Ciepła ramka – o czym mowa?

Zainteresowany? Poproś o ofertę!

Obecnie do produkcji szyb, ze względów na niską cenę, w dalszym ciągu wykorzystuje się elementy z aluminium, lecz coraz częściej materiał ten zastępuje się tworzywem.

fot. ProfiLine

Obecnie do produkcji szyb, ze względów na niską cenę, w dalszym ciągu wykorzystuje się elementy z aluminium, lecz coraz częściej materiał ten zastępuje się tworzywem.


Zobacz również:

oknoad

Dobry Montaż

Ekspert Stolarki


Ramka dystansowa to element konstrukcyjny, który łączy ze sobą dwie lub trzy pojedyncze szyby w szczelny, zamknięty pakiet, zwany szybą zespoloną. Od wielu lat podstawowym materiałem, z którego wykonuje się ramki dystansowe, jest aluminium, czyli materiał o wysokiej przewodności cieplnej. Więcej o tym jakże ważnym elemencie szyby opowiadają eksperci z firmy ProfiLine.


Technika okienna to dziedzina, w której przekazywana wiedza i doświadczenie znajduje potwierdzenie w obliczeniach lub badaniach. Do tej pory ramka dystansowa kojarzona była przede wszystkim z metalicznie połyskującym elementem znajdującym się między taflami szkła szyby zespolonej. 

Zmiany na rynku produkcji szkła budowlanego zaczęły być widoczne w momencie zastąpienia szkła ciągnionego szkłem walcowanym typu float. W późniejszym czasie do powszechnego użytku weszły szkła miękkopowłokowe i niskoemisyjne, zaś przestrzeń między szybami wypełniano już mieszaninami gazów szlachetnych i powietrza. Komponentem służącym do łączenia powierzchni szkła w pakiecie szyby zespolonej, zapewniającym właściwą odległość pomiędzy nimi, są właśnie „ramki dystansowe”, wykonywane głównie z aluminium. Połączenie wszystkich nowoczesnych technologii produkcji szyb zespolonych doprowadziło do znacznego obniżenia wartości współczynnika przenikania ciepła z Ug = 2,9 W/m²K dla szyby pojedynczej do Ug = 0,5 W/m²K dla pakietu 3 szybowego. 

Narastająca tendencja do tworzenia konstrukcji okiennych maksymalnie ograniczających straty energii oraz stały rozwój technologii produkcji kształtowników okiennych doprowadziły do momentu, w którym najsłabszych ogniwem nowoczesnych okien stała się strefa brzegowa szyby zespolonej oraz jej styku z profilami okiennymi. Powodem powstania tzw. mostka cieplnego w tym obszarze oraz zwiększonego przepływu energii od ciepłej szyby wewnętrznej w kierunku zimnej szyby zewnętrznej była wysoka przewodność cieplna aluminium stosowanego do produkcji ramek dystansowych. Konieczne zatem stało się opracowanie procesu produkcji szyb zespolonych z ramkami dystansowymi wykonanymi z materiałów o niższej przewodności cieplnej niż aluminium – tak powstała „ciepła ramka”.

Obecnie do produkcji szyb, ze względów na niską cenę, w dalszym ciągu wykorzystuje się elementy z aluminium, lecz coraz częściej materiał ten zastępuje się tworzywem, która ma znacznie niższą przenikalność cieplną.

#profile_dystansowe, #szyby_zespolone, #

Zainteresowany? Poproś o ofertę!



Ramki Super Spacer® wspomagają trwałość szklanych elewacji

Ramki Super Spacer® wspomagają trwałość szklanych elewacji

Wielofunkcyjna powłoka miedziana budynku Maersk Tower w...

Szkło i drewno, czyli duet idealny

Szkło i drewno, czyli duet idealny

Przemyślane zestawienie szkła z drewnem wprowadzi do...

Lokalizacja nowej fabryki PRESS GLASS

Lokalizacja nowej fabryki PRESS GLASS

Zarząd Grupy Press Glass informuje, że spółka córka...

Przepisy dotyczące doboru szkła na balustrady

Przepisy dotyczące doboru szkła na balustrady

Według polskich przepisów oszklenia mocowane na...

Szkło POLFLAM w fasadach – wymagania z najwyższej półki

Szkło POLFLAM w fasadach – wymagania z najwyższej półki

Szklane elewacje stanowią wyznacznik współczesnych...



» Więcej na subportalu szkło