| Wyświetleń:2728

Wzrost sprzedaży i nowe cele – ALUPROF podsumowuje 2019 rok

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Mennica Legacy Tower w systemach ALUPROF

fot. Grand Warszawski

Mennica Legacy Tower w systemach ALUPROF


GREENLINE w systemach ALUPROF

fot. Paweł Ulatowski

GREENLINE w systemach ALUPROF

Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A.

fot. ALUPROF

Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A.

Obiekt Posejdon w systemach ALUPROF

fot. ALUPROF

Obiekt Posejdon w systemach ALUPROF

Biurowiec MARATON w systemach ALUPROF

fot. ALUPROF

Biurowiec MARATON w systemach ALUPROF

ALUPROF z Bielska-Białej zamknął miniony sezon przychodami wyższymi o 13% niż rok wcześniej. Na 2020 r. planowany jest dalszy, stabilny wzrost przychodów o kolejne 3%, do ponad 1,5 mld zł. Tegoroczne obroty, w wysokości ponad 1,4 mld zł, w 60 procentach zostały zrealizowane na rynku krajowym, co umacnia pozycję firmy jako lidera branży.


Najwięksi w kraju dostawcy i producenci stolarki toczą nieustanną walkę z płynnością finansową podmiotów z sektora budowlanego. Bielski producent pokazuje jednak, że dzięki realizacji przemyślanej strategii może być ona skuteczna. Firma skończyła sezon z ponad 120 mln wzrostem przychodów, a także zwiększeniem sprzedaży wysokomarżowych produktów.

Cel: eksport


Działania ALUPROF, który posiada dziewięć oddziałów zagranicznych, nie tylko w Europie, ale również w USA, są w szczególności ukierunkowane na rynek eksportowy. W 2020 roku nastąpi kontynuacja ekspansji eksportowej.

Dzięki dobrej koniunkturze na rynku budowlanym oraz wzrastającej świadomości krajowych i zagranicznych klientów na temat przewag ślusarki aluminiowej, zamykamy rok z kolejnymi rekordami. Osiągnęliśmy dwucyfrową dynamikę sprzedaży. W stosunku do roku ubiegłego zanotowaliśmy wzrost przychodów o 13 procent. Obecnie możemy poszczycić się współpracą z 55 krajami i eksportem na poziomie 40 proc. ogólnej sprzedaży – mówi Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A.


Firma chce prężnie rozwijać się w Kenii, we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Przedstawicielstwa handlowe ALUPROF funkcjonują tam od lat, a dzięki dokładnemu rozpoznaniu rynku spółka opracowała strategię obecności w tychże krajach. Producent skupi się m.in. na współpracy z lokalnymi partnerami, co ma doprowadzić do powiększenia udziału w rynku. 

Według wstępnych danych GUS, w 2019 roku oddano do użytkowania 207,2 tys. mieszkań, tj. o 12,0% więcej niż przed rokiem. ALUPROF chce dobrze wykorzystać potencjał drzemiący w rynku deweloperskim, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym. Firma podjęła współpracę z Polskim Związkiem Firm Deweloperskich oraz zaplanowała serię szkoleń i warsztatów, mających na celu informowanie i edukowanie w zakresie rozwiązań aluminiowych w budownictwie mieszkaniowym.

Rynek krajowy


Produkcja okien w Polsce jest największa w Europie, ale w wytwarzaniu tych aluminiowych jesteśmy dopiero na 9. miejscu. W pierwszym przypadku udział okien aluminiowych w całości produkcji to 27%, gdzie w kraju to zaledwie 9%. Naszym celem jest odwrócenie tego trendu. Podjęliśmy w zeszłym roku szereg działań w celu popularyzacji stolarki aluminiowej wśród klientów ostatecznych m.in. poprzez stworzenie krajowej sieci partnerów premium – dodaje Tomasz Grela.


ALUPROF w prowadzonych działaniach utrwala wizerunek firmy działającej zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, troszczącej się o ludzi i o środowisko. Producent zamierza wdrożyć w tym zakresie ciekawe inicjatywy, również skierowane do naszych klientów.

