OKNOPLAST podsumowuje 25 lat działalności i ogłasza nową inwestycję

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Inwestycja Grupy OKNOPLAST

fot. OKNOPLAST

Inwestycja Grupy OKNOPLAST


Inwestycja Grupy OKNOPLAST

fot. OKNOPLAST

Inwestycja Grupy OKNOPLAST

OKNOPLAST podsumowuje 25 lat działalności

fot. OKNOPLAST

OKNOPLAST podsumowuje 25 lat działalności

Grupa OKNOPLAST,  firma znajdująca się w europejskiej czołówce producentów okien PVC, 4 czerwca 2018 roku zorganizowała event z okazji 25-lecia działalności. Reprezentanci przedsiębiorstwa podczas wydarzenia przedstawili historię OKNOPLAST z perspektywy wyzwań, jak również zaprezentowali wyniki finansowe oraz plany na najbliższe lata. 


OKNOPLAST to firma rodzinna, która powstała w 1994 r. W tym roku przedsiębiorstwo świętuje więc 25-lecie działalności. Z tej okazji przedstawiciele firmy podsumowali swoją historię i przedstawili największe punkty zwrotne z perspektywy biznesu. Na konferencji, która odbyła się 4 czerwca, z ramienia Grupy OKNOPLAST wystąpili m.in. Mikołaj Placek – Prezes Zarządu, Tomasz Radecki – Dyrektor Handlowy w Grupie OKNOPLAST, Magdalena Cedro-Czubaj –Dyrektor Marketingu oraz Mike Żyrek – Dyrektor Badań i Rozwoju. 

25 lat sukcesu pełnego wyzwań


Na przestrzeni 25 lat działalności mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami biznesowymi, które tak naprawdę ukształtowały nas jako firmę. To dzięki nim udało nam się osiągnąć tak duży sukces – tłumaczył Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST. – Historia OKNOPLAST rozpoczyna się w 1994 r. Kiedy mój ojciec Adam Placek otworzył firmę, od razu założył, że będziemy się trzymać rozwiązań z najwyższej półki. Na pierwszym miejscu postawiliśmy jakość, a nie niską cenę, co na tamte czasy w Polsce było naprawdę rzadką strategią. To była od początku nasza przewaga i tym wyróżnialiśmy się na rynku.


Dzięki ponadstandardowej jakości produktów do 2004 r. OKNOPLAST cieszył się pozycją lidera w Polsce, będąc jedną z największych firm sprzedających okna z PVC i aluminium w naszym kraju. Natomiast wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło przed przedsiębiorstwem nowe szanse rozwoju. 

Zdawałem sobie wtedy sprawę z tego, że jeśli chcemy się rozwijać dalej, to musimy wyjść na rynki europejskie. Uznaliśmy, że aby eksportować, musimy inwestować w jakość. I to się absolutnie sprawdziło – tłumaczył Mikołaj Placek. – W pierwszej kolejności weszliśmy na rynek niemiecki, na którym w tym roku świętujemy 15-lecie naszej działalności. 


Pierwszy salon firmowy w Niemczech zlokalizowany został w Iggingen koło Stuttgartu. Początki nie były łatwe, ale dzięki ponadstandardowej jakości produktów, OKNOPLAST zdobył serca tego narodu. Obecnie firma znajduje się wśród czołowych producentów okien PVC w Niemczech. W kolejnych latach przedsiębiorstwo zdobywało nowe rynki – w 2007 r. włoski, a w 2010 r. francuski. 


Udana sukcesja rozpędza firmę


Kolejnym wyzwaniem, przed którym stanął OKNOPLAST, była zmiana pokoleniowa. W 2008 roku stery w firmie przejął Mikołaj Placek. Proces sukcesji, który trwał w sumie 14 lat, został bardzo skrupulatnie przygotowany i zaplanowany. Sprawnie przeprowadzona sukcesja w biznesie powinna być kolejnym etapem w życiu firmy i tak było w przypadku OKNOPLAST. Prawidłowe i świadome wdrożenie rozwiązań sukcesyjnych pozwoliło na przygotowanie firmy na różnego rodzaju zdarzenia, np. ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny, oraz na warianty dalszego rozwoju, w tym ekspansję.

Dla mnie rozwój firmy był od początku głównym celem, który także napędzał moje działania. Innowacyjność jest jednym z kluczowych elementów rozwoju naszej firmy, ponieważ produkty oferowane przez nas są z segmentu premium. Jesteśmy przedsiębiorstwem, które kształtuje trendy, a bez innowacyjności nie byłoby to możliwe – tłumaczy Mikołaj Placek, Prezes Grupy OKNOPLAST. – Przez 25 lat wprowadziliśmy na rynek ponad 50 innowacyjnych rozwiązań, które wyznaczają trendy całej branży. 


