| Wyświetleń:3424

Aplikacja HEGLA: uzupełnienie braków digitalizacji, usprawnienie procesów

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Aplikacja Shop Floor Assistant zaprojektowana jest jako samodzielny, wielozadaniowy system. Dzięki temu, przy odpowiedniej konfiguracji, dostęp do danych możliwy jest w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie.

fot. HEGLA

Aplikacja Shop Floor Assistant zaprojektowana jest jako samodzielny, wielozadaniowy system. Dzięki temu, przy odpowiedniej konfiguracji, dostęp do danych możliwy jest w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie.


Różne funkcje aplikacji mi.in odwzorowują podobszary i funkcje łańcucha tworzenia wartości, upraszczają procesy, porządkują sekwencje.

fot. HEGLA

Różne funkcje aplikacji mi.in odwzorowują podobszary i funkcje łańcucha tworzenia wartości, upraszczają procesy, porządkują sekwencje.

W aplikacji znajduje się specjalna sekcja o nazwie PanePro, która służy do identyfikowania szyb, zgłaszania pęknięcia, odczytywania danych produkcji lub intuicyjnego zamawiania powtórnych dostaw szyb na placu budowy za pomocą skanowania.

fot. HEGLA

W aplikacji znajduje się specjalna sekcja o nazwie PanePro, która służy do identyfikowania szyb, zgłaszania pęknięcia, odczytywania danych produkcji lub intuicyjnego zamawiania powtórnych dostaw szyb na placu budowy za pomocą skanowania.

Skanując kod QR lub kod kreskowy maszyny, można natychmiast uzyskać dostęp do jej dokumentacji.

fot. HEGLA

Skanując kod QR lub kod kreskowy maszyny, można natychmiast uzyskać dostęp do jej dokumentacji.

W przyszłości produkcja szkła będzie całkowicie zintegrowana z siecią i zdigitalizowana, aby umożliwić pracownikom między innymi szybki wgląd w stopień obciążenia maszyn i bieżące położenie szyby. 


Chociaż realizacja wielu takich pomysłów byłaby wykonalna już dzisiaj przy użyciu centralnych baz danych i otwartych interfejsów, to w praktyce napotyka to różne trudności. Często wymaga bowiem ujednolicenia różnych obszarów produkcyjnych, produktów oprogramowania i instalacji różnych producentów w ramach jednej koncepcji digitalizacji. Aplikacja Shop Floor Assistant firmy HEGLA New Technology uzupełnia te braki, stanowi źródło ważnych dla operatorów informacji i pomaga w skróceniu czasów procesu. 

Moc produkcyjna zależy w dużej mierze od wydajności maszyn i ich integracji w łańcuchu wytwarzania – podkreśla dyrektor HEGLA New Technology dr Markus Schoisswohl. – Ponadto w trakcie procesu występują czasami znacznie spowalniające go czynności poboczne, które można by uprościć i przyspieszyć za pomocą cyfrowych narzędzi. 


Do takich typowych, powtarzających się zadań, które mogą wydłużać produkcję, należy wyszukiwanie rusztowań, ich przywożenie i odwożenie, pobieranie narzędzi, zbieranie dokumentacji oraz organizowanie przeglądów i serwisu. 

Zadaliśmy sobie pytanie, jak prostymi środkami cyfrowymi moglibyśmy pomóc przetwórcom szkła, niezależnie od wybranego przez nich producenta – mówi dr Markus Schoisswohl. – Tak powstała aplikacja Shop Floor Assistant w wersji na telefon komórkowy i tablet. 


Pomoc w trakcie przeglądów i serwisu


Sekcja „Maintenance” aplikacji Shop Floor Assistant umożliwia uproszczenie i centralizację zadań związanych z przeglądami i serwisem na różne sposoby. Wszystkie dokumenty i przeglądy dotyczące na przykład maszyny do szkła, wózka widłowego, bramy rolowanej czy suwnicy, można szybko zapisywać i rejestrować w aplikacji, aby były one dostępne w dowolnym miejscu na telefonie komórkowym, tablecie lub za pomocą okularów AR. Jeśli przykładowo maszyna dysponuje kodem QR, można go zeskanować i natychmiast uzyskać dostęp do dokumentacji. 

