie Warunków Technicznych

Komentarz do pisma w sprawie Warunków Technicznych

W grudniu minionego roku, na ręce ministra rozwoju...

Eksport okien i drzwi do Kanady łatwiejszy i tańszy

Eksport okien i drzwi do Kanady łatwiejszy i tańszy

Kompetencje techniczne i gotowość do wykonywania badań...

Konkurs Winkhaus pn. Bezpieczne Okno zakończony

Konkurs Winkhaus pn. Bezpieczne Okno zakończony

Z końcem grudnia zakończył się konkurs Bezpieczne...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria