SOMFY - Napędy i systemy sterowania

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Napędy i systemy sterowania ożywiające dom i ułatwiające funkcjonowanie - tym zajmuje się firma Somfy. By przybliżyć wątek Vademecum Technik Osłonowych, Home Motion i innych, postanowiłam porozmawiać z dyrektorem Somfy, Jackiem Gromniakiem.

Branża budowlana, stolarki otworowej, branża osłonowa – automatyka. Od zawsze ta dziedzina Pana interesowała? Jak wyglądała Pana droga do tego miejsca?

Nigdy nie myślałem o stolarce okiennej,  a co dopiero branży – osłonowej. W roku 2001 pewna firma doradztwa personalnego złożyła mi propozycję wzięcia udziału w konkursie na dyrektora firmy SOMFY Polska. Wcześniej pracowałem na stanowiskach kierowniczych w takich firmach jak: Polimex Prohaus, Alsecco Polska i in. Prowadziłem też w swoim czasie prywatną działalność gospodarczą, bezpośrednio przed objęciem stanowiska w SOMFY. Wziąłem udział w konkursie, wysłałem CV i  … wygrałem.

Dlaczego to Pan jest dyrektorem?

Spełniałem wymagania pracodawców. Z wykształcenia jestem mgr inżynierem budownictwa. Studiowałem na Politechnice Warszawskiej. Mam bogate doświadczenie w pracy managerskiej. Bycie managerem było dla mnie zawsze zawodem interesującym, dającym szanse na stały rozwój, kontakt z ludźmi. Posiadam też tytuł MBA.


Skąd pomysł na SOMFY w Polsce? Jak długo firma jest obecna na rynku?

SOMFY Polska powstało w 1996 roku jako jedna z wielu filii firmy macierzystej mającej swoją siedzibę we Francji. Na całym świecie jest ich obecnie 53. 

Zgodnie z LISTĄ 1000 firma plasuje się na 13 miejscu w kategorii OSŁONY biorąc pod uwagę przychód. Jeśli zawęzimy listę do automatyki osłon zobaczymy Was na pozycji drugiej, zaraz za firmą NICE…

Monitorujemy poczynania nie tylko naszej konkurencji, ale wszystkich firm w branży. Wiemy z własnych źródeł, jaka jest pozycja NICE na rynku. Pokazała mi Pani zestawienie firm także pod kątem dynamiki rozwoju na LIŚCIE 1000. Wg tego rankingu SOMFY wyprzedza NICE o kilkadziesiąt procent, mając 11 pozycję w kategorii OSŁONY. Świadczy to o  tym, iż podążamy w dobrym kierunku, mamy efektywną politykę sprzedażową i w odpowiedni sposób ją aplikujemy. Wymaga to dużego nakładu pracy i cierpliwości.

Jakie jest Pana zdanie na temat LISTY 1000? Pominęliśmy kogoś istotnego, o kim nie wiemy? Co możemy zmienić, poprawić?

RAPORT LISTA 1000 daje spory ładunek wiedzy, cennej wiedzy. Dodam – szerokiego jej spectrum. Dzięki niej możemy (jako firmy) wychwycić gdzie są jeszcze luki na rynku, jaki powinniśmy obrać kierunek działania, w którą stronę należałoby podążać. Cenne jest także, że możemy zobaczyć nasze umiejscowienie wśród firm konkurencyjnych. W końcu nasze racjonalne decyzje to w efekcie dobro klienta, a  Wasza publikacja pomaga je podejmować.

Jak funkcjonuje sprzedaż w SOMFY?

Mamy bazę stałych i zaufanych klientów. Stawiamy na długofalowość współpracy. Sprzedajemy wyłącznie w kanale B2B (business to business), nasze produkty są również dostępne w marketach budowlanych: OBI, Praktiker, Leroy Merlin, JASAM. W roku 2009 odnotowaliśmy 28% wzrost sprzedaży porównując do roku 2008.

Czy firma BFT, z którą mocno współpracujecie  jest w grupie SOMFY?

Tak. Należymy do  firmy matki  SOMFY International we Francji. Możemy powiedzieć, że jesteśmy jak brat i siostra. Uzupełniamy się. Nie jesteśmy jednak jedną firmą. SOMFY kierunkuje swe działania w stronę napędów do osłon budowlanych (rolety, markizy, żaluzje i innne), natomiast BFT zajmuje się głównie napędami do bram.

Macie w ofercie także tzw. rozwiązania inteligentne dla całego domu (osłony, okna, drzwi, systemy alarmowe, oświetlenie…) Przybliży Pan ów wątek?

