Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych


Tomasz Pągowski opowiada jak przeprowadził spektakularną zmianę salonu markiz w nowoczesny showroom multibrandowy.

fot. Dickson

Tomasz Pągowski opowiada jak przeprowadził spektakularną zmianę salonu markiz w nowoczesny showroom multibrandowy.

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Projekt LOKALny, czyli  o metamorfozie salonu technik osłonowych

fot. Dickson

Projekt LOKALny, czyli o metamorfozie salonu technik osłonowych

Zapraszamy do wywiadu z prowadzącym program Projekt LOKALny o metamorfozie salonu technik osłonowych. Tomasz Pągowski – projektant, osobowość telewizyjna, muzyk sceny klubowej, człowiek o wielu pasjach, opowiada jak przeprowadził spektakularną zmianę salonu markiz w nowoczesny showroom multibrandowy.


Tomku, skąd pomysł na odcinek w salonie technik osłonowych?


W Projekcie LOKALnym szukamy ciekawych zawodów i miejsc, w których w negatywnym sensie „zatrzymał się czas”. Jeśli mamy również do czynienia z problemem obiektywnym, tak jak w tym przypadku, gdzie format markiz i ich przeznaczenie nijak się mają do wnętrza, w którym są eksponowane, wtedy… nabieram przekonania, że jestem we właściwym miejscu by realizować moją misję. Oczywiście miejsce to również ludzie i jeżeli widzę, że mają oni wolę zmiany, a ich myśli od dłuższego czasu krążyły wokół tego, co z daną przestrzenią można zrobić, włącza mi się czysta empatia i pełne przekonanie, że warto im pomóc.

Co było głównym założeniem metamorfozy showroomu Arent MARKIZY-TARASY?


Przede wszystkim chciałem, aby klienci poczuli się w nim jak na tarasie lub w ogrodzie. Potrzebowaliśmy symbolicznych atrybutów, które sprawią, że cały asortyment zadziała na wyobraźnię klienta i jednocześnie stanowić będzie spójną aranżację, w której wszystkie elementy budują wzajemną synergię, co w efekcie sprzyjać będzie lepszej sprzedaży. Jeśli kupujący przyszedł po markizę i widzi, że idealnie do niej pasuje ogrodowy komplet jadalniany, a do niego z kolei komplet wypoczynkowy typu „in/out”, to po co dwa razy chodzić?!… (śmiech). 

I właśnie, aby te wszystkie elementy „skleić”, potrzebowaliśmy: trawy, naturalnych materiałów, takich jak drewno (karnisze, ekspozytor) i lniane zasłony, oraz maty z trawy morskiej. Trzeba nam było całą przestrzeń zatopić w delikatnej szarości, aby na jej tle zagrały białe konstrukcje mebli i pergoli. Wspaniale, że udało się w tym samym czasie wyburzyć murowaną ścianę i wstawić szklaną, dzięki czemu przestrzeń powiększyła się dwukrotnie, pozostawiając jednak podział na strefy. 

Obserwując ekipę filmową tuż przed finałem wiedziałem już, że oprócz efektu wizualnego, logistycznie wszystko działa. Czuli się swobodnie i siadali dokładnie tam, gdzie siadać będą klienci na rozmowy o produktach, które wystarczy wskazać palcem, a one uśmiechać się do nich będą w przyjaznym anturażu. 

Nie można przejść obojętnie obok kilku mocnych w swojej subtelności akcentów, które zaprezentowałeś w salonie.


Przygotowując się do odcinka, przeskanowałem solidnie całą branżę i bardzo szybko uświadomiłem sobie, co mnie razi najbardziej... W kontekście natury, zieleni, kwiatów i nieba, meble i akcesoria nie mogą krzyczeć! Tu pierwsze skrzypce gra natura, to dla niej wychodzimy przed dom. Zatem wszelkie meble i akcesoria powinny stanowić atrakcyjne, ale jednak stonowane elementy, które zyskują przy bliższym poznaniu. W tym kontekście świetnie zagrała Wasza tkanina markizowa Dickson Opera Constellation, która z daleka wydaje się bezpiecznie jednolita, ale gdy stoimy pod nią, geometryczne linie tworzą niesamowity efekt 3D, w tonacji uzupełniającej naturalną kolorystykę, jednocześnie nawiązując do kanciastej z reguły architektury. 

Dywany z tkanego winylu, który już wcześniej wykorzystaliśmy w projekcie szkoły, tutaj idealnie sprawdzają się w kontekście zmiennej aury. Z daleka neutralne kolorystycznie, w bliskim kontakcie, każą na sobie siadać i podziwiać subtelny przeplot. Dodatkowy plus za organiczne kształty. Wiem, że wasze tkaniny zagrały również w świetnej kolekcji mebli Nourd marki Rondo Polska i o tym też warto powiedzieć. Dobrą technologię najlepiej czyta się w dobrych projektach. 


Wiemy, że pracujesz w niewielkiej ekipie a metamorfoza showroomu była spektakularna. Nie każdy jest w stanie podjąć się tylu wyzwań naraz. Czy możesz powiedzieć, ile trwało nakręcenie odcinka i jak wygląda podział obowiązków?


Schemat harmonogramu prac do odcinków w Projekcie LOKALnym za każdym razem wygląda tak samo, mamy 5 dni na realizację... dwóch odcinków! (śmiech) Z reguły radzimy sobie bez ekip zewnętrznych, ale zawsze cieszy mnie, kiedy bohaterowie pragną jak najlepiej wykorzystać tę okazję i organizują ekipy do dodatkowych działań. Z jednej strony nasz efekt finalny jest bardziej spektakularny, ale z drugiej, musimy perfekcyjnie opracować logistykę, aby ekipy nie wchodziły sobie na głowę i nie niszczyły wzajemnie efektów pracy. Ponadto musi być jeszcze przestrzeń dla lawirujących pomiędzy pracami, operatorów z kamerami. Często jest to nie do pogodzenia, dlatego tym bardziej dumni jesteśmy, że udało się tutaj dodatkowo skoordynować burzenie ścian i wstawienie ścianki szklanej oraz postawienie zewnętrznej pergoli na tarasie, co było już wcześniej planowane przez właścicieli, ale jakoś się „nie składało”...  

Czy zdarzyło Wam się kiedyś nagiąć zasady i metamorfoza musiała trwać dłużej?


Mamy konkretny budżet produkcyjny, w którym nie ma miejsca na obsuwy i dodatkowe dniówki. Owszem zdarzają się „poślizgi” godzinowe, bywało również, że trzeba było zrobić 1-dniową przerwę ze względów logistycznych, ale finalnie i tak wszystko musi spiąć się w 5-dniowym cyklu remontowym na dwie lokalizacje. 

Na szczególną uwagę zasługuje ekspozytor tkanin, który sam wymyśliłeś. Czy mógłbyś dać kilka rad na temat odpowiedniej ekspozycji salonom zajmującym się technikami osłonowymi?


Dziękuję. To proste rozwiązanie naprawdę przyśniło mi się dzień przed finałem! (śmiech). Nie było miejsca na te toporne, chromowane kołowrotki. Mieliśmy sporo próbników, które dużo łatwiej skompresować, gdy idą w jednej linii. Dla laika kręcenie w kółko to koszmar! Założę się, że każdy robi minimum półtora obrotu, zanim się zorientuje, że ogląda coś co już widział, czuje się jak głupek i kręci dalej w poszukiwaniu tego co mu przed chwilą „mignęło”. Mając je uporządkowane w jednej linii nie tracimy tyle czasu i łatwo jest nam wrócić do miejsca, w którym coś nam się spodobało. Oczywiście konkretne rozwiązania zależą od konkretnej przestrzeni, branży i asortymentu, jeśli więc inne salony chciałyby rozwiązać swoje problemy ekspozycyjne, polecam się radośnie! (śmiech)

Gdzie szukasz inspiracji do swoich projektów?


Wszystkich nas zalewa obecnie ocean inspirujących zdjęć i projektów płynących bez przerwy z social mediów. Instagram, Pinterest, Facebook, to studnie bez dna, jednak to „tylko” obrazki. Trzeba mieć bezpośredni kontakt z przestrzenią i produktem, by wiarygodnie oszacować jego potencjał aranżacyjny, dlatego obowiązkowym, corocznym rytuałem jest dla mnie Milano Design Week. Jest tam wszystko czego potrzebuję, by nie tylko poznać najlepsze produkty, ale przede wszystkim poczuć energię naszych czasów. Mając tę energię w sobie, mogę z dużym zaufaniem do własnej intuicji improwizować na naszym gruncie, w oparciu o tutejsze produkty i możliwości.  

Czy możesz nam już zdradzić pomysły na kolejne sezony?


Stworzyliśmy jedyny w swoim rodzaju format programu. Nikt dotąd nie zajmował się lokalami użytkowymi i cieszę się, że byłem pierwszy. Udało się zrobić dwa sezony tego programu, kosztem „Remontu w 48h”, który był najlepiej oglądaną polską produkcją na Domo+. Stacja już sugeruje, że chciałaby wrócić z R48H, czy uda się pogodzić obie produkcje, zobaczymy... 

To teraz pytanie na koniec – jaką osłonę przeciwsłoneczną ma na swoim tarasie Tomasz Pągowski markizę, pergolę a może parasol?  


(śmiech) To rodzaj afirmacji! Nie mam jeszcze swojego tarasu, ale planujemy się niebawem budować i oczywistym jest dla mnie, że taras będzie jednym z ważniejszych miejsc mojego domu. Kiedy będziemy mieć już konkretną działkę, z pomocą uznanych architektów zaprojektuję dom z pięknym tarasem i wtedy... wrócimy do tego pytania!

#oslony_zewnetrzne, #tkaniny_screenowe, #tkanina_Sunworker, #Projekt_LOKALny

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Strona główna | O firmie | Oferta | Publikacje | Sieć sprzedaży - kontakt | Praca

Dickson-Constant

59443 Wasquehal Cedex
Z.I la Pilaterie 10, rue des Châteaux B
tel.: +48 790 77 00 19
tel.: Monika Konopka 790 243 000
e-mail: contact@dickson-constant.com
http://dickson-constant.com/pl/PL
http://www.doskonalemarkizy.pl
http://facebook.com/dicksonconstant/



Systemy kontroli dostępu do płatnych parkingów długoterminowych

Systemy kontroli dostępu do płatnych parkingów długoterminowych

Odpowiednia liczba miejsc parkingowych to ważny element...

KRISPOL zwiększa swoją obecność na rynku niemieckim

KRISPOL zwiększa swoją obecność na rynku niemieckim

KRISPOL rzuca wyzwanie niemieckiemu rynkowi stolarki....

Inteligentna brama MIWI-URMET

Inteligentna brama MIWI-URMET

W ofercie MIWI-URMET jest już dostępna nowa linia...

ANWIS w Grupie WAREMA

ANWIS w Grupie WAREMA

W dniu 5 sierpnia 2019 roku ANWIS dołączył do jednego...

Upały jeszcze powrócą – jak uchronić przed nimi mieszkanie?

Upały jeszcze powrócą – jak uchronić przed nimi mieszkanie?

Wbrew pozorom klimatyzacja nie musi być jedynym...



» Więcej na subportalu osłony, bramy