| Wyświetleń:3882

STAC nas na wiele

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

STAC jest hiszpańskim przedsiębiorstwem, którego głównym celem jest jak najlepsza obsługa klientów z sektora stolarki aluminiowej. Firma z sukcesami rozwija się od 2010 roku na polskim rynku, stanowiąc centrum dystrybucyjne nie tylko na nasz kraj, ale również i na kraje ościenne. Ponownie zaprosiliśmy do rozmowy Pana Rafała Berusa, szefa oddziału STAC Polska, a także Pana Piotra Adama, odpowiedzialnego za rozwój marki na sąsiednie kraje.


STAC obecny jest w Polsce już od 10 lat. Co udało się Wam osiągnąć przez tę dekadę?


Rafał Berus: Poza dynamicznym rozwojem w Polsce, najważniejsze zmiany od czasu naszej poprzedniej rozmowy (przeczytaj) to wejście marki STAC – dzięki i za pośrednictwem STAC Polska – na rynki Łotwy, Litwy, Estonii, Słowacji, Czech, a także Ukrainy. Za ten ostatni rynek, poza Polską, jestem odpowiedzialny ja; za pozostałe mój kolega Piotr Adam. Myślimy również o dołączeniu do tej listy Białorusi, ale – ze względu na niestabilną sytuację polityczną – zwlekamy jeszcze z tą decyzją. 

Powiększyliśmy znacząco nasz magazyn w Polsce, tak samo jak ilość i różnorodność towarów w nim się znajdujących. STAC to obecnie nie tylko okucia do stolarki aluminiowej czy fasadowe panele kompozytowy STACBOND, ale także profile poliamidowe czy uszczelki. Naszą główną strategią rozwoju jest dążenie do uzyskania zaufania klientów, z którymi współpracujemy. Powiększająca się ilość partnerów i zwiększające się zyski świadczą, że to zaufanie nie tylko udało nam się zyskać, ale także umacnia się ono z roku na rok. 

Jakość, obsługa, bezpieczeństwo i innowacje to natomiast wartości, którym staramy się hołdować w naszej pracy. Są to wartości, które współpracujące z nami przedsiębiorstwa cenią, gdyż nasz udział w runku polskim zwiększa się sukcesywnie z roku na rok, odkąd tylko STAC pojawił się w Polsce. Profile poliamidowe to półprodukty, które wymagają bardzo wysokiej jakości i zaufania systemodawców. Trudno wymienić wszystkie firmy współpracujące z nami, ale strategiczni partnerzy, jak  Aluprof, Ponzio, Yawal czy Aluron, Alu System, Morad to marki charakteryzujące się wysoką jakością systemów aluminiowych i nowoczesnymi rozwiązaniami. Wysoka jakość ich systemów mówi także wiele o jakości półproduktów, które są w tych systemach stosowane. Bardzo nas cieszy zaufanie, którymi nas obdarzyli nasi partnerzy i bardzo im za to dziękuję. 

Podczas ostatniej rozmowy mówił Pan o dużej popularności paneli kompozytowych STAC w Polsce. Nadal ten produkt cieszy się dużą popularnością?


Jeśli chodzi o produkt STACBOND to od kilku lat współpracujemy w Polsce z dystrybutorem TUPLEX i współpraca ta przebiega wzorowo. Cieszy mnie bardzo to, że architekci coraz chętniej korzystają z naszych okładzin i coraz częściej wybierają niestandardowe kolory, co również wymusza na nas projektowanie coraz to nowszych i odważniejszych propozycji, aby nie tylko zaspokajać potrzeby rynku, ale też kreować trendy. Jednym z przykładów użycia tego produktu jest biurowiec High5ive w centrum Krakowa, gdzie zastosowano cztery różne wzory płyt STACBOND w ilości 12 000 mkw. Możemy się pochwalić wieloma realizacjami i coraz większą popularnością okładzin elewacyjnych STACBOND. 



Dodatkowo, poza panelem kompozytowym wykonanym z aluminium i malowanym w odpowiednim kolorze, produkujemy od jakiegoś czasu panel miedziany. Naturalna lub patynowana miedź, choć jest już produktem klasy premium, odwdzięcza się na elewacji ponadprzeciętnym efektem. Kolejną nowością są panele anodowane, gdzie udzielamy na powłokę 25-letniej gwarancji.  