Wizytówki miejskiego krajobrazu


W ubiegłym roku firma opracowała i dostarczyła m.in. indywidualne rozwiązania fasadowe i okienne dla jednej z ciekawszych inwestycji w Polsce, czyli Mennica Legacy Tower. Dzięki odpowiedniemu zróżnicowaniu kształtów profili aluminiowych oraz technologii szklenia segmentów fasady możliwe było uzyskanie na poszczególnych elewacjach 140 metrowego budynku różnorodnych efektów wizualnych, zgodnych z założeniami projektu. Obecnie w budynku trwają intensywne prace wykończeniowe, a pierwsi lokatorzy wprowadzą się jeszcze w tym kwartale.

Systemodawca z Bielska-Białej może też pochwalić się, że Centrum Biurowo Usługowe Maraton w Poznaniu, w którym wykorzystano system fasady słupowo-ryglowej MB-SR50N HI+ o podwyższonej izolacyjności termicznej, zostało nagrodzone w prestiżowym konkursie Eurobuilds Award. Obiekt został okrzyknięty najlepszym biurowcem roku w Polsce.

Z kolei w oddanym do użytku pod koniec 2019 roku biurowcu Posejdon w Szczecinie, który jest pierwszym tego typu obiektem w Polsce o niemal zerowym zużyciu energii, zastosowano bezprecedensowe rozwiązania w zakresie energooszczędności. W połączeniu z zaprojektowaną i wykonaną według najwyższych standardów termoizolacją umożliwią redukcję emisji CO2 do atmosfery o 76% w porównaniu z takim samym obiektem powstałym w tradycyjnej technologii. Jednym z kluczowych elementów termoizolacji jest aluminiowy system fasadowy ALUPROF MB-SR50N HI+.

Inwestycje napędzają rozwój


Oprócz inwestycji poczynionych stricte na rzecz eksportu, ALUPROF znaczną część nakładów przeznaczonych na rozwój przedsiębiorstwa zainwestował w rozbudowę zakładów produkcyjnych, m.in. w Bielsku-Białej. W 2020 roku zakończy się budowa hali w Opolu. W minionym roku firma zakupiła drugą linię lakierni pionowej, a jesienią uruchomiła Centrum Badań i Innowacji, umożliwiające prowadzenie unikatowych na skalę europejską testów materiałów budowlanych. Warto dodać, że już od roku architekci, producenci oraz klienci końcowi mają okazję obejrzeć produkty ALUPROF w ciekawej aranżacji w nowo powstałym showroomie.

Firma ALUPROF jest liderem swojej branży w Polsce – posiada 40-procentowy udział w polskim rynku produkcji systemów aluminiowych. Od lat zalicza się również do europejskiej czołówki producentów systemów aluminiowych. W swojej ofercie posiada m.in.: systemy okienno-drzwiowe, fasadowe, przeciwpożarowe, antywłamaniowe, rolety, bramy, moskitiery i rozwiązanie indywidualne. ALUPROF kapitałowo przynależy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty S.A.

#okna_aluminiowe, #fasady_aluminiowe, #systemy_aluminiowe, #profile_aluminiowe

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY


Kupuj świadomie – #kupujPolskie. ALUPROF rozpoczyna akcję wspierania polskich firm online

Kupuj świadomie – #kupujPolskie. ALUPROF rozpoczyna akcję wspierania polskich firm online

Z raportów GUS wynika, że w przeciągu ostatnich trzech...

Osłony okienne przyjazne dzieciom

Osłony okienne przyjazne dzieciom

Każdego dnia w Europie ginie średnio 58 dzieci w wyniku...

La Linea – nowa kolekcja drzwi wewnętrznych CAL z włoskimi klamkami Linea Cali

La Linea – nowa kolekcja drzwi wewnętrznych CAL z włoskimi klamkami Linea Cali

W hołdzie mieszkańcom Włoch, dotkniętych w sposób...

Ruszyła Promocja OKNOPLAST - 10% na jakość premium

Ruszyła Promocja OKNOPLAST - 10% na jakość premium

1 czerwca, w poniedziałek, ruszyła promocja OKNOPLAST...



» Więcej na subportalu dostawcy, akcesoria