Bezpieczeństwo pracy w stacjach przeładunkowych

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Rampy i doki przeładunkowe to najważniejsze ogniwo w logistyce magazynowej. Upadek z rampy może stanowić poważne zagrożenie. Aby zapobiegać takim wypadkom i ograniczyć niebezpieczeństwo, firma Hörmann, producent bram i drzwi, opracowała system blokowania kół MWB.


Podczas przeładunku towarów wózki widłowe z reguły kilkakrotnie wjeżdżają na rampę, której najazd opiera się na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego. Podczas załadunku i rozładunku, gdy na przykład kierowca wózka widłowego uruchamia hamulec, może dojść do niewielkiego przemieszczenia się samochodu ciężarowego i odsunięcia od stacji przeładunkowej. Nawet zaciągnięte hamulce pojazdu nie stanowią w tym wypadku wystarczającego zabezpieczenia. 

System blokowania kół MWB


System blokowania kół MWB firmy Hörmann praktycznie uniemożliwia opuszczenie przez samochód ciężarowy bezpiecznego położenia przed zakończeniem przeładunku. System ten można stosować we wszystkich popularnych modelach samochodów ciężarowych. Podstawowym elementem systemu jest długi na niemal pięć metrów naprowadzacz kół, po którym w dowolne położenie przesuwać można wózek z obrotowym ramieniem ryglującym. Po zadokowaniu samochodu w stacji przeładunkowej kierowca za pomocą uchwytu przesuwa ramię ryglujące do tylnego koła. Następnie obrót ramienia o kąt 90 stopni powoduje wysunięcie przed oponę składanej łapy podporowej. Gdy łapa znajdzie się w pozycji roboczej, ramię ryglujące jest zablokowane i praktycznie uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego (fot. 2). 

System MWB blokuje się w dowolnym miejscu, więc położenie opony nie ma znaczenia. Po zakończonym przeładunku należy nacisnąć pedał odblokowania i z powrotem przesunąć ramię ryglujące. 

Blokowanie sterowane elektronicznie 


Istnieje także możliwość rozbudowania systemu blokowania kół o sterowanie elektroniczne. W takim przypadku lampka kontrolna na suwaku MWB oraz zewnętrzna sygnalizacja świetlna informują o bieżącym stanie systemu blokowania kół. Zintegrowany czujnik rozpoznaje położenie koła i pozycję ramienia ryglującego. Dopiero po zabezpieczeniu pozycji samochodu ciężarowego w stacji przeładunkowej następuje przekazanie sygnału zezwalającego na otwarcie bramy. Pedał odblokowania jest podczas przeładunku zablokowany, a jego zwolnienie następuje nie prędzej niż po zamknięciu bramy. Po zakończonym rozładunku lub załadunku kierowca obraca ramię obrotowe z położenia roboczego w położenie podstawowe, a to automatycznie powoduje zmianę statusu na wyświetlaczu sterowania.

Inne możliwości 


System blokowania kół MWB może być mostkowany przy pomocy przełącznika na klucz. Dzięki temu w tej samej stacji przeładunkowej możliwa jest obsługa naczep wymiennych, które nie potrzebują blokady kół. Wtedy brama otwiera się na czas przeładunku, nawet jeżeli system MWB nie znajduje się w zablokowanym położeniu.

#rampy_przeladunkowe, #bramy_przemyslowe, #przeladunek_towarow

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Kompendium VELUX o markizach dachowych

Kompendium VELUX o markizach dachowych

Kompendium informacji o markizach dachowych, czyli jak...

KRISPOL sponsorem KRISPOL 1 LIGI

KRISPOL sponsorem KRISPOL 1 LIGI

We wtorek 10.09.2019 r. w siedzibie Ligi Siatkówki w...

WIŚNIOWSKI przedłuża współpracę z francuskim Girondins de Bordeaux

WIŚNIOWSKI przedłuża współpracę z francuskim Girondins de Bordeaux

Dzięki podpisanemu porozumieniu marka WIŚNIOWSKI...

Bramki sensoryczne Argus od dormakaba

Bramki sensoryczne Argus od dormakaba

Argus to modułowy system, który można dostosować do...

Jak działają posesyjne bramy harmonijkowe GATEO

Jak działają posesyjne bramy harmonijkowe GATEO

Posesyjne bramy harmonijkowe GATEO to nowoczesne...



» Więcej na subportalu osłony, bramy