Na podstawie STAC BOND bardzo dobrze widać, jak polski rynek zmienił się przez tę dekadę, od kiedy STAC jest obecny w naszym kraju. Od standardowych rozwiązań po coraz odważniejsze, bardziej wyszukane projekty. Ciesz nas bardzo, że możemy być częścią tych zmian. Warto podkreślić, że owe zmiany dotyczą nie tylko budownictwa komercyjnego, ale i mieszkaniowego. Okna i fasady aluminiowe z roku na rok zyskują na popularności, głównie ze względu na swoją uniwersalność i parametry techniczne – głównie możliwość przenoszenia większych obciążeń. Wymagania stawiane stolarce otworowej są coraz wyższe, a aluminium nadąża za tymi wymaganiami.  

Jakie były największe wyzwania, z którymi musieliście się zmierzyć na polskim rynku?


Rafał Berus: Jako że związany jestem ze STAC od początku jego obecności w Polsce, to mogę na to pytanie odpowiedzieć. W mojej ocenie najtrudniejsze było pogodzenie dwóch zupełnie różnych mentalności: hiszpańskiej i polskiej. Musiał się zmienić sposób myślenia Polaków o produkcie hiszpańskim, a Hiszpanów o Polsce, Polakach oraz rynku polskim. Nawet godziny pracy się nie zgadzały... W Hiszpanii się inaczej pracuje, w Polsce inaczej... Przez tę dekadę nie tylko STAC Polska czy STAC Hiszpania się zmieniły, ale zmieniły się też Polska i Europa... ciągle się zmieniają! Widzimy te zmiany również po naszych klientach, którzy stawiają na coraz nowsze technologie, zakupują coraz to nowsze maszyny, wdrażają nowe systemy. Co najważniejsze, stać ich na wdrażanie nowych systemów i nowych technologii. Coraz pewniej czują się na rynkach zagranicznych, co może tylko cieszyć. 

Wracając stricte do pytania o wyzwania, to STAC w Hiszpanii potrzebował również trochę czasu, aby zrozumieć, że Polska – ze względu na swoje położenie geograficzne – potrzebuje i oczekuje nieco innych rozwiązań niż są stosowane zwyczajowo w Hiszpanii. Dostosowali się do tych wymogów, w czym duża zasługa szefa eksportu STAC, Jose López, który rozwijał markę w Polsce i który tęskni za Polską i Polakami. Nie tylko my jesteśmy zachwyceni Hiszpanią, że możemy tam wypoczywać, ale również Hiszpanie tęsknią np. za naszym Krakowem, Zakopanem, a przede wszystkim za świąteczną atmosferą, które próżno szukać w Hiszpanii. 

Trzeba przy tym podkreśli, że STAC zaczynał swoje eksportowe wysiłki od Polski, wysyłając do nas minimalne ilości towaru. W tej chwili STAC eksportuje do 75 rynków, w czym duża zasługa STAC Polska, który obsługuje Łotwę, Litwę, Estonię, Słowację, Czechy i Ukrainę. Doświadczenie, które zdobył STAC, wchodząc na polski rynek, pozwoliły na sprawniejsze wejście na kolejne obszary, nie tylko Europy. Wyzwania, które stawia STAC obecność na tak wielu rynkach, wymusza niejako ciągłe zmiany i konieczność doskonalenia oferty. W ten sposób STAC rozwija się wraz z rynkami, na których operuje. 

Wiemy, że rozważaliście możliwość otwarcia fabryki w Polsce – nadal jest brana pod rozwagę taka możliwość?


Decyzja o budowie fabryki właściwie już zapadła na poziomie zarządu STAC, ale plany te zostały najpierw opóźnione z powodu trudności w skompletowaniu wykwalifikowane i znającej języki obce kadry inżynierskiej, a także z powodu szybko wzrastających kosztów zakupu odpowiedniej działki pod budowę. Następnie plany zostały całkowicie odłożone na bok z powodu pandemii koronawirusa, który trzyma nas w niepewności, co się wydarzy następnego dnia. Plany są zmieniane niemal z dnia na dzień. To, w jaki sposób dziś działa branża, przenosząc wszelkie spotkania do strefy online, było nie do pomyślenia jeszcze trzy lata temu, kiedy zaczęto rozważać budowę fabryki w Polsce. 

Czy pandemia Coronawirusa pokrzyżowała Wam jeszcze jakieś plany?