O ile wcześniej pracownik musiał najpierw nachodzić się, aby znaleźć całą niezbędną dokumentację, teraz wyręczy go w tym łatwa w obsłudze aplikacja – opisuje dr Schoisswohl. 


Jeśli wystąpi usterka, może ona zostać przez operatora maszyny, brygadzistę lub wewnętrznych konserwatorów odnotowana we wbudowanym systemie zgłoszeń wraz ze stosownym zdjęciem. Pracownicy utrzymania ruchu zostaną wtedy o niej natychmiast poinformowani i będą mogli wstępnie zaplanować wymagane działania. Kierownik działu produkcji lub utrzymania ruchu ma w ten sposób zawsze kontrolę nad pracami do wykonania, może decydować o ich pilności, delegować je, a także dokumentować ich wykonanie. 

Pomoc w trakcie produkcji


Brak dokumentów produkcyjnych, źle odstawione szyby lub poszukiwania rusztowania należą do najczęstszych utrudnień i opóźnień generalnie dobrze ze sobą powiązanego łańcucha produkcji. Specjalnie z myślą o tych codziennych zadaniach powstała sekcja funkcji „PanePro” aplikacji Shop Floor Assistant. Jeśli szyba oznakowana jest laserem lub zaopatrzona w etykietę, należy ją tylko zeskanować telefonem komórkowym, aby zidentyfikować w dowolnym położeniu w produkcji, ustalić postęp wytwarzania lub zażądać powtórnej produkcji w przypadku wykrycia uszkodzenia. Również za pomocą skanowania można zidentyfikować rusztowanie i jego ładunek, a także wystawić zgłoszenie naprawy. Jeśli wdrożone jest wbudowane śledzenie rusztowań, po wybraniu rusztowania na ekranie zostaną wyświetlone aktualne informacje o jego położeniu.

Cyfrowa pomoc dla pracowników


Chcemy, aby mobilna digitalizacja była prosta w obsłudze i praktyczna – mówi dyrektor HEGLA Bernhard Hötger. 


Dlatego w aplikacji zdecydowano się na rozwiązanie, które umożliwia udostępnianie informacji w intuicyjny sposób bez dostępu do terminala maszyny. 

W obliczu narastającej presji konkurencji w coraz większym stopniu będzie liczyło się to, aby dzięki digitalizacji ludzie mogli wnosić jak najwięcej wartości dodanej dzięki swojej pracy i kompetencjom. Ograniczenie czynności pobocznych będzie ważnym krokiem w kierunku zwiększania mocy produkcyjnych – dodaje Bernhard Hötger. 


Aplikacja Shop Floor Assistant ma modułową budowę i może być wdrażana stopniowo, do odczytywania danych maszyny, obsługi logistyki rusztowań i szyb, identyfikacji szyb na placu budowy lub digitalizacji określonych indywidualnie zadań.

#obróbka_szyb, #produkcja_szyb, #ShopFloorAssistant, #digitalizacja_produkcji, #Warszawa

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY


Spotkanie z pasją z cyklu VITOexTrEAM

Spotkanie z pasją z cyklu VITOexTrEAM

Spotkania z pasją VITOexTrEAM to cykl, który trwa od 5...

OKNOPLAST partnerem akcji charytatywnej „Aktywnie dla dzieciaków”

OKNOPLAST partnerem akcji charytatywnej „Aktywnie dla dzieciaków”

24 września ruszyła charytatywna akcja „Aktywnie dla...

System iCOR nagrodzony

System iCOR nagrodzony

Wyjątkowy system iCOR marki Deceuninck po raz kolejny...

MACO nawiązuje współpracę z firmą PAGEN

MACO nawiązuje współpracę z firmą PAGEN

W ostatnich tygodniach MACO Polska nawiązało...

Aluplast – Budowlana Marka Roku 2020

Aluplast – Budowlana Marka Roku 2020

W kategorii „Profile okienne z PVC” za sukcesy w...



» Więcej na subportalu Najnowsze wieści z branży