| Wyświetleń:424

Dobry montaż stolarki budowlanej w oczach Polaków

Zainteresowany? Poproś o ofertę!


Zobacz również:

oknoad

Innowacyjne drzwi przesuwne

Montaż okna na Porothermie

TYLKO U NAS MOSKITIERY NA OKNA ŁUKOWE

Wegoma Polska relacja z WinDoor-tech 2019

3x3 - mnożymy korzyści w pakiecie


Montaż to nieodłączny element inwestycji w nowe okna, drzwi czy bramę garażową. Prawidłowo wykonany, zapewnia komfort, estetykę oraz ograniczenie strat ciepła. Niepoprawny zaś może dawać o sobie znać podczas całego cyklu życia produktu – taki wyrób nie zapewnia wygody użytkowania, jest nieszczelny, a czasem zwyczajnie oszpeca pomieszczenie. Świadomość konsumentów w tym zakresie jest jednak coraz większa – jak pokazują wyniki najnowszego badania zaprezentowanego przez Związek POiD, dobry montaż wyrobów stolarki budowlanej jest ważny dla blisko 80% inwestorów indywidualnych.


Badanie zrealizowane na zlecenie Związku POiD w ramach kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ” zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2017 roku, wśród osób, które na przestrzeni lat 2016-2017 dokonały zakupu stolarki budowlanej lub planują taki zakup do końca 2017 roku lub w 2018 roku. Za jego realizację odpowiadało ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.

Montaż każdego wyrobu stolarki budowlanej poprzedza proces jego wyboru. Z badania wynika, że na finalny zakup mają wpływ przede wszystkim: jakość, cena, a także dobre parametry techniczne produktów. Widać tutaj również różnice w zależności od płci inwestorów. W procesie decyzyjnym kobiety większą wagę niż mężczyźni przykładają do poleceń poszczególnych marek i opinii innych użytkowników. Dla mężczyzn natomiast w większej mierze liczy się lokalizacja punktu handlowego i parametry techniczne.

Co znaczy pojęcie „dobry montaż”? 


Dla blisko 60% respondentów jest to bezproblemowa eksploatacja produktu przez długi czas. Inwestorzy stawiają więc na rozwiązania, które zapewniają im długoletnie, komfortowe użytkowanie. W dalszej kolejności liczą się dla nich: bezpieczeństwo oraz izolacja cieplna i akustyczna.

Jak wskazuje badanie, wiedza inwestorów w zakresie stolarki budowlanej pochodzi głównie od fachowców i osób znajomych. Źródłem informacji na ten temat są również portale internetowe oraz sprzedawcy i doradcy w sklepach. 

W ramach kampanii „DOBRY MONTAŻ” realizowane są szkolenia dla pracowników punktów handlowych zajmujących się sprzedażą, montażem i dystrybucją stolarki budowlanej. Dzięki temu, handlowcy mają możliwość w przystępny sposób przekazać klientom korzyści płynące z prawidłowej instalacji tego typu rozwiązań – tłumaczy Jacek Woźniak z firmy Porta Drzwi, Partner kampanii „DOBRY MONTAŻ”. 


Ponad połowa badanych zetknęła się z niefachowym montażem stolarki budowlanej. Jako przykłady wskazywano tu przede wszystkim: źle osadzoną stolarkę, niepoprawne wypoziomowanie czy nieszczelne okna. 

Stosunkowo wysoki odsetek inwestorów, którzy spotkali się z niewłaściwym montażem, może świadczyć o ich dużej świadomości w zakresie tego, jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja. Konsumenci coraz lepiej rozpoznają bowiem błędy montażowe i rozumieją, że negatywnie przekładają się one na użytkowanie wybranych przez nich rozwiązań. Jednocześnie, wart podkreślenia jest fakt, że blisko 80% badanych przywiązuje wagę do poprawnego montażu – mówi Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarządu Związku POiD.


Aby poprawić jakość prac montażowych, Związek POiD podjął działania na rzecz utworzenia zawodu montera stolarki budowlanej. POiD współpracował w tym zakresie ze Związkiem Rzemiosła Polskiego oraz Polską Izbą Przemysłowo-Handlową Budownictwa. Inicjatywa przyniosła pozytywny skutek – podpisane 18 grudnia 2017 roku przez Annę Zalewską, Minister Edukacji Narodowej rozporządzenie wprowadza do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego pozycję „monter stolarki budowlanej”. Dzięki temu, od 1 września 2018 roku szkoły branżowe będą mogły rozpocząć kształcenie w nowej profesji. 

Prowadzona od 2014 roku, przez Związek POiD, kampania „DOBRY MONTAŻ” ma na celu edukację i budowanie świadomości inwestorów indywidualnych w zakresie prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej. Część realizowanych w jej ramach inicjatyw jest też nakierowana na promocję zawodu montera stolarki budowlanej, szerzenie dobrych praktyk montażowych i przekazywanie fachowcom rzetelnej wiedzy w tym zakresie. W ramach akcji, w wybranych placówkach edukacyjnych, w bieżącym roku szkolnym działają też klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ”. Partnerami bieżącej odsłony „DOBREGO MONTAŻU" są firmy: AIB, FAKRO, GERDA, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Oknaaluminiowe.pl, Porta KMI Poland, PROLINE, Roto, Soudal i VETREX. 

#dobry_montaz, #montaz_stolarki, #poid

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY


Pakiet Simpla za darmo dla wszystkich producentów

Pakiet Simpla za darmo dla wszystkich producentów

Mobilne Laboratorium Techniki Budowlanej działa i...

Grupa Selena rozpoczęła produkcję żelu do dezynfekcji rąk TYTAN HEALTH

Grupa Selena rozpoczęła produkcję żelu do dezynfekcji rąk TYTAN HEALTH

Grupa Selena rozpoczęła produkcję żelu do dezynfekcji...

Tryb wydawania pozwoleń na budowę i jego wpływ na branżę

Tryb wydawania pozwoleń na budowę i jego wpływ na branżę

Serwis Dompress.pl zadał pytania: Jak długo deweloperzy...

Branża stolarki wnioskuje o poprawki do Tarczy Antykryzysowej

Branża stolarki wnioskuje o poprawki do Tarczy Antykryzysowej

Przegłosowana w nocy z 27 na 28 marca „Tarcza...

Klamki antybakteryjne od FAM-Technika Odlewnicza

Klamki antybakteryjne od FAM-Technika Odlewnicza

W związku z szalejącą epidemią, firma FAM-Technika...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria