| Wyświetleń:4072

Prefab Veranda – prefabrykowane ogrody zimowe z unikatowym wsparciem

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)


Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)

Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda (produkt w przygotowaniu)

Ogrody zimowe Prefab Veranda

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda

fot. Prefab Veranda

Ogrody zimowe Prefab Veranda


Pan Mathieu Peeters, rozpoczynając swoją działalność w Belgii, miał kilka spostrzeżeń dotyczących rynku ogrodów zimowych/werand. Widząc wyzwania, jakie napotykają sprzedawcy i ekipy instalacyjne, pomyślał o stworzeniu innowacyjnych narzędzi, które pomogą choć w części rozwiązać te problemy. W takich okolicznościach powstała Spółka Prefab Veranda Polska. Zapraszamy do rozmowy z Panem Mathieu Peetersem. 


Katarzyna Rutkowska: Panie Mathieu, jakie to problemy pragnął Pan rozwiązać zakładając spółkę Prefab Veranda?

Mathieu Peeters: Najpoważniejsze problemy, jakie napotkałem podczas mojej pracy w Belgii to: 

» coraz bardziej skomplikowane bryły konstrukcji, które ciężko sobie wyobrazić i zaprezentować klientowi;
» ewoluująca architektura, w której światło i przestrzeń stały się ważnymi czynnikami, a werandy stały się integralną częścią domu, a nie jedynie dodatkiem;
» rosnące wymagania w zakresie izolacyjności, oszczędności energetycznej, wentylacji, jak też żywotności i wytrzymałości;
» złożoność serii aluminiowych, wymagająca obsługi przez wyspecjalizowanych techników;
» korzystanie z kompleksowej wiedzy o produktach, architekturze, inżynierii, optymalizacja odpadów itp. Do tego potrzebna jest też umiejętność zarządzania przedsiębiorstwem, przygotowywanie ofert, obliczania kosztu przed i po montażu.

Efektem wymienionych problemów była rosnąca liczba bankructw małych firm specjalizujących się w produkcji werand. Uznałem wtedy, że odpowiedzią na te trudności dla małych i średnich producentów werand jest umożliwienie im zakupu prefabrykowanych konstrukcji, aby wspomniane problemy ich nie dotyczyły, tak aby mogli się skoncentrować wyłącznie na „sprzedaży” i „montażu”.

K.R.: I jak to się wszystko potoczyło po Pana przyjeździe do Polski?

M.P.: Początek, po tym jak przestałem działać w Belgii, nie był łatwy, pomimo tego, że bazowałem na doświadczeniach zdobytych na rynku francuskim i belgijskim jako największy producent werand w regionie. Trzymałem się myśli przewodniej i wcześniej obranej koncepcji: „Making veranda builders life easier”. Musieliśmy też, jako firma, poradzić sobie z wieloma problemami, takimi jak: logistyka, bariera językowa, różnice mentalne i kulturowe, inne postawy i zachowania biznesowe.

Na początku 2006 r. chcieliśmy współpracować z zewnętrznymi producentami jako podwykonawcami, ale po kilkuletnich testach z kilkoma firmami, okazało się to niewykonalne. Nie znaleźliśmy firm z doświadczeniem w branży werand ani o wystarczającej stabilności finansowej, dlatego w 2012 roku zapadła decyzja o uruchomieniu w Polsce własnej firmy produkcyjnej.

K.R.: Jakie czynniki okazały się decydujące w kontekście efektywnego rozwoju tego przedsięwzięcia? 

M.P.: Podstawą było opracowanie koncepcji komercyjnej biznesu: Koncept Prefabveranda. To koncepcja polegająca na oferowaniu prefabrykowanych konstrukcji werand/ogrodów zimowych w sposób komercyjny. Technicznie zbudowana jest ona na systemach serii Flandria Aluminium i oparta na 5 filarach:

1. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych (ICT)

Oprogramowanie COVER 3D można wykorzystać do tworzenia w prosty sposób wizualizacji projektów w 3D z równoczesną wyceną projektu i przygotowaniem oferty, a także do tworzenia dokumentacji produkcyjnej, co ma zapewnić sprzedawcy opłacalny montaż konstrukcji.

2. Konkurencyjne ceny

Poprzez negocjacje z dostawcą profili aluminiowych:
» dużych „pakietów” zamówień celem uzyskania najniższej ceny, 
» mocny wzrost potencjału zakupowego,
» inne względy, jak np. współpraca techniczno-handlowa.

Łącząc to z niższymi płacami i kosztami wynagrodzeń w Polsce (ok. 50% w stosunku do Europy Zachodniej), które wpływają na nasze całkowite koszty w 12% do 14% oraz z niższymi kosztami operacyjnymi, mogliśmy zaoferować produkty o równoważnej jakości przy niższej cenie o 20-25% w porównaniu z konkurencją.

3. Jakość produktów i zorganizowana logistyka

Dążymy do zapewnienie najwyższej jakości, z jednej strony ze względu na to, że wszelkie wsparcie i obsługa posprzedażowa są dość kosztowne, z racji odległości dzielącej nas od naszych odbiorców, z drugiej zaś strony chcieliśmy stłumić w zarodku paranoję podejrzeń, która istniała przeciwko przemysłowi wschodnioeuropejskiemu na Zachodzie Europy. Inwestycje w nowoczesne maszyny, montaż zgodny z zasadami ZKP (zakładowa kontrola produkcji), znakowanie produktów symbolem CE, a także wdrożenie „lean management” mają nam pomóc w spełnieniu oczekiwań czwartej rewolucji przemysłowej „Industry 4.0”.

4. Narzędzia szkoleniowe i komercyjne.

Chcemy, aby nasi klienci mieli komfort pracy, dając im gwarancję sukcesu w sprzedaży i opłacalność poprzez aktualne informacje oraz szkolenia z zakresu:
» stosowanych systemów;
» komercyjnego podejścia oraz prezentowania mocnych cech produktów; 
» wykorzystania oprogramowania i narzędzi informatycznych;
» technik pomiarowych, aby zapewnić bezproblemowy montaż;
» wytycznych montażu, w celu prawidłowego zainstalowania produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi.

Szkolenia wspieramy też zestawami narzędzi komercyjnych, takimi jak: wzorniki różnego typu, broszury, ulotki itp.. Wszystko po to, aby zapewnić klientowi sukces w sprzedaży bezpośredniej.

Stworzyliśmy także własną akademię szkoleniową PREFAB VERANDA TRAINING & COACHING ACADEMY z webinariami i samouczkami, by dzielić się wiedzą z naszymi klientami i ich współpracownikami.                                    

5. Filar 5° Innowacje - DI engineering team (zespół inżynierów zajmujący się innowacjami). Ten ostatni filar naszej działalności ma nam zapewnić produkty zawsze aktualne, zgodne z nowoczesnym wzornictwem architektonicznym, świeże i innowacyjne. Podążając za naszą maksymą, możemy stwierdzić, że brak ciągłych innowacji w firmie jest jak nowotwór dla człowieka, który w każdej chwili może okazać się śmiertelny.

K.R.: Może Pan coś więcej powiedzieć o samych produktach?

M.P.: Nasza oferta to ogrody zimowe oraz konstrukcje samych dachów i zadaszeń tarasowych,  w tym wiodące to dachy płaskie bez lub ze świetlikami. Przygotowaliśmy ofertę tak, aby zaspokoić potrzeby klientów w szerokim zakresie, stąd znalazły się w niej zarówno najprostsze zadaszenia w systemie zimnym typu pergola, przez dachy ciepłe ogrodów zimowych, jak i wspomniane płaskie dachy. Tak skonfigurowana oferta dachów może być uzupełniona dowolnymi rozwiązaniami okien i drzwi z naszej oferty bądź zastosowanie własnych systemów przez naszych partnerów. To pozwala naszemu odbiorcy skonfigurować najlepszy produkt dla swojego klienta.

Nasza oferta skierowana jest do firm z branży okienno-drzwiowej lub ekip montażowych, szczególnie skupiamy się na takich typach klientów jak:

» producenci stolarki oferujący konstrukcje np. w drewnie, posiadający już spore doświadczenie, ale nie oferujący jeszcze produktów aluminiowych czy płaskich dachów;
» producenci okien i drzwi, którzy mają już doświadczenie z prefabrykowanymi ogrodami zimowymi;
» duże firmy produkujące okna i drzwi, które chcą mieć w ofercie ogrody zimowe jako uzupełnienie własnej oferty.

