SORBUD z Pabianic to specjalista w produkcji elementów do szklenia okien, drzwi oraz produkcji paneli PVC. O firmie opowiadał mi Sebastian Ornaf, właściciel.
Pomysł na firmę?
W branży przetwórstwa tworzyw działamy już od 1989 roku, a w 2001 roku odczuliśmy potrzebę stworzenia nowej firmy (SORBUD Sebastian Ornaf), która zaspokoi oczekiwania klientów z branży okiennej i nie tylko.
Początki działalności
Początki są zawsze trudne, ale duży zastrzyk wiedzy, przekazanej od mojego ojca, pozwolił nam na prężny start. Już w dwa lata od powstania firmy mieliśmy pełna ofertę asortymentu potrzebnego do produkcji okien.
Co miało wpływ na sukces?
Duża determinacja i wiara, że to, co robimy, jest słuszne i dobre. Do tego dochodzą: uczciwość i lojalność wobec naszych kontrahentów, wychodzenie naprzeciw nowatorskim pomysłom oraz szybkość działania.
Główne produkty i to, co je wyróżnia.
Podkładki do szklenia, łączniki słupka, ślizgacze, osłonki odwadniające, kliny montażowe, wzmocnienia narożnikowe, listwy podparapetowe. Wszystkie w/w produkty robimy sami, nie jesteśmy firmą handlową i to jest najważniejszą cechą, która nas i nasze produkty wyróżnia.
Oczywiście wysoka jakość i atrakcyjna cena sprawia, że nasze wyroby są stosowane w większości firm okiennych (szczegóły...)
Firma działa na terenie całej Polski, swoje produkty eksportuje również do Czech, Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii.
Jak oceniacie miniony rok i obecny – kryzys?
Początek zeszłego roku oceniamy dość dobrze, na pewno nie było kryzysu, który był zapowiadany. Końcówka roku już była gorsza – złe warunki atmosferyczne dało się odczuć nie tylko na skórze, ale i na sprzedaży. Ogólnie rok 2009 był słabszy od poprzednich lat.
Natomiast od początku tego roku odczuliśmy spadek sprzedaży, a czerwiec był miesiącem przełomowym, gdyż od tego czasu notujemy bardzo dobre wyniki.
Plany na przyszłość
Stały rozwój firmy, wprowadzanie nowych produktów, technologii, przyspieszenie etapu produkcji i wymianę parku maszynowego.
Główny celem firmy
Spełnianie oczekiwań naszych klientów – tych obecnych i przyszłych, bycie otwartym na nowe tematy, współprace lojalnościową z uczciwymi firmami, zadowolenie naszych pracowników z wykonywanej pracy i otrzymywanej płacy.
Pomysł na firmę?
W branży przetwórstwa tworzyw działamy już od 1989 roku, a w 2001 roku odczuliśmy potrzebę stworzenia nowej firmy (SORBUD Sebastian Ornaf), która zaspokoi oczekiwania klientów z branży okiennej i nie tylko.
Początki działalności
Początki są zawsze trudne, ale duży zastrzyk wiedzy, przekazanej od mojego ojca, pozwolił nam na prężny start. Już w dwa lata od powstania firmy mieliśmy pełna ofertę asortymentu potrzebnego do produkcji okien.
Co miało wpływ na sukces?
Duża determinacja i wiara, że to, co robimy, jest słuszne i dobre. Do tego dochodzą: uczciwość i lojalność wobec naszych kontrahentów, wychodzenie naprzeciw nowatorskim pomysłom oraz szybkość działania.
Główne produkty i to, co je wyróżnia.
Podkładki do szklenia, łączniki słupka, ślizgacze, osłonki odwadniające, kliny montażowe, wzmocnienia narożnikowe, listwy podparapetowe. Wszystkie w/w produkty robimy sami, nie jesteśmy firmą handlową i to jest najważniejszą cechą, która nas i nasze produkty wyróżnia.
Oczywiście wysoka jakość i atrakcyjna cena sprawia, że nasze wyroby są stosowane w większości firm okiennych (szczegóły...)
Firma działa na terenie całej Polski, swoje produkty eksportuje również do Czech, Słowacji, Węgier, Litwy, Łotwy i Estonii.
Jak oceniacie miniony rok i obecny – kryzys?
Początek zeszłego roku oceniamy dość dobrze, na pewno nie było kryzysu, który był zapowiadany. Końcówka roku już była gorsza – złe warunki atmosferyczne dało się odczuć nie tylko na skórze, ale i na sprzedaży. Ogólnie rok 2009 był słabszy od poprzednich lat.
Natomiast od początku tego roku odczuliśmy spadek sprzedaży, a czerwiec był miesiącem przełomowym, gdyż od tego czasu notujemy bardzo dobre wyniki.
Plany na przyszłość
Stały rozwój firmy, wprowadzanie nowych produktów, technologii, przyspieszenie etapu produkcji i wymianę parku maszynowego.
Główny celem firmy
Spełnianie oczekiwań naszych klientów – tych obecnych i przyszłych, bycie otwartym na nowe tematy, współprace lojalnościową z uczciwymi firmami, zadowolenie naszych pracowników z wykonywanej pracy i otrzymywanej płacy.
red. Paweł Sommer, oknonet.pl
Reklama