| Wyświetleń:3998

Marka w content marketingu

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Zimny rynek jest ogromny. Rozgrzewanie go poprzez wynajęcie call center i obdzwonienie każdej możliwej osoby jest coraz mniej skutecznym rozwiązaniem. Co natomiast, jeśli osoba odbierająca telefon, będzie umiała zidentyfikować z kim rozmawia? Co kryje się pod jednym z pierwszych słów w rozmowie, mailu? Co się kryje pod twoją marką?


Nie będę przywoływał definicji – znaleźć ich można wiele w sieci. Wszystkie one jednak łączy przekonanie, że jest to odczucie, które powstaje u klienta po zobaczeniu naszej nazwy czy logotypu. Marka jest tym, czego klient spodziewa się po produkcie, zanim jeszcze podejmie decyzję co do jego wyboru. Nie możemy napisać klientowi, co ma myśleć na nasz temat. Natomiast wszystkie komunikowane przez nas działania mają na to wpływ. Marka powinna przyciągać uwagę, ale również w prosty sposób odróżniać się od konkurencji.

Ścieżka zakupowa w procesach B2B jest dłuższa i w jej procesie udział bierze więcej osób niż ma to miejsce przy decyzjach B2C. Jednak ostatecznie w obu przypadkach to ludzie podejmują decyzję o zakupie. A więc również oddziaływać będą tutaj ich emocje i skojarzenia związane z marką. Dobrze kojarzona marka może pozwolić na zwiększenie marży.


Bycie marką ekspercką

Nie obiecuj więcej niż możesz dać


Ponieważ marka to skojarzenia klienta z nami, więc również z naszymi działaniami. Aby zwiększać możliwości social selling, klient, którego już pozyskamy, musi być zadowolony z tego, co otrzymał. Jeśli po zakupie pojawią się zupełnie niespodziewane elementy, a my z naszej strony pozostawimy klienta samemu sobie, to oczywiste jest, że jego skojarzenia będą negatywne. Najprawdopodobniej nie tylko nie zwiększymy już zysku na tym kliencie, ale również stracimy jeszcze kilku.

Marka to efektywniejszy marketing


Organizacje B2B, które mają strategię budowania marki, efektywniej wykorzystują zasoby marketingowe, bo ich działania są skupione wokół jednej centralnej idei, która dociera różnymi drogami do klientów. Z drugiej strony organizacje, które nie mają marki w centrum zainteresowania, z reguły wydają budżety marketingowe w sposób niespójny i fragmentaryczny. W B2B zdarza się to bardzo często, ponieważ brak strategii marki sprawia, że rola marketingu jest marginalizowana i sprowadzana do wsparcia sprzedaży. W rezultacie budżet jest wydawany taktycznie, a efektywność działań często nie jest nawet mierzona. Dbałość o markę dyscyplinuje wydatkowanie budżetów marketingowych i wymusza działania bardziej strategiczne.

Marka jest wartością samą w sobie


W skrajnych przypadkach, nawet jeżeli firma upadnie, sprzedaż praw do marki może być sposobem na pozyskanie dodatkowych środków. Tak stało się chociażby z Nokią, która mimo nieudanej współpracy z Microsoft zachowała prawo do marki, z której w tej chwili korzystają chińscy producenci telefonów.

Jak zacząć budowę marki?


Skoro już wiemy, że warto, to kolejnym pytaniem jest: jak to zrobić? Sam proces budowy marki nie jest łatwy, a co dopiero doprowadzenie do sytuacji, w której twoja marka jest liderem rynkowym. Zacznij od opracowania strategii marketingowej dla swojej marki. Nie zbudujesz marki bez planu, który popierają najważniejsi decydenci w firmie. Budowanie marki to zadanie nie tylko dla marketerów. Strategia marki to zadanie zarządu. Jak to zrobić? Powstało na ten temat wiele mądrych książek. Warto przyjrzeć się również liście 15 najcenniejszych marek dostarczających rozwiązania biznesowe oraz technologiczne na świecie i poszukać inspiracji w ich strategiach. 

Takie zestawienie corocznie  przygotowuje Kantar Group, można je pobrać ze strony - https://www.kantar.com/campaigns/brandz/global. W 158 stronicowym zestawieniu na rok 2021 można przeczytać wiele cennych informacji, w tym oczywiście szacowane wartości. 

Na wartość  marki istotny wpływ ma poziom świadomości klientów. Jest on kwestią kluczową, gdyż tak naprawdę to klienci mają największy wpływ na naszą renomę, a stworzenie rozpoznawalnego i lubianego znaku i hasła, które przynoszą wysokie zyski, jest dziś wyznacznikiem sukcesu firmy w każdej branży. Taki stan rzeczy jest możliwy w przypadku, każdej organizacji, która zadba o odpowiednie dotarcie do szerokiego grona.

Źródła: 




#marka, #brand, #content, #trademark, #marketing, #strategia, #klient

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Fabryki w Polsce: Jak powstaje Centrum Obróbcze CNC?

Fabryki w Polsce: Jak powstaje Centrum Obróbcze CNC?

Aby pokazać, jak powstają Centra Obróbcze CNC,...

Fabryki w Polsce: Jak powstają drzwi przeciwpożarowe?

Fabryki w Polsce: Jak powstają drzwi przeciwpożarowe?

Jak powstają drzwi przeciwpożarowe? Aby uzyskać...



» Więcej na subportalu Najnowsze wieści z branży