Nagrodź nas za dobrą robotę,
wyłącz blokowanie reklam na oknonet.pl
Informacje i artykuły, które czytasz na oknonet.pl są bezpłatne, naszym źródłem utrzymania są reklamy. Wyłączając ich blokowanie wspomagasz serwis. Dziękujemy ;-)
Na wczorajszej konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie firma VELUX odniosła się do oskarżeń FAKRO, kierowanych w stronę VELUX od 2008 roku. W opinii duńskiego producenta sytuacja, od kiedy została wniesiona pierwsza skarga, nie jest sporem, ale sposobem na zaszkodzenie wizerunkowi VELUX. Konferencję zwołano w związku z ogłoszeniem przez Komisję Europejską decyzji o oddaleniu skargi FAKRO przeciw VELUX złożonej w roku 2012.
11 lipca 2018 roku Komisja Europejska opublikowała decyzję o odrzuceniu drugiej skargi FAKRO na działania firmy VELUX. W 40-stronicowym podsumowaniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej, Komisja Europejska argumentuje, że „brakuje wystarczających podstaw do przeprowadzenia dalszego postępowania wyjaśniającego w sprawie domniemanego naruszenia (domniemanych naruszeń) i w związku z tym oddala skargę”.
To już druga podobna decyzja Komisji Europejskiej w sprawie FAKRO przeciw nam. Cały czas spodziewaliśmy się takiego rozstrzygnięcia, bo prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami uczciwej konkurencją jest dla nas kluczowe – powiedział Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska.
W naszej percepcji prezes Ryszard Florek i jego współpracownicy używają skargi jako platformy do kampanii przeciwko VELUX formułując fałszywe oskarżenia. W naszym monitoringu mediów mamy około 500 artykułów z oskarżeniami przeciwko VELUX, których wartość medialna wynosi około 7 mln złotych. Z naszej perspektywy jest to bardziej metoda kampanii medialnej niż spór pomiędzy dwoma firmami – dodaje Jacek Siwiński.
Według firmy VELUX, strategia stojąca za działaniami i metodami FAKRO służy:
» kreowaniu wzmożonej komunikacji wokół FAKRO i uzyskania dużej ekspozycji medialnej oraz wsparcia medialnego dla działań lobbingowych;
» podważeniu dobrej reputacji firmy VELUX na polskim rynku wśród klientów i partnerów biznesowych.
Firma VELUX stoi na stanowisku, że oparcie działań komunikacyjnych FAKRO na systematycznym, nieuzasadnionym, w opinii VELUX, szkodzeniu wizerunkowi konkurenta jest wbrew ogólnie przyjętym i rozumianym dobrym obyczajom rynkowym, a nawet ogólnoludzkim. Według Jacka Siwińskiego te dobre standardy w ujęciu ogólnym, a także biznesowym, to przede wszystkim cztery elementy:
» dostarczanie na rynek najlepszych produktów w konkurencyjnych cenach,
» przestrzeganie prawa we wszelkich działaniach,
» rzetelna i uczciwa komunikacja marketingowa,
» konkurencja oparta na doskonaleniu jakości działań.
Mamy nadzieję, że FAKRO wyciągnie wnioski z tych dwóch podobnych decyzji Komisji Europejskiej i zacznie zachowywać się zgodnie z zasadami „fair play”, aby budować jeszcze większą siłę polskiej branży stolarki. Istnieje wiele branż w Polsce, gdzie różne firmy konkurują ze sobą w cywilizowany sposób i to służy wszystkim: producentom, konsumentom i pośrednikom – podsumował Jacek Siwiński.
Niezależnie od działań FAKRO my nadal koncentrujemy się na dalszej solidnej pracy na rynku i oferowaniu konsumentom produktów o jak największej wartości oraz najlepszej jakości w przystępnej cenie. Jeśli jednak uznamy, że prawo zostało naruszone, będziemy reagować – dodał.