Co w rynku osłon okiennych piszczy?

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

VERTEX S.A. powstał w 1994 roku i należy obecnie do międzynarodowego koncernu PISLA OY. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa sprawił, że firma stała się liderem w branży osłonowej. Zapraszamy do rozmowy z Januszem Gibasem, Prezesem spółki VERTEX.

VERTEX S.A. działa na rynku osłon okiennych od ponad 20-tu lat. W jakim zakresie zmieniła się najbardziej produkcja osłon na przestrzeni lat?

Dzisiaj osłony muszą być nie tylko funkcjonalne, co było najbardziej istotne 20 lat temu, ale również, albo przede wszystkim, ładne i estetyczne, w szerokiej odmianie kolorów i wzorów. Największe zmiany zaszły zdecydowanie w produkcji rolet materiałowych, zarówno w kwestii systemów, jak i tkanin. W ofercie Vertex-u mamy 12 systemów roletowych i ponad 200 tkanin. Pozostałe produkty również uległy dużym zmianom, ale głównie w kwestii kolorów i dodatków. Części obecnie popularnych osłon 20 lat temu nie było jeszcze na rynku.

Gdzie trafia najwięcej waszych produktów? Na rynek lokalny, kraj, czy za granicę?

Około 70% sprzedaży trafia na rynek lokalny. Reszta to zagranica. Warto jednak podkreślić, że wiele z produktów sprzedawanych przez nas w kraju trafia finalnie na rynki eksportowe. Rozwój działu eksportu jest obecnie naszym priorytetem.

Gdzie można zakupić produkty VERTEX? Prowadzicie sprzedaż bezpośrednią czy przez dilerów?

Vertex od samego początku przyjął model sprzedaży B2B. Zarówno w kraju, jak i za granicą naszymi Klientami są sklepy z osłonami okiennymi, dealerzy i producenci okien, firmy budowlane, developerzy itp.. Listę dystrybutorów naszych produktów można znaleźć na naszej stronie www, gdzie każdy może również dobrać sobie kolor i rodzaj osłony okiennej w naszym konfiguratorze produktowym. Wydaje nam się, że to bardzo pomocne narzędzie. Konfigurator zawiera wszystkie produkowane przez nas wyroby. 

Jak dużo produkujecie osłon? Co sprzedaje się najlepiej?

Liczba produkowanych przez nas osłon sięga kilkuset tysięcy rocznie. Obecnie od dwóch lat najlepiej sprzedają się rolety materiałowe w systemie Dzień i Noc. Co warte podkreślenia, Vertex wprowadził roletę materiałową Triola 2 Dzień i Noc w roku 2008, jako jedna z pierwszych firm w Polsce.

Czy odczuwają Państwo obecnie wzrost zainteresowania jakąś konkretną grupą produktową?

W ostatnim okresie znacząco wzrasta zainteresowanie osłonami zewnętrznymi. I to nie tylko roletami aluminiowymi, ale również roletami tkaninowymi typu „Screenrol”. Dużym zainteresowaniem cieszą się również relatywnie słabo znane moskitiery „Plisse”. Przewidujemy, że popyt na oba produkty będzie się w następnych latach zwiększał.


Reklama

Czy klienci są obecnie bardziej świadomi zalet dobrze dobranych osłon okiennych niż jeszcze kilka lat temu?

Jak najbardziej tak. We wcześniejszych latach klienci stawiali przede wszystkim na funkcjonalność, nie przywiązując większej wagi do świadomego dopasowania osłon do danego projektu wnętrza, właściwości technicznych tkaniny czy kwestii energooszczędności. Dzisiaj rynek w tej kwestii jest zdecydowanie bardziej wyedukowany. Grupa klientów świadomych, że osłona okienna powinna być wpisana w  projekt budowlany i w przemyślany sposób dobrana, jest obecnie większa niż tych nieświadomych. Dużą rolę widzimy tutaj w działaniach edukacyjnych producentów i sprzedawców żaluzji i rolet. Sami też staramy się być aktywni w tej kwestii poprzez poradniki dostępne na naszej stronie www, artykuły na blogu firmowym, mediach społecznościowych, portalach wnętrzarskich oraz wysyłanych do klientów newsletterach.

Nie da się ukryć, że na rynku panuje duża konkurencja. Jaka jest Państwa recepta na odniesienie sukcesu?

20 lat obecności na rynku podczas których mieliśmy okresy dynamicznego wzrostu jak i okresy stabilizacji obrotu utwierdził nas w przekonaniu, że wszystko zaczyna się od produktu a kończy na obsłudze. Oczywiście jedno i drugie musi być wysokiej jakości.

Jaki był dla Państwa rok 2014? Jak przebiega obecny?

Rok 2014 był najlepszy z ostatnich 5 lat, zarówno pod kątem wyników, jak i rozwoju produktowego i organizacyjnego. Obecny zapowiada się również bardzo dobrze. Po pierwszym półroczu jesteśmy 20% powyżej zeszłego roku.

Mają Państwo w planach kolejne inwestycje? W jakim sektorze działalności chcieliby się Państwo jeszcze rozwinąć?

Rozpoczęliśmy inwestycje w park maszynowy w celu zwiększenia mocy produkcyjnych i umożliwiających wprowadzenie na rynek zupełnie nowych wyrobów. Będą one kontynuowane w następnych okresach. W planach rozwojowych mamy przede wszystkim osłony zewnętrzne – to one będą dominowały w najbliższych latach.

#

Zainteresowany? Poproś o ofertę!