GIERO – okna i drzwi drewniane ze Śląska

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Giero z Częstochowy producent wysokiej jakości okien i drzwi z drewna jest małą firmą, ale z ogromnym potencjałem i ambitnymi planami na przyszłość. Firma nie daje się kryzysowi, szukając nowych rozwiązań w postaci zagranicznych rynków zbytu. Z właścicielem firmy, Panem Piotrem Giero, rozmawiała red. Karolina Truszkowska.

Kto był pomysłodawcą firmy i jak długo istnieje ona na polskim rynku stolarki otworowej?


Moja historia ze stolarką otworową w tle zaczyna się w 1995 roku. W owym czasie byłem związany z inną firmą, która z czasem uległa rozpadowi. Po 10 latach działania w spółce zdecydowałem się na odejście i założenie własnego biznesu. Początek firmy Giero przypada zatem na rok 2005. Jest to stosunkowo młoda firma, natomiast ja mogę się poszczycić bogatym doświadczeniem i znajomością rynku stolarki otworowej w Polsce i nie tylko zresztą. Obecnie firma liczy 10 osób. Czasami posiłkujemy się dodatkowymi grupami montażowymi, mamy swoich podwykonawców.

Jak bogata jest na dzień dzisiejszy oferta firmy, i które spośród Państwa produktów cieszą się największą popularnością u odbiorców?

Produkujemy wysokiej klasy okna i drzwi drewniane z drewna klejonego trójwarstwowo w systemie DJ68. Okna wykonujemy z różnych gatunków drewna: sosna, dąb, mahoń meranti, modrzew. Ostatnio nawet pracowaliśmy na drewnie pozyskanym z eukaliptusa. Na zamówienie możemy nasze okna wyposażyć w szprosy nakładane, międzyszybowe, konstrukcyjne, szyby antywłamaniowe lub okiennice. Produkujemy też drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, okiennice, obudowy wewnętrzne, zewnętrzne czyli szafy przesuwne i tego rodzaju rzeczy.

Jeżeli chodzi o Państwa realizacje, to czy jest coś, czym możecie się pochwalić?

Do naszych największych realizacji można zaliczyć dwie duże kamienice w Berlinie. Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji takiego dużego obiektu zabytkowego. Jest to zamek koło Tarnowskich Gór na Śląsku.

Czy skupiacie się bardziej na rynku regionalnym czy stawiacie bardziej na eksport?

Eksportujemy ok. 50% naszych produktów. Tak bym to określił. Jeśli chodzi o eksport, to głównych odbiorców znajdujemy w Niemczech, Austrii i Belgii.

Uważa Pan, że polskie ceny są nadal konkurencyjne?

Jeszcze tak, aczkolwiek ostatnio zauważyłem, że euro zaczyna słabnąć i to nie jest dobre dla eksporterów. Wiadomo, że im niższe euro, tym zysk jest mniejszy i w pewnym momencie dojdzie do tego, że to w ogóle przestanie opłacać.

Jak firma radzi sobie z recesją?

Rok 2009 okazał się dla nas lepszy niż rok 2008. Z tego wynika, że kryzys nas w pewien sposób oszczędził. Staramy się sprostać wymogom współczesnego rynku – jesteśmy elastyczni i otwarci. Duże firmy są znacznie mniej elastyczne i dlatego tak narzekają na kryzys. My szukamy rynków zbytu nie tylko w pobliżu firmy, nie tylko w Polsce, ale właśnie za granicą – w Niemczech, Austrii, Belgii. Eksport nas ratuje, bo jednak kryzys cały czas jest odczuwalny w naszej branży.

Czy biorą Państwo udział w targach rodzimych bądź też zagranicznych?

Jeżeli chodzi o targi, to staramy się być aktywni na naszym rynku lokalnym, czyli na Śląsku. Mieliśmy swoje stoisko na ostatnich targach w Sosnowcu. Planujemy udział w targach w Częstochowie, ale raczej w dalsze kierunki nie uderzamy. Jeśli chodzi szeroko pojęty marketing, to posiłkujemy się przede wszystkim Internetem, pozycjonowaniem naszej strony.

Jak ustosunkowuje się Pan do targów typu Budma, które uchodzą za największe i najbardziej prestiżowe targi w Polsce?

Nasza firma jest jeszcze niewielka i nie uderzamy w takie duże ekspozycje, bo nas po prostu na to nie stać. Poza tym nie czujemy się jeszcze na siłach, żeby tam się wystawiać.

Jak się przedstawia Państwa park maszynowy?

Jeżeli chodzi o park maszynowy, mamy duże centrum obróbcze do okien. Poza tym dysponujemy standardowymi maszynami stolarskimi, takimi jak: prasa, wyrówniarka, grubościówka, frezarka. To, co potrzebne do produkcji okien i drzwi.

Czy planuje Pan w tym roku jakieś inwestycje?

Planuję w tym roku rozszerzyć naszą ofertę o okna „nowej generacji”. Chcemy skupić się na produkcji okien energooszczędnych, które są obecnie „na topie”.  W Polsce może ten trend nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, ale to tylko kwestia czasu. Na pewno w tym roku będziemy się starać uruchomić tą produkcję. Ponadto chcemy być bardziej dostrzegalni na rynkach zagranicznych.

Red. Karolina Truszkowska
oknonet.pl



Reklama
#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Jak Grupa OKNOPLAST obniżyła rotację pracowników? Studium przypadku

Jak Grupa OKNOPLAST obniżyła rotację pracowników? Studium przypadku

Jak w czasach coraz intensywniejszej rywalizacji o wysoko...

W sercu domu – dobieramy okno do kuchni

W sercu domu – dobieramy okno do kuchni

Projektując kuchnię, powinniśmy pomyśleć nie tylko o...

Nowości i francuskie tradycje na stoisku HENSFORT podczas BATIMAT 2019

Nowości i francuskie tradycje na stoisku HENSFORT podczas BATIMAT 2019

Jedną z najbardziej istotnych nowości prezentowanych na...

Produkty FAKRO sterowane przez sieć WiFi na targach BATIMAT w Paryżu

Produkty FAKRO sterowane przez sieć WiFi na targach BATIMAT w Paryżu

W dniach 04-08.11.2019 we Francji odbyło się jedno z...

DRUTEX zaprezentował ofertę na targach Batimat 2019

DRUTEX zaprezentował ofertę na targach Batimat 2019

DRUTEX już po raz 8 przedstawił swoją ofertę na...



» Więcej na subportalu okna