K.R.: Z jakich dostawców korzystacie? 

M.P.: Prefabrykowane przez nas konstrukcje są produktem globalnym, stąd współpracujemy wyłącznie z dostawcami renomowanych marek znanych na całym świecie. Najbardziej kojarzone marki to na pewno: 

» Firestone – dostawca membran wodoszczelnych z EPDM,
» Somfy – automatyka i sterowanie
» Renson – systemy wentylacyjne, nawiewniki itp. 
» Sobinco –  okucia 
» Recticel – płyty izolacyjne
» Inlumina – oświetlenie
» Steico – drewniane belki klejone LVL

Naszym największym dostawcą jest oczywiście FLANDRIA, dostawca systemów aluminiowych, na których bazujemy.

K.R.: Jak rozwija się PREFAB VERANDA? Jaki był ostatni rok?

M.P.: Od czasu rozpoczęcia własnej produkcji postawiliśmy na dynamiczny wzrost i każdy rok jest dla nas przełomowy. Ostatni rok również takim był, a to za sprawą wprowadzenia nowej strategii sprzedaży naszych produktów, który nazwaliśmy „Basic models concept”. Zamiarem naszym było pozyskanie nowych partnerów, którzy nie są jeszcze zbyt zorientowani w rynku oferowanych przez nas konstrukcji, nie znają szczegółowo systemów i zasad projektowania ogrodów zimowych. „Basic models concept” to cały zestaw narzędzi z limitowaną wersją oprogramowania COVER 3D i naszą biblioteką „Basic_prefab”, które pozwalają na zaprojektowanie, wizualizację 3D oraz wycenę konstrukcji przez sprzedawcę, który nie musi znać szczegółów technicznych rozwiązań.

K.R.: A jakie są plany na kolejne miesiące, lata?

M.P.: Podejmujemy działania ukierunkowane na rozwój już oferowanych produktów oraz wprowadzanie nowych, tak aby sprostać wymaganiom rynku i jego trendom. Ciągle pracować chcemy także nad doskonaleniem organizacji pracy w naszej firmie. Przez najbliższe miesiące chcemy przygotować akademię szkoleniową. Ma to być platforma, która pozwoli nam zamieszczać materiały w wielu formach: katalogi, broszury, filmy, webinaria i inne, tak aby nasz klient mógł utrwalać i odnawiać swoją wiedzę. Innym działaniem są prace przygotowawcze do wprowadzenia nowych produktów, jak np. drzwi harmonijkowych.

W dalszej perspektywie są wprowadzenie rozwiązań ścian całoszklonych, poprawa termiki ciepłych dachów czy zastosowanie rozwiązań pasywnych dachów płaskich dla ogrodów zimowych. By te wszystkie cele mogły zostać zrealizowane, zdecydowaliśmy się na budowę nowego obiektu, gdzie będziemy mogli swobodniej się rozwijać, wprowadzać działania prorozwojowe, prowadzić centrum projektowe, a dodatkowo stworzyć przestrzeń laboratoryjną i testową.  

Prefab Veranda Polska Sp. z o.o
Rogoźnica 95
36-060 Głogów Małopolski
Tel. (+48) 17 864 00 29

#konstrukcje_aluminiowe, #ogrody_zimowe

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



ML System rozwija sprzedaż zagraniczną

ML System rozwija sprzedaż zagraniczną

ML System, będąca liderem polskiego rynku fotowoltaiki...

ML System wskazuje na niewykorzystany potencjał części województw

ML System wskazuje na niewykorzystany potencjał części województw

Najwięcej, tj. 4522 dotacji przyznano prosumentom z...

Systemy aluminiowe WICONA w biurowcu Park Avenue

Systemy aluminiowe WICONA w biurowcu Park Avenue

Systemy aluminiowe WICONA wykorzystane na budynku Park...

ORŁY okien i drzwi przyznane

ORŁY okien i drzwi przyznane

Wyróżnienie „ORŁY okien i drzwi” przyznawane jest...



» Więcej na subportalu fasady, ogrody zimowe