VELUX odnosi się do oskarżeń FAKRO

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Konferencja prasowa VELUX Polska pt. Konkurencja pod lupą. Zobacz to czego nie widać od razu. Case FAKRO-VELUX.

fot. VELUX

Konferencja prasowa VELUX Polska pt. Konkurencja pod lupą. Zobacz to czego nie widać od razu. Case FAKRO-VELUX.


Na wczorajszej konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie firma VELUX odniosła się do oskarżeń FAKRO, kierowanych w stronę VELUX od 2008 roku. W opinii duńskiego producenta sytuacja, od kiedy została wniesiona pierwsza skarga, nie jest sporem, ale sposobem na zaszkodzenie wizerunkowi VELUX. Konferencję zwołano w związku z ogłoszeniem przez Komisję Europejską decyzji o oddaleniu skargi FAKRO przeciw VELUX złożonej w roku 2012.


11 lipca 2018 roku Komisja Europejska opublikowała decyzję o odrzuceniu drugiej skargi FAKRO na działania firmy VELUX. W 40-stronicowym podsumowaniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej, Komisja Europejska argumentuje, że „brakuje wystarczających podstaw do przeprowadzenia dalszego postępowania wyjaśniającego w sprawie domniemanego naruszenia (domniemanych naruszeń) i w związku z tym oddala skargę”.  

To już druga podobna decyzja Komisji Europejskiej w sprawie FAKRO przeciw nam. Cały czas spodziewaliśmy się takiego rozstrzygnięcia, bo prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami uczciwej konkurencją jest dla nas kluczowe – powiedział Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska.


W naszej percepcji prezes Ryszard Florek i jego współpracownicy używają skargi jako platformy do kampanii przeciwko VELUX formułując fałszywe oskarżenia. W naszym monitoringu mediów mamy około 500 artykułów z oskarżeniami przeciwko VELUX, których wartość medialna wynosi około 7 mln złotych. Z naszej perspektywy jest to bardziej metoda kampanii medialnej niż spór pomiędzy dwoma firmami – dodaje Jacek Siwiński.


Według firmy VELUX, strategia stojąca za działaniami i metodami FAKRO służy:

» kreowaniu wzmożonej komunikacji wokół FAKRO i uzyskania dużej ekspozycji medialnej oraz wsparcia medialnego dla działań lobbingowych;

» podważeniu dobrej reputacji firmy VELUX na polskim rynku wśród klientów i partnerów biznesowych.

Firma VELUX stoi na stanowisku, że oparcie działań komunikacyjnych FAKRO na systematycznym, nieuzasadnionym, w opinii VELUX, szkodzeniu wizerunkowi konkurenta jest wbrew ogólnie przyjętym i rozumianym dobrym obyczajom rynkowym, a nawet ogólnoludzkim. Według Jacka Siwińskiego te dobre standardy w ujęciu ogólnym, a także biznesowym, to przede wszystkim cztery elementy:

» dostarczanie na rynek najlepszych produktów w konkurencyjnych cenach,
» przestrzeganie prawa we wszelkich działaniach,
» rzetelna i uczciwa komunikacja marketingowa,
» konkurencja oparta na doskonaleniu jakości działań.

Mamy nadzieję, że FAKRO wyciągnie wnioski z tych dwóch podobnych decyzji Komisji Europejskiej i zacznie zachowywać się zgodnie z zasadami „fair play”, aby budować jeszcze większą siłę polskiej branży stolarki. Istnieje wiele branż w Polsce, gdzie różne firmy konkurują ze sobą w cywilizowany sposób i to służy wszystkim: producentom, konsumentom i pośrednikom – podsumował Jacek Siwiński.


Niezależnie od działań FAKRO my nadal koncentrujemy się na dalszej solidnej pracy na rynku i oferowaniu konsumentom produktów o jak największej wartości oraz najlepszej jakości w przystępnej cenie. Jeśli jednak uznamy, że prawo zostało naruszone, będziemy reagować – dodał.


#okna_dachowe, #velux, #fakro

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

VELUX Polska Sp. z o.o.

02-255 Warszawa
ul. Krakowiaków 34
tel.: +48 22 33 77 000
Fax: +48 22 33 77 075
e-mail: kontakt@velux.pl
http://www.velux.pl
https://www.facebook.com/VELUXPolska/



Stolarka okienna Hensfort debiutuje w Wielkiej Brytanii

Stolarka okienna Hensfort debiutuje w Wielkiej Brytanii

Inwestycja usytuowana nieopodal Canary Wharf stanie się...

Jesienne pogotowie techniczne, czyli jak przygotować okna na nadchodzącą zimę

Jesienne pogotowie techniczne, czyli jak przygotować okna na nadchodzącą zimę

Warto przed załamaniem pogody sprawdzić stan swoich...

OKPOL prezentuje trzyszybowe wyłazy dachowe

OKPOL prezentuje trzyszybowe wyłazy dachowe

Wyłazy dachowe umożliwiają wygodne, szybkie i...

PATRANS – w trosce o bezpieczny transport

PATRANS – w trosce o bezpieczny transport

Przedsiębiorstwo powstało z myślą o sprostaniu...

Producent ze Śląska wdraża do produkcji nowy system

Producent ze Śląska wdraża do produkcji nowy system

Wraz z wdrożeniem technologi wklejania szyby w okna,...



» Więcej na subportalu okna