Rafał Berus: COVID-19, przede wszystkim jego pierwsze uderzenie w marcu, zasiało wiele niepewności w fabryce STAC w Hiszpanii. To uderzenie, podobnie jak we Włoszech, było bardzo dotkliwe – w Polsce tego tak nie odczuliśmy. Codziennie zarząd fabryki musiał borykać się problemami i niepewnością, co zrobić z następnym dniem i jak reagować. Pandemia to w naszych czasach nowy problem, z którym nikt nie wiedział, jak sobie poradzić. Decyzje więc były podejmowana z dnia na dzień. Z czasem Hiszpanie nauczyli się z wirusem walczyć i żyć, przystosowując się do obostrzeń, więc sytuacje można uznać za stabilną, choć daleko jeszcze do normalności. U nas, w Polsce, z kolei najgorsze uderzenie wirusa nastąpiło jesienią, co zaniepokoiło nawet samych Hiszpanów. 

Spółka w Polsce od ponad dwóch lat stanowi bramę dla STAC do wspomnianych już rynków Łotwy, Litwy, Estonii, Słowacji, Czech, a także Ukrainy. Jak wygląda rozwój marki na tych obszarach?


Piotr Adam: Rozpoczęcie współpracy z obecnymi Partnerami we wspomnianych krajach z pewnością jest efektem bardzo dobrej, „europejskiej” jakości naszych materiałów oraz dobrze rozwiniętego magazynu w Olkuszu i jego dogodnej lokalizacji. W tej chwili głównie dostarczamy na te rynki panel kompozytowy STAC BOND. Jako że kraje te chętnie wykorzystują w swoich projektach konstrukcje aluminiowe, bardzo często importując stolarkę z Polski i znając jej wysoką jakość, to STACBOND również szybko przypadł im do gustu.  

Dodatkowym naszym atutem, dzięki któremu zyskaliśmy zaufanie naszych Partnerów, jest kompleksowość obsługi, jaką oferujemy. Począwszy od wsparcia technicznego, które zapewniamy architektom, kończąc na wykonawcach, dostarczając produkt niemal gotowy do montażu. Możliwe jest to dzięki naszej fabryce w Hiszpanii – jednej z najnowocześniejszych w Europie, gdzie produkowane są panele kompozytowe, oraz wykfalifikowanej kadrze. Dzięki większemu zainteresowaniu produktami STAC z roku na rok obserwujemy większy udział zrealizowanych projektów na tych rynkach. 

Czy chcieliby Panowie jeszcze coś dodać na koniec?


Rafał Berus i Piotr Adam: Tak, chcielibyśmy na koniec podziękować naszych klientom, jak również redakcji oknonet.pl, za te wspólne lata. Chcielibyśmy życzyć Państwu wesołych Świąt, choć będą one na pewno inne niż wszystkie. Chcielibyśmy życzyć dużo uśmiechu, dużo zdrowia, a tym, co zachorowali, szybkiego powrotu do zdrowia; powrotu do normalności, abyśmy wszyscy mogli spokojnie i bezpiecznie pracować, budując nasze firmy. Abyśmy wspólnie pokonali wirusa i mogli wypoczywać zarówno u siebie w kraju, jak i za granicą, bo wolność i decydowanie o sobie samym jest w naszym odczuciu najważniejsze.  

Produkty STAC: 


» STAC HARDWARE, projektowanie i produkcja okuć do systemów okien aluminiowych. 

» STACBOND, czołowa marka z zakresu innowacji płyty kompozytowej i systemów budowlanych dla architektury. 

» STACMID, ukierunkowany na projektowanie i produkcję profili z poliamidu i PCW o dużej precyzji oraz wyjątkowych właściwościach w celu przerwania mostków termicznych.

» STACPOL, który oferuje szeroką gamę wysoko wydajnych uszczelek izolacyjnych do okien, drzwi i fasad, opracowanych w celu dostarczenia najlepszych rozwiązań pod względem szczelności.

#STACBOND, #STACMID, #STACPOL, #STAC_HARDWARE

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY

Strona główna | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

Stac Polska

32-300 Olkusz
Kluczewska 2A
tel.: 0048 32 263 07 40
Fax: 0048 32 263 07 40
e-mail: polska@stac.es
e-mail: polska2@stac.es
https://www.stac.es/