| Wyświetleń:1974

Rozmawiamy z nowym producentem stolarki – KMD Krzysztof Mikołaj Dereszyński

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Firma KMD Krzysztof Mikołaj Dereszyński na rynku stolarki aluminiowej działa od 2005 roku, ale dopiero od zeszłego roku zaczęła własną produkcję. Jest autoryzowanym partnerem ALUPROF S.A., chcąc być przy tym partnerem dla trudnego rynku okien i drzwi.  Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem z Panem Krzysztofem Dereszyńskim.

Panie Krzysztofie, zacznijmy standardowo: jak powstał pomysł na firmę?

Koncepcja naszego funkcjonowania zrodziła się w trakcie wcześniejszej działalności. Na rynku stolarki aluminiowej w budownictwie działam od 2005 roku, wcześniej świadcząc usługi w zakresie przedstawicielstwa handlowego i doradztwa technicznego. Współpraca z największymi firmami w branży oraz doświadczenia w certyfikacjach wyrobów specjalistycznych z Instytutem Techniki Budowlanej, Instytutem Mechaniki Precyzyjnej oraz Certbud dały mi solidne rozeznanie i merytoryczne podstawy do rozpoczęcia własnej produkcji.

Jak więc układa się produkcja na własną rękę?

Pomimo dużej wiedzy o rynku i licznych kontaktów w branży wcale nie szło nam jak po maśle. Trzeba było samemu zakasać rękawy i stanąć przy maszynach. W jakiejkolwiek produkcji sprawna i dokładna organizacja pracy jest kluczem do wysokiej jakości. Dla mnie wparciem nie do przecenienia był i jest wkład mojego wspaniałego ojca. Jego zmysł technologiczny oraz wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatu ślusarskiego i produkcji stolarki PVC bardzo mi pomagają.

Ale wszystko wskazuje na to, że udało się przezwyciężyć początkowe trudności?

Początkowe trudności – tak, jednak nadal z dystansem podchodzę do naszej sytuacji i pozycji w rynku. Staramy się, aby konsekwencja i pokora przekuły się na realizacje celi, które zamierzaliśmy osiągnąć po roku i do których dążymy w perspektywie następnych kilku czy kilkunastu lat.

W czym się Państwo specjalizują?

U podstaw każdej sensownie zarządzanej firmy stoi produkt czy usługa, której potrzebują nabywcy. Nasza oferta wynika ze wstępnej definicji potrzeb odbiorców, z którymi współpracowałem wcześniej. Często firmy produkcyjne wprowadzały do oferty wyroby certyfikowane, chcąc tym samym zwiększyć konkurencyjność w rynku. Niesie to za sobą znaczne koszty – zarówno w fazie uruchamiania, jak i utrzymania certyfikatu (szkolenia, badania, audity). Tylko dużym producentom opłaca się posiadać własną stolarkę specjalistyczną. Nasza koncepcja opiera się na współpracy z sektorem sprzedaży mniejszych odbiorców – dla nich dedykujemy nasze produkty i usługi. Stawiamy duży nacisk na budowanie standardu obsługi: od szybkiej i dokładnej oferty na zapytanie, przez sprawną realizację i dostawę zlecenia, aż po wsparcie w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji powykonawczej. Oczywiście nam też zdarza się popełniać błędy – wtedy niezwłoczna reakcja jest naszym dodatkowym atutem.

Z jakimi dostawcami współpracujecie?

Głównym dostawcą systemu aluminiowego jest ALUPROF, szyby przeciwpożarowe kupujemy w GLASS-TEAM oraz Pilkington IGP, okucia i akcesoria to natomiast PRYZMET z Lublina i AKCES z Bytomia. Zaopatrujemy się również w takich firmach jak: VBH, LUMAC, PROMATT czy ERGO Plus Polska – w zależności od potrzeb.

Do kogo skierowana jest oferta?

Jesteśmy ukierunkowani na współpracę z producentami stolarki aluminiowej, PVC i drewnianej, ale również dystrybutorami okien i drzwi na terenie całego kraju. Chętnie kooperujemy z ekipami monterskimi – na bazie ich doświadczeń i potrzeb ciągle udoskonalamy nasze produkty, tak np. wprowadziliśmy do oferty oprzyrządowanie dedykowane prefabrykacji i montażowi konstrukcji aluminiowych.


Reklama

Jak oceniacie miniony rok?

Równo rok temu zaczęliśmy i na przestrzeni tego czasu sporo się wydarzyło: wdrożenie projektu unijnego, adaptacja hali produkcyjnej, biura i zaplecza socjalnego, zakup nowych maszyn, zatrudnienie i wyszkolenie personelu… Cieszymy się, że nasza koncepcja działalności przyjęła się i jesteśmy przez wielu postrzegani jako wiarygodny partner na rynku stolarki.

Lekko nikt dziś nie ma, „kryzysem” tłumaczy się wiele problemów, z którymi zmaga się nasza branża – niska rentowność, opóźnienia w płatnościach i procedurach odbiorowych.  Te kwestie  w sposób kluczowy mają wpływ na nasze plany i sposób ich realizacji. Sprzedaż poniżej progu opłacalności, brak reżimu w płatnościach i polityce jakości to równia pochyła. Pracownikom i dostawcom należy się zapłata, a firma musi mieć środki na to i na inwestycje. Dlatego w relacjach z partnerami stawiamy duży nacisk na „fair-play” – jedziemy na tym samym wózku…

Jakie macie plany na przyszłość?

Koncentrujemy się na rozbudowaniu oferty o rozwiązania, które będą stanowiły wartość dodaną we współpracy z nami. Oprócz obecnie oferowanej stolarki przeciwpożarowej, dymoszczelnej i antywłamaniowej, chcemy wprowadzić stolarkę kuloodporną i do pracowni rtg. Proponujemy również oprzyrządowanie dedykowane do prefabrykacji i montażu konstrukcji aluminiowych własnej produkcji. Te rozwiązania powinny przekuć się na rozszerzenie rynku odbiorców, a co za tym idzie – sprawną obsługę techniczną i logistyczną. O planach w dalszej perspektywie nie chciałbym się wypowiadać – „po czynach nas poznacie” :)

#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Model ETERNITY w ofercie produktów premium od PLASTIXAL

Model ETERNITY w ofercie produktów premium od PLASTIXAL

Do kolekcji okien firmy PLASTIXAL w klasie premium...

Projekt w szacie COOL – wakacyjna promocja OknoPlus

Projekt w szacie COOL – wakacyjna promocja OknoPlus

Jak obniżyć temperaturę w domu w słoneczny, gorący...

OKNOPLAST Złotą Budowlaną Marką Roku 2020

OKNOPLAST Złotą Budowlaną Marką Roku 2020

Jakość i doświadczenie marki OKNOPLAST zostały po raz...

Wybieramy okna do domu w stylu tradycyjnym i nowoczesnym

Wybieramy okna do domu w stylu tradycyjnym i nowoczesnym

Stworzenie pełnej aranżacji polega na odpowiednim...

Okna w domu a strony świata

Okna w domu a strony świata

W całym procesie planowania budowy niezwykle istotne...



» Więcej na subportalu okna