Jeśli można użyć takiego porównania, produkujemy instrumenty, które mogą zagrać w orkiestrze o nazwie DOM INTELIGENTNY. Pojęcie to dziś oznacza współpracę wielu urządzeń zainstalowanych w budynku, między nimi mogą też znaleźć się nasze produkty. Kontynuując tę paralelę, mamy też kwartet kameralny tzn. inteligentny system zarządzający wyłącznie naszymi produktami. Zbierając informacje płynące z różnych czujników systemu, pozwala reagować na zmiany środowiska i zaprogramowane wcześniej komendy, maksymalizując w ten sposób funkcjonalność, komfort i bezpieczeństwo oraz umożliwia osiągnięcie znacznych oszczędności w procesie eksploatacji budynku.

Z kim i w jaki sposób współpracujecie? Mam tu na myśli firmy z branży osłonowej, architektów, budowlańców, deweloperów.

Z profesjonalistami. Z większością z ok. 3 000 firm zajmujących się w Polsce osłonami, z coraz większą ilością firm zajmujących się bramami różnego typu. Staramy się także oddziaływać na wszystkie podmioty biorące udział w procesie budowlanym, tzn, architektów, inwestorów, generalnych wykonawców itd. Często podejmujemy też z naszymi klientami współpracę w zakresie marketingu.

Vademecum Technik Osłonowych jest pierwszą rzetelną publikacją na temat branży osłonowej. Skąd pomysł na takowe przedsięwzięcie?

Pomysł powstał już kilka lat temu. Jednak do jego przedsięwzięcia potrzeba było więcej niż tylko samej idei i chęci. Potrzeba było działania. Zaprosiłem do współpracy znane i szanowane firmy z branży osłonowej : Heroal, Hörmann, ANWIS, Dragon. Wspólnymi siłami stworzyliśmy Vademecum.

Czy to pierwsze konsorcjum którego członkiem jest SOMFY? Dlaczego właśnie taki skład konsorcjum?

Nie. SOMFY wraz z ASSA ABLOY GROUP, HONEYWELL, HÖRMANN i VELUX  należą do platformy io-homecontrol@. W systemie tym zastosowano innowacyjną, dwukierunkową technologię radiową. Nie koliduje z innymi urządzeniami sterowanymi drogą radiową. Pilot stanowi centrum administracji, daje możliwość zintegrowanej kontroli domowych i przydomowych urządzeń sterowanych elektrycznie – okien dachowych, zamków w drzwiach, rolet, żaluzji, bram wjazdowych i garażowych.

Proszę dokończyć zdanie: Vademecum Technik Osłonowych ma na celu…

…poszerzenie świadomości produktowej klientów. Podobnie zresztą jak Wasz RAPORT LISTA 1000, Vademecum ma  przekazać prawdziwą i pełną informacje, pozwolić na dokonanie wyboru, własnego wyboru. Stanowi pewnego rodzaju formę sondażu, który pozwoli określić dalszy kierunek rozwoju tej publikacji i poznać preferencje konsumentów.

Jak, wg Pana, SOMFY plasuje się na rynku Polskim i Europejskim?

Dziewięć lat temu, kiedy to objąłem stanowisko dyrektora, firma  na rynku polskim miała spore problemy. Od tamtego momentu nasze obroty wzrosły ponad 3,5 – krotnie, zwiększył się udział w rynku. Jak to było możliwe? Właściwa polityka cenowa, starannie opracowana  strategia rynkowa, KLIENT,  JAKOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ. To klient był i jest dla nas najważniejszy!  Dzięki takiemu podejściu SOMFY rośnie w siłę nie tylko w Polsce, ale i w Europie i na całym świecie.

Dziękuję za rozmowę Panie Jacku, życzę sukcesów.

Red. Marta Chrisidu




Reklama
#

SPRAWDŹ OFERTĘ FIRMY

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

SOMFY Sp. z o.o.

03-228 Warszawa
ul. Marywilska 34
tel.: 022 5095300
Fax: 022 5095301
e-mail: biuro@somfy.pl
https://www.somfy.pl/



Jak ograniczyć naturalne zjawisko gofrowania (falowania) tkaniny osłonowej? Część 1.

Jak ograniczyć naturalne zjawisko gofrowania (falowania) tkaniny osłonowej? Część 1.

Rozpoczynamy cykl artykułów, które pomogą każdemu...

Jak ograniczyć naturalne zjawisko gofrowania (falowania) tkaniny osłonowej? Zapowiedź.

Jak ograniczyć naturalne zjawisko gofrowania (falowania) tkaniny osłonowej? Zapowiedź.

Rozpoczynamy cykl artykułów: Jak ograniczyć naturalne...

Somfy z nagrodą World Building Innovation Award na targach BATIMAT

Somfy z nagrodą World Building Innovation Award na targach BATIMAT

W podparyskim Parc des Expositions de Villepinte odbyły...

Dni Otwartych Markiz 2020

Dni Otwartych Markiz 2020

Ruszyły przygotowania do akcji Dni Otwartych Markiz...

KRISHOME – tu się kupuje komplet stolarki

KRISHOME – tu się kupuje komplet stolarki

Koncepcja sprzedaży kompletu stolarki w spójnej sieci...



» Więcej na subportalu osłony, bramy