Sokółka Okna i Drzwi ma już 40 lat

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Sokółka Okna i Drzwi S.A. ma już 40 lat. Jest to na tyle słuszny wiek, że warto na chwilę wrócić do przeszłości i sprawdzić, jak to się wszystko zaczęło...

W 1972 roku, w czasie tak zwanej „Epoki Gierka”, Zjednoczenie Przemysłu Stolarki Budowlanej „Stolbud” podjęło decyzję o budowie zakładu w Sokółce. Bliskość podlaskich lasów gwarantowała dostawy wysokiej klasy drewna sosnowego, stanowiącego główny surowiec do produkcji okien, dlatego decyzja o otworzeniu tam zakładu nie była przypadkowa. Specyficzny mikroklimat Puszczy Knyszyńskiej tworzy tam doskonałe warunki wzrostu dla sosen.

Pisząc o historii firmy Sokółka Okna i Drzwi warto wspomnieć o pierwszym dyrektorze zakładu, którym był Pan Wojciech Drewniak. W czasach „wiecznego niedoboru” dbał on nie tylko o rozwój produkcji, ale walczył również o rozwój infrastruktury służącej pracownikom. Dzięki jego staraniom razem z fabryką rozwijało się miasto, bogatsze o nowe osiedla mieszkaniowe, szkoły i szpital.

Zmiana systemu ekonomicznego w Polsce w roku 1989 była dla firmy dużym wyzwaniem. Jak sobie z nim poradził Stolbud Sokółka? O tym opowie już Pan Marcin Szymanowski, obecny Kierownik Działu Marketingu.

Rynek budowlany nadal się rozwijał, ale oczekiwał nowych rozwiązań. Produktów wysokiej jakości, energooszczędnych i trwałych. Firma musiała zmienić filozofię działania, wdrożyć nowe technologie. Jako pierwszy polski producent stolarki drewnianej w 1998 roku uzyskała certyfikat jakości ISO 9001.

Reklama

Potencjał firmy, jej silna pozycja na rynku oraz dobry wizerunek wśród konsumentów zostały docenione przez szwedzki koncern Inwido AB. Nowy właściciel nie tylko zainwestował około 20 milionów złotych w unowocześnienie linii produkcyjnych, ale także w samą markę Sokółka Okna i Drzwi. Dzięki czemu w Polsce „Sokółka” jest najpopularniejszą i najbardziej rozpoznawalną marką na rynku w kategorii okien drewnianych i drewniano-aluminiowych.

Nowoczesne linie okien produkowane w Sokółce, a szczególnie systemy balkonowe podnoszono-przesuwne, z powodzeniem sprzedawane są nie tylko w Polsce, ale także eksportowane do wielu krajów, nie tylko europejskich, ale i np. do Indii.

40 lat temu taka historia nikomu by nie przyszła do głowy! Dziękujemy wszystkim klientom, partnerom handlowym, dostawcom i pracownikom za współtworzenie historii naszej firmy i marki!


Kalendarium:

1972 – powstanie firmy jako Stolbud Sokółka

1997 – zmiana nazwy firmy i marki na Sokółka Okna i Drzwi

1997 – pierwsza intensywna kampania reklamowa z wykorzystaniem TV

1998 – uzyskanie certyfikatu ISO 9001

2006 – nabycie udziałów przez szwedzki koncern Inwido AB

2007 – początek modernizacji zakładu kosztem około 20 milionów złotych

2009 – wprowadzenie do oferty nowoczesnych i energooszczędnych linii okien oraz drzwi podnoszono-przesuwnych

2010 – opracowanie i wdrożenie nowej strategii firmy

2012 – 40-lecie firmy

#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



OKNOPLAST Running Team po raz kolejny w Biegu Wielkich Serc

OKNOPLAST Running Team po raz kolejny w Biegu Wielkich Serc

W niedzielę 13 stycznia odbył się już siódmy Bieg...

Nowa siedziba, nowa nazwa, nowe logo – MS się zmienia

Nowa siedziba, nowa nazwa, nowe logo – MS się zmienia

Ostatnie miesiące w firmie MS więcej niż OKNA...

GSW Office – nowoczesne przeszklenia w biurach

GSW Office – nowoczesne przeszklenia w biurach

Ściany szklane stają się nieodzownym elementem...

Kompromis pomiędzy ciepłem a szerokością profilu – BluEvolution 82 w ofercie EKO-OKIEN

Kompromis pomiędzy ciepłem a szerokością profilu – BluEvolution 82 w ofercie EKO-OKIEN

Największy producent okien PVC w Polsce poszerza swoją...

BOGMAR – kto powiedział, że na rynku przetrwają tylko najwięksi?

BOGMAR – kto powiedział, że na rynku przetrwają tylko najwięksi?

BOGMAR to nieduży zakład stolarski posiadający...



» Więcej na subportalu okna