| Wyświetleń:814

O sprzedaży stolarki z firmą PORTALUX

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Dariusz Juranek, współwłaściciel PORTALUX

fot. PORTALUX

Dariusz Juranek, współwłaściciel PORTALUX


Przykład realizacji PORTALUX

fot. PORTALUX

Przykład realizacji PORTALUX

PORTALUX istnieje od 2002 roku. Działa w branży budowlanej, a jej celem jest kompleksowa obsługa klientów w zakresie sprzedaży i montażu stolarki otworowej. Rozmawiamy z Dariuszem Jurankiem o tym, jak wiedzie się im obecnie na rynku. 

Jak Wam się wiedzie w 2015 roku? Z czego Pan zapamięta ten rok jeśli chodzi o sprzedaż stolarki?

Rok 2015 to kolejny bardzo dobry rok w historii działalności naszej firmy. Po raz kolejny zanotowaliśmy wzrost sprzedaży i znacznie przekroczyliśmy przygotowane na początku roku plany oraz prognozy. Jeśli chodzi o sprzedaż stolarki, to zapamiętam ten rok przede wszystkim ze względu na wzrost wartości eksportu. Do tej pory zlecenia zagraniczne traktowaliśmy raczej jako dodatek do naszej bieżącej działalności na rynku krajowym i nie koncentrowaliśmy się na tym segmencie. W roku 2015 udało nam się pozyskać sporo zleceń zagranicznych, dzięki temu nie tylko udało się zwiększyć przychody firmy, ale także zdywersyfikować rynki zbytu i grupy odbiorców.

Czy sprzedaż stolarki jest bardziej opłacalna obecnie czy była kilkanaście lat temu, gdy zaczynaliście?

Trudno porównać ze sobą te dwa okresy. Rzeczywiście jeszcze kilka lat temu marże na poszczególnych zamówieniach były procentowo wyższe niż dzisiaj, jednakże obecnie realizujemy zlecenia kwotowo znacznie wyższe, więc dzięki temu – nawet przy procentowo niższych marżach – udaje nam się wypracować satysfakcjonujące zyski.

Jakie produkty cieszą się obecnie największym zainteresowaniem ze strony kupujących?

Nasi klienci poszukują produktów coraz bardziej zaawansowanych technologicznie, o coraz wyższej jakości, starannie wykonanych i wyprodukowanych z najlepszych materiałów. Niebagatelne znaczenie przy wyborze ma również ekonomia oraz ergonomia użytkowania. Klienci świadomie decydują się na produkty droższe, ale zapewniające w przyszłości niższe koszty użytkowania, dlatego kładą coraz większy nacisk na ich energooszczędność, w szczególności dotyczy to okien oraz drzwi zewnętrznych. Ważnym argumentem dla klientów jest również komfort użytkowania, dlatego coraz częściej, na przykład w przypadku okien tarasowych, decydują się na drzwi podnoszono-przesuwne typu HST.

Czy klienci przywiązują wagę do montażu stolarki?

Klienci przywiązują bardzo dużą wagę do montażu stolarki i są coraz lepiej zorientowani w dostępnych rozwiązaniach i możliwościach. Już dawno zwróciliśmy uwagę, że z wieloma klientami rozmawiamy niemal jak z kolegami z branży dysponującymi równorzędną wiedzą. Dlatego też sami również nieustannie się edukujemy, śledzimy najnowsze trendy, a nasi pracownicy uczestniczą w szkoleniach dotyczących technik montażu – dzięki temu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym klientom.

Są firmy, które zaczynały od bycia dilerem, aby z czasem zostać producentem. Czy myślał Pan o tym?

Na tę chwilę koncentrujemy się na naszej podstawowej działalności, jaką jest sprzedaż i montaż stolarki, i w tych kierunkach się rozwijamy. 

Jakie cechy decydują o tym, że jednym udaje się rozwijać w tej branży, a drugim nie?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Nam od lat skutecznie udaje się rozwijać, ale jakie o tym decydują cechy?... Na pewno pracowitość, konsekwencja w działaniu, fachowość. Ważne jest również śledzenie najnowszych trendów designerskich i technologicznych, bycie na czasie. Niewątpliwie naszym atutem jest również elastyczność i wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta.

#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



AWILUX z nowym centrum tnąco-obróbczym za ponad 5 mln zł

AWILUX z nowym centrum tnąco-obróbczym za ponad 5 mln zł

Awilux Polska, oferujący stolarkę okienno-drzwiową do...

DRUTEX zwiększa zatrudnienie. Producent szuka kilkuset pracowników

DRUTEX zwiększa zatrudnienie. Producent szuka kilkuset pracowników

Sytuacja na rynku pracy nie jest dobra, są jednak i...

Wyłazy dachowe VERSA z nowym fartuchem EPDM

Wyłazy dachowe VERSA z nowym fartuchem EPDM

OKPOL nieustannie poszukuje nowych rozwiązań w zakresie...

#FAKROpomaga – maseczkowa akcja firmy z Nowego Sącza

#FAKROpomaga – maseczkowa akcja firmy z Nowego Sącza

Ponad 4 500 tysiąca maseczek ochronnych przekazała...



» Więcej na subportalu okna