Rekordowe wyniki finansowe firmy


Dzięki obranej przed 25 laty strategii biznesowej OKNOPLAST świętuje dziś wielki sukces i rocznicę swojej działalności. Firma obecna jest na 13 rynkach, zatrudnia ponad 1850 pracowników i należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. W 2018 r. Grupa OKNOPLAST osiągnęła obrót na poziomie 720 mln zł. 75% całkowitego przychodu stanowi sprzedaż na rynkach zagranicznych. W swojej grupie skupia trzy fabryki i trzy marki operujące w różnych segmentach rynku.

Rok do roku osiągamy założone przez nas cele, co nas motywuje do dalszego działania. Do 2018 roku obsłużyliśmy ponad 1 670 000 klientów w całej Europie, a tendencja wzrostowa utrzymuje się w bieżącym roku – podsumowuje Prezes Mikołaj Placek. – Co więcej, zdecydowaliśmy się na inwestycje w Ochmanowie pod Krakowem. Nowa infrastruktura pozwoli poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w efekcie zwiększyć moce produkcyjne. Bez wątpienia będzie to miało wpływ na nasz obrót w przyszłych latach.   


Prace już ruszyły i obejmują budowę nowego kompleksu produkcyjno-logistycznego o powierzchni 16 tys. mkw. oraz zwiększonym poziomie automatyzacji. W ramach realizacji rozbudowana i zautomatyzowana zostanie produkcja wyrobów z aluminium, jak również z PVC. Kolejnym obszarem zmian będzie stworzenie nowoczesnego centrum logistycznego do sortowania i pakowania towarów gotowych oraz kompletacji akcesoriów okiennych razem z produktami.

Robotyzacja w obrębie produkcji została zaplanowana w sposób bardzo przemyślany. Dotyczy ona przede wszystkim kluczowych jej etapów z punktu widzenia jakości wyrobów. Warto także podkreślić, że zmniejszy liczbę odpadów poprodukcyjnych, co stanowi kolejny krok naszego przedsiębiorstwa w stronę ochrony środowiska – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST. – Jestem przekonany, że takie zmiany są nieodzowne, aby w perspektywie lat utrzymać pozycję czołowego producenta stolarki otworowej. Cały czas chcemy być liderami technologicznymi i jak dotąd odnieśliśmy w tym zakresie wiele sukcesów. Jednocześnie zdajemy sobie jednak sprawę, że przed nami wciąż sporo wyzwań. Dzięki inwestycji będziemy gotowi, by z jeszcze większą siłą realizować najbardziej kreatywne pomysły, zapewniając zarazem najwyższą precyzję wykonania produktów.


Jakie korzyści przyniesie inwestycja?


Nowa infrastruktura pozwoli poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w rezultacie zwiększyć moce produkcyjne zakładu o 30 proc. Ponadto dzięki nowej przestrzeni logistycznej dodatkowo udoskonalona zostanie jakość pakowania towarów. Co ważne, inwestycja wpłynie także znacząco na poprawę komfortu wykonywania zadań przez pracowników produkcyjnych.

W ramach budowy kompleksu produkcyjno-logistycznego poszerzona będzie także przestrzeń biurowa – przedsiębiorstwo stworzy nowoczesną infrastrukturę dla części działów Grupy OKNOPLAST. Cały projekt ma zostać zrealizowany do 1 marca 2024 roku.

#produkcja_stolarki, #okna_PVC, #eksport_okien

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



SliM – nowość MS więcej niż OKNA

SliM – nowość MS więcej niż OKNA

Ich znacznie węższe profile jeszcze bardziej...

Jeśli nie biały, to jaki? Na to pytanie odpowiada Izabela Tryba

Jeśli nie biały, to jaki? Na to pytanie odpowiada Izabela Tryba

Czasy, kiedy wybierać trzeba było między białą i…...

HENSFORT coraz mocniejszy na Słowacji

HENSFORT coraz mocniejszy na Słowacji

Salon dystrybutorski w Bardejowie jest trzecim punktem...

Jak dopasować moskitierę do okna  na poddaszu?

Jak dopasować moskitierę do okna na poddaszu?

Owady w domu latem to prawdziwa zmora wielu osób –...

Rośnie sprzedaż stolarki aluminiowej w HENSFORT

Rośnie sprzedaż stolarki aluminiowej w HENSFORT

Wyniki sprzedaży producentów stolarki otworowej...



» Więcej na subportalu okna